Partz-13 SPM

475 19 9
                                    

Maafkan Author kerana lama tak publish kerana masalah phone
Sambungan dari partz 12

Skip Selepas SPM(Saje je tu tajuk tu)

Pada hari yang cerah dan juga bahagia itu Ali bangun dengan wajah yang senang kerana pada hari ini dia akan mengambil sijil SPM bersama Iman dan Irfan.(Naruto dan Sasuke tak sekolah ye anak ii)

Iman:Ali cepat skit nanti kita lambat pulak.

Ali:Kejap ii dah nak siap.Dah jom pergi.Korang duduk rumah tau.*berkata kepada Naruto dan Sasuke*

Naruto:Baiklah

Mereka pun bertolak ke sekolah dan setibanya mereka di sana dan melihat betapa ramainya pelajar ii dan Ibubapa mereka.

Ali:Kalaulah Ayah dengan Mama ada lagi😢

Iman:Sudahlah Ali yang lepas tak usah dikenang

Ali:Terima Kasih Iman

Iman:Sama ii Ali itu sudah menjadi rutin saya menasihati orang ii yang kesedihan.

Skip
Alicia dengan Rudy ke tempat Ali dan berkata:

Rudy:Wah ii dah sedia ke nak ambil sijil ntah ii gagal kan sayang kan?

Alicia:Haah orang macam dia ni tak ada masa depan.

Ali:Kita tengok je nanti

Pengetua:Ya Assalammualaikum dan salam sejahtera murid ii yang dikasihi sekalian.Saya taknak bercakap banyak cuma satu saja iaitu jangan meremehkan budak yang kurang pandai kerana mungkin satu hari nanti dia akan melampaui kita juga.Baiklah tanpa membuang masa dijemput pelajar cemerlang 10A+ iaitu Ali Bin Ghazali disusuli Nur Iman Hanani dan juga Muhammad Khairul Farhan untuk naik kepentas.

Alicia:Macam mana dia lebih hebat dari aku?

Selepas menyampaikan sijil kepada murid lain pengetua berucap lagi

Pengetua:Sebenarnya saya ada lagi dua pelajar cuma saya sengaja melambatkan penyerah sijilnya,saya menganggap mereka boleh mendapat 10A tetapi keputusannya tetap menghampakan.Kalau author ada mesti dia kata bodo kerana mengikut lelaki.Baiklah mempersilakan Alicia Rama dan Landak Gerudy.

(Jangan tanya woi saja nak bagi panaskan hati)
Maka mereka berdua naik dan menerima sijil SPM mereka dan terkejut hanya BM dan Sejarah sahaja E tetapi yang lain faill.

Skip

(Ouh iya lupa nak beritahu lens Ali telah diupgrade dengan kemampuan melihat kawan yang dikawal oleh musuh)

Di Akademi

Ali bercakap dengan Irfan

Irfan:Weh Ali kau taknak lamar Iman ke??

Ali:Ya Allah baru aku ingat.Btw kau bila nak lamar Kak Hani

Irfan:Cincin dah ade bro tunggu masa sahaja

Ali:Aku pun kalau macam jom buat sekarang la.Kita bincang dengan jeneral.

Selepas berbincang and then dapat kebenaran maka mereka berdua membawa Iman dan Hani ke tempat yang mereka ingin berbicara.

Situali Ali dan Iman

Iman:Jadi Ali kenapa kita disini berdua duaan?Kan Haram

Ali:Tak sekejap je ni.Iman saya dah lama nak usulkan hal ini.

Iman:Tak apa cakap je

Ali:Iman sudikah kau menjadi permaisuri hati saya sehingga ke syurga?(ayatnyaaa)

Iman:Dah tentulah saya nakkk.

Situasi Irfan dan Hani

Irfan masih lagi melihat muka Hani maklum la perempuan dunia wattpad lagi cantik dari real punya.(Ayatnyaa pun)

Hani:Irfan Irfan kenapa ni?*blush*

Irfan:Saya ada pickupline untuk awak dengar ya
Apa beza awak dengan air?

Hani:Apa bezanya??

Irfan:Bezanya Air mengalir tetapi awak mengalir dihati saya.Chia chia dan saya juga mahu melamar awak jadi isteri saya,awak setuju??

Hani:Dah tentulah saya setuju.

Maka mereka berbincang dan mengambil kata sepakat.Mereka berpindah ke rumah yang berpagar dan pada mulanya Naruto dan Sasuke ingin berpindah namun Ali berkata mereka akan jadi guard rumah dan Ali bersedia membina rumah bawah tanah untuk mereka.

Bersambung di partz-14 Perkhawinan Super Ejen

Hanya tinggal beberapa hari lagi untuk berkhawin Alicia dan Rudy menganggu mereka.Dapatkah Ali dan Iman bertahan sebelum perkhawinan??

Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)Where stories live. Discover now