Kelihatan beberapa org gangster sdg menyiapkan tugasan mereka iaitu packing barang. Roy dn sekutunya, Komeng hnya perhatikan shj mereka.
Komeng : Jdi bos, lps dh siap semua dadah ni, kita nk buat apa plk ?
Roy : Tugas kau kali ni agak mencabar sikit sbb kali ni kau kena pergi sempadan Thailand utk edar semua dadah ni
Komeng : Sempadan Thailand ? Uishh blh lps ke bos ? Kawalan kt situ ketat tau.
Roy : Kau kata kau gangster terhebat kt Cyberaya. Siap ada Diploma lagi. Tk kan lah bnda sesenang ni kau x mampu buat.
Komeng : * Aihh aku mana ada Diploma. Aku acah je hri tu. Yg dia bodoh sgt pergi percaya ckp aku tu dh knp 😓😓 * ( dlm hati )
Roy : Oii, kau dgr tk ?
Komeng : Haaa ya2 aku dgr
Roy : Kau dtg sini nk bekerja atau nk berangan ?
Komeng : Nk kerja lah bos. Klu x dh lama saya balik main PUBG.
Roy : Hmm sdh, aku nk kau dgn konco2 kau bersiap sedia. Tepat jam pukul 6, aku nk korang bertolak ke sana.
Komeng : Baik, bos.
Roy pun beredar dri situ. Namun, tnpa mereka sedar seorang ejen MATA yg menyamar sbg konco mereka trdgr perbualan itu. Dia kluar dri kwsn itu slps selesai tugasannya. Dia menyorok di sebalik dinding sblum transform ke rupa asal. Ejen MATA yg menyamar itu adalah Bobby. Dia segera hubungi G. Rama melalui earbud.
Dlm talian.......
Bobby : General, saya berjaya dpt tahu plan mereka.
G. Rama : Bagus, sekarang pergi dri situ. Kita akn rencanakan plan kita.
Bobby : Baik, general.
Talian ditamatkan......
Bobby pun pergi meninggalkan kwsn itu. Sementara itu, Alicia dn Nina sdg dlm perjlnan pulang ke Cyberaya. Dlm perjlnan, mereka singgah ke tmpt hentian utk berehat dn minum. Semasa berada di sana, mereka tdk berkata apa2. Tiba2 Alicia berkata......
Alicia : Nina
Nina : Ya, Alicia
Alicia : Knp awk dgn Ali putus sdgkan Ali sayang sgt kt awk ?
Pertnyaan Alicia itu membuatkan dia diam seketika. Slps itu, dia berkata.....
Nina : Sbb.....saya curang dgn dia
Alicia : Huh !! Awk curang 😨😨
Nina menganggukkan kepalanya sblum dia menyambung......
Nina : Dulu......
Flashback on.......
Ali dn Nina jalan2 di taman berdekatan dgn kwsn universiti mereka di London slps menonton wayang.
Ali : Best tk cerita kt wayang tdi ?
Nina : Mestilah best. Tu kan cerita favourite saya 😊😊
Ali membalasnya dgn senyuman. Kemudian, dia menyambung.....
Ali : Nina, sbnarnya.....saya nk ckp sesuatu pd awk
Nina : Awk nk ckp apa ?
Ali berdiri di hdpn teman wanitanya sblum dia mengeluarkan sekotak cincin lalu tunjukkan pdnya. Nina terkejut dgn kelakuan Ali itu.
Ali : Nina.....dh lama saya pendam perasaan saya ni. Sudikah awk jdi isteri saya yg sah ? 😊😊
Nina terdiam seketika kerana masih terkejut. Slps itu, dia berkata.....
YOU ARE READING
Isteriku Pengotor, Suamiku Perfect
FanfictionMengisahkan Ali yg sdh pun menjangkau umur 21 tahun. Ali merupakan seorang chef dn ejen MATA yg mementingkan kesempurnaan. Segala misi di MATA, kerja atau yg lain2 mesti dilakukan dgn sempurna. Tpi berlainan pula Alicia. Alicia merupakan seorang gad...