Sambungan dari Part-9
General:Dan disebabkan tindakan bodoh kamu berdua telah menyebabkan Dr.Ghazali meninggal.
Mereka semua terkejut.
*Ali ke hospital selepas membelasah dua ejen tadi dan mengkhabarkan kepada General.
General:Jadi tuan apakah hukuman yang sesuai untuk mereka berdua??
Ganz:Hmm keputusan di tangan kamu Rama.
General:Baiklah dan disebabkan perkara ini,kamu berdua digantung dari menjalankan misi selama Ali belum memaafkan kamu.
*Kalau aku jadi Ali,takyah maaf takpe😂😂*
Alicia:APA??HANYA KERANA KAMI SERANG DIA PAPA BUAT KAMI MACAM NI??(tengking General)
Rudy:Entahnya,budak lemah..
Bamm(pintu bilik Briefing Room dibuka agak kasar)*betul ke ni?*
Mereka melihat Ali masih dalam Override Mode Phrase 3.
Alicia dan Rudy:Kauuuu(nak pergi dekat ali)
Tetapi dihalang oleh Irfan dengan jutsu Kagemane no Jutsu(Jurus Pengikat Bayang)
Ali:Apa??Korang nk bunuh aku pulak mari lah.
Maka Ali memaksa mereka ke Arena dan berlawan dengan sengit.Naruto dan Sasuke nak je tolong tapi Irfan tak benarkan.Tetapi dia(Irfan) pulak yang pergi tolong.
___________________________________________
Naruto:Kau ni tak bagi kitorang tapi kau pulak yang masuk???
Irfan:Aku nak test Iris aku ni je nampak cam gempak la pulak.
Ok sambung
___________________________________________Pertarungan mereka sangat sengit sampai lah Ali bergabung dengan Irfan.Apabila dua kuasa hebat bergabung menjadi satu mereka akan menunjukkan bentuk sejati mereka.Ya itulah Pahlawan Legend
Iman:Tak mungkin itu.Ituu--
Mentor:Pahlawan Legend
E.Muda:Siapa tuu??
Iman:Bentuk sejati Ali dan Irfan..
*Hahahahaha macam part 5 Ultraman Cosmos Final Fight*😂😂😂
Maka apabila perlawanan diteruskan dan pemenangnya ialah Ali dan Irfan
Alicia dan Rudy masuk wad ICU MATA kerana cedera mereka agak parah.
Skipp
Mereka tiba dirumah dan masuk.Iman mula memasak manakala Ali,Irfan,Naruto dan Sasuke berada di ruang tamu sambil berbual pasal pertarungan Hangat tadi..
Naruto:Wehh hebat lah kuasa tadi apa namanya??
Ali:Power Knockback.Kuasa yang boleh membalikkan serangan dan membuatnya jadi kuat 5x kali ganda.
Skip
Mereka selesai menunaikan mayat Arwah Dr.Ghazali dan pulang ke rumah.
Ali:Jom ke Funfair.Aku bosan la
Iman:Ok
Maka mereka tiba di Funfair dan banyak perkara yang mereka lakukan dan antaranya bermain roller coaster,main kereta langgar(apa nama game tu) dan banyak lagi.
Logo MATA berbunyi bermaksud MATA memanggil.Iman,Irfan,Naruto dan Sasuke pergi manakala Ali tidak.
Skip di MATA
Semua membuat perkara masing-masing kecuali Iman.Iman berada di taman Akademi berseorang manakala Irfan,Naruto dan Sasuke memerhati(mereka takut apa apa terjadi dekat Iman nanti Ali membebel pulak)
Tiba-tiba Rudy datang dan berkata
Rudy:Iman pls tolong terima saya sebagai Bf awak.
*Pandai pulak ber awak saya*
Iman:Maaf Rudy saya tak boleh kerana saya dah ada Ali.
Rudy:Kenapa susah sangat awak nak terima saya??
Iman:Sebab awak dah bunuh ayah Ali.
Sementara itu
Irfan:Dia ni tak serik-serik takpa korang jangan turun kalau nampak dia pegang Iman ke kita tunggu and rakam baru kita pergi pukul dia.
Naruto:Ok
Rudy tiada pilihan lain dan memegang Iman dan memaksa Iman ikut dengannya manakala Irfan merakam perbuatan itu
Iman:Ish lepas lah(cuba melepaskan diri tapi gagal)
Rudy:Tulah aku dah bagi cara baik tapi kau taknak..
Irfan:Hoi kau buat apa tu??
Rudy:Alamak kantoi(lepaskan Iman dan berlalu pergi)
Irfan:Awak ok??
Iman:Saya ok
Skipp
Mereka tiba dirumah dan masuk.Ali merasa pelik dan bertanya
Ali:Iman awak ok??
Iman:Saya ok cuma penat.Saya naik dulu.
Ali:Baiklah
Irfan:Wehh Ali mari sini jap
Ali:Apa
Irfan:Nah kau tengok lah
Video tu berdurasi selama 30 saat.Ali melihat itu dan terkejut.
Irfan:Itu menyebabkan Iman begitu tadi..
Ali:Cis dia ni nak kena lagi.
Naruto:Dan bukan tu saja,Alicia yang merancang hal ini.
Ali:Tunggu kau dua orang esok
Keesokan harinya,Rudy masuk ke Akademi dengan riak yang selamba seolah olah tiada apa yang berlaku.
Skip latihan
E.Leon:Baiklah latihan hari ini ialah kemampuan fizikal.Kita buat dua orang satu team.Ali dengan Irfan dan Rudy dengan Alicia,kamu akan berlawan.
Ali:Akhirnya aku boleh balas jugak apa yang diorang buat dekat aku.Jom Irfan
Irfan:Jom.Aku dah lama nantikan saat ni.
Maka berlangsung lah pertarungan yang sengit.Walaupun 15 minit berlalu masa yang diberikan habis.Ali dan Irfan bertindak agresif dan E.Leon tidak mampu membuat apa apa.
Ali:Inilah akibat mengacau Iman
Maka sekali lagi Pahlawan Legend muncul dan membelasah mereka berdua sehingga nyawa nyawa ikan.Rudy dan Alicia sekali lagi masuk ke wad MATA.
Ejen Muda tertanya tanya apa sebab yang membuatkan Ali bertindak begitu.
Khai:Apa dah jadi ni Ali cuba terangkan??
Maka Ali menunjukkan video sama kepada E.Muda dan mereka terkejut.Mereka tak sangka perangai Alicia dan Rudy begitu.Nama je Super Ejen tapi otak kat lutut.
To Be Continued(Tiberr cam Drama)
Bersambung di Part-11 PangkatSpoiler skit
Aliya terkejut berita kematian Dr.Ghazali dan Pangkat Super Ejen??Nak tahu apa yang berlaku??Sila saksikan bab seterusnya..
YOU ARE READING
Penjaga Baruku (Ea Fanfiction)
Teen FictionOkey Author baru saja tulis cerita ni so ni la dia watak watak dalam cerita ni Ali(Of Course la Watak Utama) -Handsome sekarang -Baik -Pandai (Author noob je) -Sepupu Iman(Alah nanti kau khawin dengan dia jugak) -Still Ejen MATA -Dia hebat Tanpa Ir...