Kini, sdh hmpir 3 bln Ali dn Alicia berkawan. Spnjg tempoh itu, Ali dn Alicia sering lakukan aktiviti sama2. Mereka berlatih sama2, jlnkan misi sama2 dn makan pun sama2. Hubungan mereka pun semakin lama semakin rapat. Pd hri ini, Ali membawa Alicia ke hotel tmpt dia bekerja utk makan malam. Dia menjemput Alicia di rumahnya. Ali membawa bunga kpd Alicia.
Ali : Bunga utk awk 😊😊
Alicia : Terima kasih Ali. Cantik sgt bunga ni 😊😊
Ali : Sama2. Jom kita pergi
Ali pun membuka pintu utk Alicia. Alicia masuk ke dlm kereta Ali dn mereka pun bertolak ke hotel. Sesampainya di sana, mereka berdua pun masuk ke dlm hotel 7 bintang itu. Alicia terpegun melihat keadaan dlm hotel itu yg serba mewah itu.
Alicia : Cantiknya hotel ni. Tk sangka awk nk bawa saya makan kt tmpt mewah mcm ni. Bkn semua org mampu makan kt sini 😊😊
Ali : Awk kan special utk saya. Mestilah saya bawa awk ke tmpt yg special. Mari saya bawa awk ke restoran 😊😊
Ali dn Alicia pun berjln ke restoran yg Ali katakan itu. Sesampainya di restoran itu, Ali memimpin Alicia ke bilik VIP di mana hnya org tertentu shj yg blh makan di dlm bilik itu. Alicia teruja melihat decoration yg trdpt di ats meja itu.
Alicia : Wow, cantiknya hiasan ni. Awk buat semua ni utk saya ke ? 😊😊
Ali : Mestilah, utk siapa lagi saya buatkan klu bkn awk 😊😊
Alicia tersenyum shj mndgr kata2 Ali itu. Ali kemudiannya menarik kerusi utk Alicia dn mempelawanya duduk.
Ali : Silakan duduk 😊😊
Alicia : Terima kasih 😊😊
Alicia pun duduk di kerusi yg serba mewah itu begitu juga dgn Ali. Tk lama slps itu, Rudy pun dtg ke meja mereka lalu menghidangkan makanan mereka.
Alicia : Ehh Rudy pun ada kt sini ?
Ali : Dia kan rakan sekerja saya. Bkn saya pernah beritahu awk ke sblum ni
Alicia : Ohh yelah. Lupa plk 😅😅
Ali tersenyum shj melihat gelagat Alicia itu. Kemudian, dia memandang ke arah Rudy dn berkata.....
Ali : Terima kasih Rudy sbb prepare semua ni 😊😊
Rudy : Xde hal lah. Apapun enjoy the food 😁😁
Rudy pun pergi dri situ. Slps itu, mereka pun mula menjamu hidangan spaghetti di hdpn mereka. Semasa makan, Ali hairan kerana Alicia makan spaghetti dgn menggunakan tangan bknnya garfu.
Ali : Alicia, knp awk makan guna tangan ? Kita tgh makan spaghetti bknnya nasi 😅😅
Alicia : Saya....x sukalah makan apa2 guna sudu atau garfu. Saya suka guna tangan je.
Ali : Ohh ye ke hehehe. * Pelik betul Alicia ni. X pernah aku tngok org makan spaghetti pakai tangan 😅😅.* ( dlm hati )
Mereka pun terus makan makanan mereka. Sementara itu, Rudy hnya memerhatikan shj telatah mereka dri jauh.
Rudy : Mcm manalah life Ali nnti klu dia betul2 jdi kahwin dgn Alicia ? Hrp2 Alicia tu berubah lah lps kahwin.
Situasi Ali dn Alicia......
Ali : Alicia, awk ada suka apa2 lagu tk ? 😊😊
Alicia : Suka apa2 lagu ?
Ali : Yup, klu mcm saya kan, saya suka dgr lagu2 lama.
Alicia : Wow, awk mcm papa saya lah. Dia pun suka dgr lagu lama 😊😊
Ali : Lagu2 lama ni best sbb lagu2 mcm ni buat kita tenang dn imbas kembali zaman2 dulu 😊😊
YOU ARE READING
Isteriku Pengotor, Suamiku Perfect
FanfictionMengisahkan Ali yg sdh pun menjangkau umur 21 tahun. Ali merupakan seorang chef dn ejen MATA yg mementingkan kesempurnaan. Segala misi di MATA, kerja atau yg lain2 mesti dilakukan dgn sempurna. Tpi berlainan pula Alicia. Alicia merupakan seorang gad...