Ali tdk berkata apa2 sebaliknya dia mengeluarkan sekotak cincin dn hulurkan pdnya. Prbuatan Ali itu sedikit sebnyk buat dia terkejut.
Nina : Ali....apa awk buat ni ?
Ali : Saya.....nk lamar awk
Nina : Lamar ?
Ali : Ya, lamar. Nina.....sudikah awk mnjdi isteri saya 😊😊
Nina tergamam saat melihat bekas teman lelakinya melamarnya. Ali kemudiannya menyambung......
Ali : Awk sudi tk, Nina ?
Nina masih lagi diam dn tdk berkata apa2. Kemudian, Ali berkata.....
Ali : Saya fhm awk masih terkejut tngok saya lamar awk tpi......saya ikhlas nk bersama dgn awk. Beri peluang pd saya.
Nina : Ali......saya hargai niat murni awk tu tpi.....saya minta maaf. Saya x blh terima awk sbg suami saya
Ali : Knp ? Awk....dh xde hati dgn saya ke ? Ataupun awk takut nnti Alicia x restu hubungan kita
Nina : Bkn mcm tu Ali. Klu bkn sbb Alicia, kita pun x kan kahwin
Ali : Tpi...knp ?
Nina hnya diam tnpa berkata apa2. Dlm hatinya, dia mula rasa bersalah dgn Ali. Ali menyambung........
Ali : Nina....jwblah. Knp awk x nk terima lamaran saya ? Saya nk bagi awk peluang kedua utk kita bukak buku baru. Ataupun sbb saya x cukup perfect utk awk
Nina : Ali.....awk cukup perfect di mata saya. Ikhlas saya ckp. Segala apa yg awk ada mmg cukup cuma satu shj yg awk xde dlm diri awk.
Ali : Apa dia ?
Nina : Awk kurang dlm membimbing seseorang.
Ali : Maksud awk ?
Nina : Awk x sedar ke......spnjg awk kahwin dgn Alicia, awk ada tk bimbing dia ke jalan yg betul ? Contohnya mcm....awk bimbing dia dri jdi seorang wanita yg pengotor ke wanita yg tdk pengotor.
Ali terdiam mndgr pertnyaan Nina itu. Mmg betul apa yg diperkatakannya, dia tdk pernah bimbing Alicia sblum ni. Dia gelengkan kepalanya. Nina menyambung......
Nina : Then ? Mcm mana awk nk bimbing saya klu awk x blh nk bimbing seorang isteri ? Perkahwinan ni bkn bnda yg blh bawa main, Ali. Awk sbg suami bkn shj perlu berikan kasih sayang awk kpd isteri bahkan perlu bimbing dia jgk. Klu awk x bimbing isteri awk maka x bahagialah perkahwinan awk.
Ali masih lagi diam tnpa berkata apa2. Nina menyambung lagi.....
Nina : Dri dulu lagi....sjk kita sama2 belajar di universiti, saya perhatikan cara awk. Awk seorang yg pndi tpi kurang dlm membimbing seseorang.
Ali : Sbb tu ke awk tolak cinta saya dulu ?
Nina : Tk jgk, Ali. Jodoh saya dgn Roy masa tu mmg kuat dn masa tu saya fikir dia lah lelaki yg blh bimbing saya tpi....tk. Saya dh pilih lelaki yg salah dlm hidup saya.
Ali hnya menganggukkan kepalanya. Kemudian, Nina berkata.......
Nina : Maaf sbb buat awk terluka tpi percayalah.....saya tolak lamaran awk bkn sbb saya x hargai awk tpi saya x nk Alicia terluka mcm saya dulu. Saya tahu hubungan awk dgn Alicia tgh bermasalah sekarang tpi itu x bermakna awk kena kahwin lagi satu. Ya....mmg betul Alicia ada salah jgk tpi awk pun bersalah jgk dlm hal rumah tangga awk ni. Marah dn merungut bkn jalan penyelesaiannya. Awk kena berbincang baik2 dgn isteri awk. Blh, Ali ?
Ali tdk berkata apa2 sebaliknya hnya lemparkan senyuman ke arah Nina.
Di rumah Nina......
Nina baru shj tiba di rumahnya. Dia masuk ke dlm rumah dn ternmpk ibunya sdg duduk smbil melihat tabletnya. Ibunya tersenyum saat melihat kelibat anak perempuannya itu.
YOU ARE READING
Isteriku Pengotor, Suamiku Perfect
FanfictionMengisahkan Ali yg sdh pun menjangkau umur 21 tahun. Ali merupakan seorang chef dn ejen MATA yg mementingkan kesempurnaan. Segala misi di MATA, kerja atau yg lain2 mesti dilakukan dgn sempurna. Tpi berlainan pula Alicia. Alicia merupakan seorang gad...