Sambungan dari Part-10
Selepas je Alicia dan Rudy keluar dari wad Mata,ejen muda membawang pasal pertarungan minggu lepas.(Haha Jauh Nau)
Moon:Wehh tengok tu nama je Super Ejen tapi otak kat lutut,bodoh bertindak tak fikir.Tak layak diorang jadi Super Ejen.(Pedas Nau)
Alicia dan Rudy amat berang selepas mendengar kata-kata Moon langsung menyerang Moon.
Alicia:Kau ni tak habis-habis ejek kitorang.
Moon:Biarlah.Dahlah kacau Iman.
Khai:Dan yang paling aku tak boleh maafkan masa korang tolak Dr.Ghazali apa salah dia??
Rudy:Orang tua tu patut mampus tak layak jadi ayah dia.
Ali yang mendengar saja perkataan "Mampus" langsung marah dan terus berkata.
Ali:Kau tu patut jadi geledangan je tak payah ejen Djin masukkan kau kedalam MATA.(Nada Marah)
Rudy:KAU JANGAN NAK LIBATKAN EJEN DJIN DALAM HAL NI.(Marah Nau)
Ali:Ouh pandai pulak marah kalau aku cakap hal tu.Habistu kau tak fikir perasaan orang sebelum kau nak mengata.😈😈
Rudy dan Alicia:*Sentap tapi disebabkan ego mereka terus marah*Ikut suka hati kami la
Maka Irfan pun tiba and terus menendang mereka berdua.Mereka tak boleh bergerak kerana Naruto dan Sasuke menghunus Kunai.
Irfan juga telah merakam perbuatan mereka sejenak tadi.(Betul ke ni?)
General:Semua ejen diminta ke Briefing Room sekarang juga.
Skip Di Briefing Room
General:Jadi siapa mahu bagitahu saya apa yang kecoh-kecoh di ruang rehat akademi??
Irfan:Nah general lihatlah apa yang dilakukan oleh SUPER EJEN MATA.
Irfan sengaja menekankan ayat itu.
Maka video berdurasi 1 minit itu terpapar dan semua mentor dan general terkejut melihat apa yang terjadi.
General:Apa yang kamu dah lakukan??Kamu menghina peneraju.Kamu dah gila ka??
Rudy dan Alicia terdiam.
General:Maka untuk menguruskan hal ini saya akan memanggi ketua teras sendiri untuk menentukan.
Kemudian general memanggil keempat-empat ketua teras menggunakan hologram dan wajah ketua teras muncul.
Dayang:Apa yang berlaku Rama??
General:Puan lihat video ini.
Selepas melihat video itu.
Dayang:Jadi Zain dan Djin ada apa-apa luahan??
Zain dan Djin:Saya/Aku sungguh tak percaya yang kamu/kau buat begini.
Ganz:Jadi apa yang nak kita hukum??
General:Kami dah menghukum mereka dengan menggatungkan mereka dari misi selama Ali blum memaafkan mereka berdua.
Ganz:Jadi Dayang???
Dayang:Pangkat Super Ejen kamu berdua ditarik dan Pangkat Super Ejen Multiteras akan dianugerahkan kepada kamu berlima.(menunjuk Ali,Iman,Irfan,Naruto dan Sasuke) Dan kam berdua akan menjadi ejen biasa.
Alicia dan Rudy:APAAAA???
General:Sudah bersurai.
Maka semua ejen beransur pulang.
Alicia:Aku rasa kita perlu bagi pengajaran dekat Iman.
Rudy:Kau tak takut Ali marah?
Alicia:Takut jugakla.Tapi kita tunggu Iman berseorangan.
Irfan berada disitu merakam lagi perbuatan mereka tanpa mereka sedari.
Irfan:Aku nk try jurus yang Naruto ajar dekat diorang.😈😈
Iman berjalan berseorangan di perkarangan akademi untuk pulang.Manakala Alicia dan Rudy sedang mendekati Iman.Belum sempat Alicia nak memukul Iman dua bola Biru mendekati mereka dan mendengar suara menjerit.
Irfan:Oodama Rasengan.
Maka mereka terpelanting di Lambang akademi dan diikat disitu.(Jahat jugak Aku)😂😂
Skipp keesokan harinya
General:Semua sudah ada?
Jet:Alicia dengan Rudy tak ada general.
General:Haih kita tak boleh jalankan latihan.Sudah bersurai.
Maka ejen muda keluar untuk ke perkarangan akademi.Mereka melihat Ali,Irfan,Naruto dan Sasuke ketawa manakala Iman terlopong terkejut.
Moon:Korang tengok apa tu??
Irfan:Korang tengok lah sendiri*masih lagi ketawa*
Maka mereka melihat dan terkejut bahawa Alicia dan Rudy terikat disitu.Maka ketawalah Moon dan Khai,manakala yang lain terkejut.
To Be Continued(Tiberr)
Bersambung di Partz-12-Kembar Ali?? Dan memujuk Aliya..Spoiler skit
Kehadiran Hani iaitu Kembar Ali mengubah Aliya.Hani juga masuk ke dalam Akademi Mata.
Hehe Sorry lambat skit internet buat Hal.Apa pun sila vote and comment for next part..
YOU ARE READING
Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)
Teen FictionOkey Author baru saja tulis cerita ni so ni la dia watak watak dalam cerita ni Ali(Of Course la Watak Utama) -Handsome sekarang -Baik -Pandai (Author noob je) -Sepupu Iman(Alah nanti kau khawin dengan dia jugak) -Still Ejen MATA -Dia hebat Tanpa Ir...