3 bln kemudian......
Hari yg ditunggu2 tlh pun tiba. Pd hri ini, Ali dn Alicia melangsungkan perkahwinan mereka. Byk tetamu VIP yg hadir dlm majlis mereka itu. Spnjg majlis itu berlangsung, Ali dn Alicia melemparkan senyuman manis kpd tetamu yg hadir. G. Rama naik ke ats pelamin mereka dn berkata....
G. Rama : Tahniah, Icha. Icha dh jdi isteri Ali 😊😊
Alicia : Thanks papa 😊😊
G. Rama memandang ke arah Ali dn berkata.....
G. Rama : Terima kasih Ali sbb sudi terima puteri saya 😊😊
Ali : Saya yg patut terima kasih pd papa sbb benarkan saya berkahwin dgn Icha.
G. Rama : Mestilah sbb saya tahu kamu ni seorang lelaki yg baik 😊😊
Ali membalasnya dgn senyuman. Kini, sdh tiba masanya pasangan pengantin menjamu selera di meja pengantin. Alicia mengambil peluang ini dgn menyuap makanan ke dlm mulut Ali.
Alicia : Ali, bukak mulut. Lalat nk masuk dlm mulut awk 😊😊
Ali : Lalat ? Knp bkn kapal terbang ke ? Peluru Blastique awk ke ?
Alicia : Lalat tu serangga favourite saya lah. Dh bukak mulut
Ali : Ok, aaaaa
Ali pun membuka mulutnya lalu menerima suapan dripd Alicia.
Ali : Hmm sedapnya. Tmbh2 lagi bila awk yg suap
Alicia : Hihihi ada2 je awk ni
Mereka pun sambung menjamu selera di meja pengantin. Dlm masa yg sama, Khai dn Moon memandang shj gelagat mereka dri meja tetamu.
Moon : Ni first time si Alicia wangi. Klu tk sblum ni, busuk dia mmg x bawa bincang.
Khai : Dh nama pun majlis perkahwinan. Kenalah wangi. Klu busuk karang, semua org lari.
Moon : Haihh tu lah. Aku hrp si Alicia ni berubahlah. Klu x merana kwn baik kita tu.
Khai : Aku pun hrp mcm tu.
Tk lama slps itu, Roza memanggil mereka.
Roza : Khai, Moon jomlah amik gmbr dgn pengantin
Khai : Haa ok2, jom Moon.
Moon : Jom
Mereka berdua pun bangun lalu berjln ke pelamin utk mengambil gmbr sama2.
Di rumah G. Rama.......
Ali, Alicia dn G. Rama baru shj smpi di rumah slps dripd majlis perkahwinan mereka.
Ali : Terima kasih papa sbb bagi saya menumpang satu mlm hri ni 😊😊
G. Rama : Apa nk berterima kasih plk. Kamu kan dh jdi menantu papa. Rumah papa, rumah kamu jgk.
Ali : Hehehe ya tk ya jgk kan.
G. Rama : Sekarang ni kamu pergi naik mandi. Icha, bawa suami kamu ni ke bilik lps tu tolong papa masak ya 😊😊
Alicia : Baik papa 😊😊
Ali dn Alicia pun mahu naik ke ats. Tiba2 G. Rama memegang tangan Alicia. Gadis cina itu memandang ayahnya dn berkata....
Alicia : Knp ni papa ?
G. Rama : Igt....jgn buat bnda bkn2. Kamu tu dh jdi isteri dia. Behave sikit perangai kamu tu. Jgn malukan papa
Alicia : Icha x jnji tpi Icha cuba ok. Dh lah Icha naik dulu ya 😊😊
Alicia pun naik ke biliknya. G. Rama perhatikan shj gelagat anak angkatnya itu.
G. Rama : Haihh knp lah aku rasa mcm x sedap hati ni ? Hrp2 Ali blh tahan lah dgn dia.
YOU ARE READING
Isteriku Pengotor, Suamiku Perfect
FanfictionMengisahkan Ali yg sdh pun menjangkau umur 21 tahun. Ali merupakan seorang chef dn ejen MATA yg mementingkan kesempurnaan. Segala misi di MATA, kerja atau yg lain2 mesti dilakukan dgn sempurna. Tpi berlainan pula Alicia. Alicia merupakan seorang gad...