Sambungan dari part-5
*Korang mesti tau kenapa author cepatkan scene Uno kan*
Uno:Tunggulah MATA aku akan balas dendam.Cinco dah siap ke belum potion tu?Kita akan serang MATA pada malam ni.
Cinco:Hampir siap Uno.
Uno:Bagus.
Di MATA
Ali dan Iman berlatih di arena bagi meningkatkan kebolehan mereka.Tak lupa juga Irfan Naruto dan Sasuke.
Irfan:Aku rasa tak sedap hati la.(dalam hati)
Naruto:Kau okey Irfan??
Irfan:Aku okey
Maka mereka sambung berlatih sampai hampir malam(Maghrib).
Irfan:Ejen Zain.Saya ingin tuan,Mentor dan Ejen Muda kekal disini,saya dapat rasakan Uno akan kesini.
E.Zain:Hmm baiklah kalau itu yang kamu mahu.
General:Kepada semua Ejen Muda sila kekal disini.Jangan balik ke rumah anda.
Jet:Apahal ni??
Ali,Iman,Irfan,Naruto dan Sasuke membuat gaya bersedia kerana musuh boleh tiba bila-bila masa
Rudy:Kau dah kenapa??
E.Leon:Kepada semua ejen muda jalankan Protokol Kubu.
Tanpa disangka pintu depan Akademi diletupkan dan muncul Uno bersama konco-konconya.Gaya mahu berperang sahaja.(takkan berdamai pulak)
Maka berlakulah pertarungan para ejen dengan konco uno tapi bukan ejen muda
Para ejen kewalahan kerana Uno berada dalam Override.Ali:Semua bersedia.
Maka berlakulah pertarungan ejen muda dengan konco uno.Jet,Roza dan Iman memakai Atlas(Alicia tak boleh pakai kerana Ali tidak membenarkannya)
Ali:Mari gunakan Atlas untuk mengatur serangan.
(Mereka bertarung sama je dengan dengan musim 2)
Sampai Ejen Zain turun ke padang untuk membantu para ejen muda.
Uno:Bukankah ketua teras sepatutnya berlindung di lokasi rahsia?
E.Zain:Tak ada tempat rahsi kalau kau nk Mainframe lagipun aku takkan benarkan kau apa apakan diorang.
Uno:Heh tak masuk akal,aku memang dah agak kau akn muncul kalau tempat ni kena serang.
Maka berlangsung lagi pertarungan ketua teras neuro dengan kad Uno.(Sama macam Ejen Ali musim 2)
Ali:Ejen Zainnnnn.(berteriak)
Maka mereka melihat Uno menikam E.Zain.Ali menangis tapi Iman memujuknya.Iman melihat warna biru mulai muncul.
Iman:A-Ali???
Maka Ali telahpun masuk Override phrase 3
Uno masih menghack mainframe MATA tapi dengan tiba-tiba mainframe terpadam.Dan kelihatan Ali berwarna biru.
Uno.Heh super ejen sampai.
Ali:Kau akan terima akibatnya.
Pertarungan berlangsung again sampai Uno betul ii kewalahan.Ali pun kembali kepada asal.
Uno:Kau ingat aku akan kalah dengan mudah???Hiargh(mencucuk badannya dengan potion yang dijumpainya dan dikembangkan oleh Cinco.
*Korang mesti tertanya mana Irfan,Naruto dan Sasuke kan??
Mereka melihat semua pertarungan yang berlaku.Mereka ingin membantu tetapi menunggu masa yang sesuai*Selepas menggunakan potion itu.Uno jadi raksasa
Lihat di atas Grimdo(Uno jadi raksasa tu)Irfan:Aku dah agak.Come on Ultraman Taiga.
Maka mereka bertarung antara satu sama lain tapi form Tri-Squad.
Irfan:Nampaknya kena guna form baru.
Maka pertarungan bermula(vid pertama)
Dengan moment epic sebegitu,Naruto dan Sasuke membantu Irfan melawan Raksasa itu.
Maka kemenangan berpihak kepada Irfan,Naruto dan Sasuke.Ali dan Iman sempat lagi meminum air(kau ni serius ah)
Maka misi ultraman Taiga sudah selesai dan Taiga,Titas dan Fuma kembali ke Land Of Light bersama barang yang diberikan kepada Ali
Irfan kini berlatih bersama dengan Naruto dan Sasuke untuk belajar teknik ii rahsia.Akademi dibaikpulih dan Ali Iman Irfan Naruto dan Sasuke diberikan cuti.Maka ejen lain tidak diberikan cuti.Rudy dan Alicia berasa sangat marah kerana mereka boleh bercuti tapi ejen muda tidak.
Bersambung di part-8 Bercuti
And again so panjang author tulis
YOU ARE READING
Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)
Teen FictionOkey Author baru saja tulis cerita ni so ni la dia watak watak dalam cerita ni Ali(Of Course la Watak Utama) -Handsome sekarang -Baik -Pandai (Author noob je) -Sepupu Iman(Alah nanti kau khawin dengan dia jugak) -Still Ejen MATA -Dia hebat Tanpa Ir...