Part-9 Dr.Ghazali Dibunuh oleh?????

584 16 0
                                    

Ho ho sambungan part-8

Ali begitu gigih menyiapkan lens yang dibina untuk Irfan dan dirinya.(Sebenarnya dia nak buat untuk Iman tapi Iman taknak pakai,dia cakap cukuplah sekadar dia belajar dari Ali dan Irfan)

Persiapan Hari Jadi Irfan hampir selesai manakala tinggal menunggu Iman memasak sedikit makanan dan membuat minuman.

Irfan yang baru pulang ke rumah terkejut kerana rumah gelap(Yela takkan sebab bersepah kot😂😂)

Irfan:Aik aku rasakan pagi tadi aku dah bayar dah bil rumah,ni mesti kerja Ali ni.

Ali,Iman,Naruto,Sasuke,Bakar dan Dr.G memjerit.

Selamat Hari Jadi
Selamat Hari Jadi
Selamat Hari Jadi Khairul Farhan
Selamat Hari Jadiiiii

Mereka bersorak sambil menembak apa benda tu yang kalau tekan keluar kertas warna warni.

Irfan:Hisk hisk Terima Kasih Semua

Ali dan Iman:Sama-sama,sebenarnya Ali yang rancang semua ni

Skip Makan

Ali:Ehh Irfan takkan taknak bukak hadiah yang aku bagi barang baik tu

Irfan:Yelah-yelah aku bukak(bukak kotak kecik dan terkejut)

Irfan:Kau ni agak ii ah lens ni bukan payah ke nk pakai?

Ali:Tengok dulu apa yang lens tu boleh buat😉

Maka Irfan pakai lens tu dan lagi sekali dia terkejut bahawa itu bukan lens biasa-biasa.Lens itu berbisa kerana Ali telah meletakkan semua program Iris kedalam lens itu.

Irfan:Kau serius ah??Kau nk bagi aku Iris buatan kau??Habistu engkau???

Ali:Aku ade jugak lens tu aku dah pakai tengok ni(tunjuk mata dia warna biru)

Irfan:Habis tu Iris lama??

Ali:Ada je.Dengan Iman.Aku dab synckan dengan Iman.

Irfan:Ouhhh

Dr.G:Ali ayah ada urusan kejap nanti aya balik ye.Bakar hantar abang jap.

Bakar:Ok bang

*korang mesti tertanya tanya kan mana Aliya.Well dia ada dekat HQ and dia berlatih tiap ii hari,cumanya dia balik bila harinya akan malam tapi malam ini dia tak balik.

Makanya tinggal lah Ali,Iman,Irfan,Naruto dan Sasuke dirumah

Ali:Wehh korang jom keluar nanti apa pulak kata jiran kita berlima dalam rumah 4 lelaki dan 1 perempuan berdosa jom keluar.

Iman:Kalau sepupu tu tidak apa asalkan jangan buat perkara pelik.

Ali:Kita gi McD je sambut BirthDay Irfan.

Iman:Ok

Maka mereka berlima bertolak le McD hanya berjalan kaki.Itu pun Ali yang mintak

Ali membiar kan Naruto,Sasuke dan Iman berjalan dahulu.

Ali:Wehh Irfan standby sikit kita akan diserang nanti oleh dua orang.

Irfan:Kau ni serius la?

Ali:Betul.Iris kata kita akan diserang.

Irfan:Kita pura-pura lemah je dulu.

Ali:Ok Cun

Irfan:Wehhh korang jalan rapat-rapat sikit.

Iman:Baiklah

Sangkaan Ali tepat iaitu mereka diserang oleh dua orang misteri yang bertopeng.Maka mereka pun melawan orang misteri itu dan Ali dengan Irfan pura-pura lemah tetapi situasi diluar jangkaan kerana Dr.Ghazali di situ.

Dr.G:Kurang ajar kau.Berani kau serang anak aku ehh.

2 orang tadi tidak tahu nak buat apa dan akhir salah satu dari diorang menolak Dr.G ke jalan dan Dr.G kemalangan dan dikerjakan di hospita kerana kritikal.

2 orang tadi mahu melarikan diri namun malang tidak berbau kerana Ali dan Irfan masuk ke Override Mode.Mereka belasah habis-habisan dan bantuan dari MATA pun tiba.

*Masa berlawan tadi Iman ambil kesempatan dengan menghubungi ketua teras*

Ketua teras ingin membuka topeng mereka berdua tetapi dihalang oleh Ali kerana Ali mahu membukanya di Akademi.

Skip tiba Di Akademi

Mereka mengikat dua orang misteri tadi di kerusi dan memanggil semua Ejen Muda,Mentor dan General sekali tak lupa juga Ketua Teras.

Ali:So semua dah ada kan.Jadi aku dan Irfan akan rasmikan pembukaan topeng mereka berdua ni.

Ali dan Irfan membuka topeng itu dan semua orang kecuali Ali dan Irfan terkejut kerana itu adalah

Mentor:RUDYYY

E.Muda:ALICIA

Ali:So siapa-siapa yang nk backup diorang berdua ni silakan tapi jangan marahlah kalau aku dengan Irfan masuk Override.

Semua senyap dan General memulakan perbicaraan(macam mahkamah je)

General:Cakapp kenapa kamu diam kenapa kamu serang diorang?

Rudy:Saya jealous kerana Ali dengan Iman.

Alicia:Saya pun.

General:Hanya ituu??

Alicia dan Rudy:Ya

General:Dan disebabkan tindakan bodoh kamu berdua telah menyebabkan Dr.Ghazali kemalangan.

Ali still lagi tahan nangis.Iman pula bersuara.

Iman:Dah berapa kali saya nk bagitahu yang saya sukakan Ali dan Ali pun sukakan saya so buat apa lagi korang nk kejar kami.

Alicia:Mesti kau suap Ali kan??

Rudy:Entah apa yang Ali bagi makan??

Alicia ditampar begitu kuat oleh general dan Rudy ditumbuk oleh Ejen Bakar.

General:Kamu masih nk tuduh Ali dalam hal ini??Hanya kerana prestasi Ali meningkat sedikit kamu dah meroyan.Ceh nama je Super Ejen tapi bodoh.

Alicia tak sangka yang dia dikatakan bodoh oleh ayah angkatnya.Tiba tiba lampu berkelip kelip dan semua memandang Ali yang matanya berwarna biru cerah.Override Mode.

Ali memukul mereka hanya dengan satu pukulan dan itu cukup untuk mereka.

Bersambung di part-10 Dr.Ghazali dan Iman memujuk Ali

Sedikit info

Override Mode Ali dan Irfan sangat membahaya kerana ia boleh menyebabkan penggunanya mengakses kemampuan bertarung hebat dan jika penggunanya bergabung maka muncul lah kelibat Lagenda...Nak tahu bersambung nanti

Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)Where stories live. Discover now