Sambungan dari Part-7
*maaf lewat skit internet tak ada*Ali,Iman,Naruto,Sasuke dan Irfan mengemas beg diorang untuk bercuti.
Ali:Korang,kita nk pergi mana ni??
Iman:Langkawi nk Ali???
Ali:Boleh jugak.Nanti nk tanya ayah boleh tak nk pergi sana and ajak ayah sekali kalau ayah takde kerja.
Irfan:Langkawi??Wah aku lama tak pergi kena standby duit banyak-banyak ni boleh beli coklat Daim.
Naruto:Sasuke pergi tengok ramen ada tak lagi???
Maka Sasuke pun pergi melihat ramen yang diorang beli bulan lepas.Malangnya hanya ada 5 ramen tersisa.
Ali:Takpe nanti aku bagi duit kat sana,belilah 10 kotak.
Irfan:Aku Ali?Taknak bagi aku duit ke??
Ali:Yeye aku bagi la nanti.
Irfan:Yeay boleh beli Daim.
Iman baru nk cakap tapi Ali terlebih dahulu memintas.
Ali:Nk beli Brownies ke???
Iman:Haah.Hehe boleh ke??(malu-malu)
Ali:Eh mestilah boleh.
Skip selepas mengemas
Dr.G:Ha Ali nk pergi mana ni banyak betul beg ni???
Ali:Pergi vacation(bercuti) ayah,nk ikut???
Dr.G:Tak boleh Ali.Ayah kena outstation ke luar negeri selama 3 minggu.
Ali:Hm takpela nanti Ali ajak Uncle.
Dr.G:Bagus tu senang sikit ada orang dewasa awasi kamu.
Selepas menunggu Bakar,dia akhirnya tiba di rumah Ali.
Bakar:Ali jom nanti kita tertinggal flight
Ali:Baik Uncle.Bye ayah Assalammualaikum
Dr.G:Waalaikummusalam.Bye
Maka mereka pergi Airport.Sementara belum tiba mereka berbual tentang apa yang nk dilakukan di sana.
Ali:Iman,awak taknak beli cenderamata ke dekat Moon ngan Khai?
Iman:Nk jugak tapi saya tak tahu apa yang nk beli.
Ali:Takpe ii nanti kita pergi tengok.
Skip Tiba Di Langkawi
Ali:Okeyh aku dah tempah bilik.Iman awak sorang nah kunci.Uncle nk sorang jugak nah kunci.Korang bertiga dengan aku.
Iman dan Bakar mengambil kunci dan bergerak ke bilik tersebut.Sementara mereka menunggu Iman dan Bakar.Mereka berbual.
Ali:Korang nah duit tadi nk beli sangatkan.
Naruto dan Irfan ambik duit itu.
Irfan:Terima kasih Ali.
Ali:Sama-sama
Selepas itu Iman dan Bakar pun tiba dan mereka mula ke Mall.Mereka berpisah dengan tujuan berbeza.
Ali dengan Iman.Bakar seorang.Irfan,Naruto dan Sasuke bersama.
Skipp selepas membeli belah.
Naruto dan Sasuke banyak membeli dari Irfan.Irfan pulak hanya ternganga mulut.
Iman pun tegur.Iman:Banyak korang membeli,mengalahkan perempuan shopping.
Naruto:Yeke.Hehe ini bekalan je.
Ali:Dah dah jom ke restoran bawah ni.
Pada mulanya Naruto dan Sasuke menolak namun mereka menurut jugak kerana Iman menyuruh mereka merasa bagaimana makan makanan disini.
Skipp selepas makan and keesokkan harinya
Mereka semua pergi melawat tempat bersejarah di Langkawi.
*Ade ke*
Ali dan Iman banyak berswafoto(selfie la senang).Irfan mengambil gambar permandangan di sana.Naruto dan Sasuke pulak??Bergambar di Helang besar tu.
*Dataran Lang kot*
Selepas itu mereka makan dan membeli cenderamata untuk Moon dengan Khai.Irfan membeli jugak tetapi untuk semua ejen MATA.
Skip mereka tiba di Cyberaya.Mereka pulang ke rumah dulu dan barulah mereka ke Akademi.
Ali:Moon,Khai mana korang
Moon:Dekat sinii(jerit)
Khai:Takpayah lah nk jerit bagai.
Moon:Hehe sorry ii,ha ada apa korang ni??
Ali:Nah cenderamata untuk korang.
Mereka membuka dan terkejut kerana terdapat 2 Iphone 11 Max.
Moon dan Khai:Terima Kasih Ali dah lama aku nk Iphone ni.
Ali:Sama-sama.Mana semua orang?
Khai:Lewat kot.Yelah korang kan sampai awal.
Skipp bagi cenderamata.
*Alicia dengan Rudy tak ada.Hilang ntah ke mana*
Mereka semua pun pergi berlatih untuk tingkatkan kelebihan masing ii kecuali Ali.
Ali sedang membina Lens IRIS untuk Irfan dan membaiki IRIS mamanya untuk meningkatkan kebolehannya.Semua orang tidak menyedarinya kecuali Iman.Iman:Ali buat apa itu??
Ali:Tengah buat hadiah untuk Irfan.Esok kan hari jadinya.Iman nanti plan dengan semua ejen ya.
Iman:Baiklah tapi awak taknak berlatih ke.
Ali:Nanti lah
Bersambung di Part-9 Dr.Ghazali dibunuh oleh?????
Lens IRIS sangat hebat ianya boleh menyebabkan penggunanya dengan mudah mengawal Override Phrase 3.
Dapatkah Ali menyelesaikan Lens itu.Lihat di Part-9 nanti.
YOU ARE READING
Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)
Teen FictionOkey Author baru saja tulis cerita ni so ni la dia watak watak dalam cerita ni Ali(Of Course la Watak Utama) -Handsome sekarang -Baik -Pandai (Author noob je) -Sepupu Iman(Alah nanti kau khawin dengan dia jugak) -Still Ejen MATA -Dia hebat Tanpa Ir...