PART 20 - Nina dn Alicia

666 36 39
                                    

Nina memasukkan beg pakaiannya ke dlm bonet kereta. Slps itu, dia berjln ke arah ibunya dn berkata.....

Nina : Mama, Nina pergi dulu ya. Doakan Nina tau 😊😊

Nina menyalam lalu mencium tangan ibunya itu.

E. Dayang : Mama sentiasa doakan Nina. Kamu pun hati2 bawa kereta tu. Dh smpi kt sana nnti, call mama 😊😊

Nina : Ok, mama. Nina gerak dulu ya. Assalammualaikum 😊😊

E. Dayang : Waalaikummussalam 😊😊

Nina pun masuk ke dlm kereta lalu bertolak ke Penang. Dlm perjlnan, G. Rama menghubunginya melalui telefon yg dipasang melalui radio.

Dlm talian.......

G. Rama : Nina, status

Nina : Saya dlm perjlnan ke Penang sekarang ni. Lagi 4 jam, saya akn tiba di sana.

G. Rama : Bagus, pastikan kamu bawa balik puteri pulang ke Cyberaya.

Nina : Puteri ? Puteri mana plk ni 🤔🤔

G. Rama : Ayoyo, Alicia lah Dey !!! 😡😡

Nina : Ohhh ckp lah Alicia. Ni general ckp puteri. Saya igt puteri mana tdi.

G. Rama : Haihh sdh. Teruskan perjlnan kamu ke sana. Sila maklumkan pd saya nnti

Nina : Baik general 😊😊

Talian ditamatkan.......

Nina teruskan perjlnannya ke Penang.

Di rumah Ali........

Ali membuka pintu bilik Alicia lalu masuk ke dlm. Dia memandang sekeliling bilik Alicia. Keadaan dlm bilik itu cukup kemas dn bersih.

Ali : Bersihnya bilik ni. Mcm xde org duduk.

Secara tdk sengaja, dia terpndg pd sekeping kertas yg dilekatkan pd dinding bilik itu. Dia mengmbil kertas itu lalu membacanya.

" Ali, saya dh kemaskan bilik ni utk awk. Klu x cukup kemas, saya minta maaf  ya "

Ali tersenyum dn dlm masa yg sama berasa sedih ats perbuatannya terhdp isterinya itu.

Ali : Ni pun dh cukup ok bagi saya, Alicia.

Dia kemudiannya mengmbil bantal pd katil itu lalu memeluknya. Namun, slps beberapa saat dia mencampak bantal itu semula lalu menutup hidungnya.

Ali : Eee, busuk gila bau bantal ni. Dia kentut ats bantal ke 😫😫

Sementara itu, Nina baru shj tiba di Penang slps 4 jam memandu. Dia memberhentikan keretanya di tepi pantai utk menghirup udara segar. Slps beberapa minit, dia membuka bonet keretanya lalu mengmbil alat ciptaannya berupa GPS itu.

Nina : Tiba masanya utk gunakan alat ciptaan saya 😊😊

Dia kemudiannya memandang satu kotak itu. Hatinya berat utk membuka kotak itu kerana di dlmnya mempunyai taik Alicia.

Nina : Haihh knplah dlm byk2 bnda, general bagi aku yg ni.

Flashback on.........

Nina berada di briefing room sdg mengadakan perbincangan bersama2 dgn E. Dayang, E. Ganz dn G. Rama. Ejen inviso itu mengeluarkan alat ciptaannya lalu tunjukkan pd semua org.

Nina : Jdi ini adalah alat ciptaan saya. Alat ini berupaya utk menjejak seseorang asalkan kita dptkan DNA org itu utk dimasukkan ke dlm alat ini.

Isteriku Pengotor, Suamiku PerfectWhere stories live. Discover now