Di HQ MATA........
G. Rama, E. Ganz dn E. Dayang sdg brbincang di briefing room. Lelaki bermisai lentik itu menerangkan apa yg berlaku pd hubungan Ali dn Alicia.
G. Rama : Begitulah ceritanya tuan, puan. Sekarang ni, Alicia berada di Penang utk tenangkan diri.
E. Dayang : Ali tahu ke yg Alicia berada di sana ?
G. Rama : Itulah yg buat saya rasa serba salah dgn Ali, puan. Alicia minta saya rahsiakan perkara ni dri dia.
E. Ganz : Kes berat ni. Smpi Alicia x nk suami dia tahu mana dia pergi.
G. Rama : Yg tu ok lagi tuan. Ada yg lagi berat dripd tu.
E. Dayang : Maksud kamu ?
G. Rama diam seketika. Slps itu, dia menghela nafas berat dn berkata......
G. Rama : Alicia......dia mengandung
D / G : APA !!! Alicia mengandung !! 😨😨
E. Ganz : Aishh ni kes berat ni bkn kecil lagi. Ali perlu tahu yg isterinya mengandung.
E. Dayang : Tpi Alicia kan x nk Ali tahu mana dia berada. Klu kita beritahu Ali, takut masalah lain plk jdi.
E. Ganz : Habis x kan lah nk biarkan Alicia tu sorang2 kt sana. Nk hntr ejen kt sana pun, kebanyakkan dri mereka pun sibuk dgn misi masing2.
G. Rama : Itu lah masalahnya tuan. Saya pun dh pening nk fikir pasal masalah mereka berdua ni.
E. Dayang dn E. Ganz hnya diam smbil memandang general teras neuro itu. Dlm hatinya, dia berasa kasihan melihatnya. Tiba2 E. Dayang berkata.......
E. Dayang : Beginilah, Rama. Biar saya bincang dgn dia tntg perkara ni. Nnti klu ada apa2 saya beritahu kamu.
G. Rama : Itu lah yg sebaiknya puan.
Di Taman........
Ali jln berseorangan di taman itu. Tmpt itu merupakan port dia dn Alicia bersiar2 ketika masa lapang. Dia mengmbil tmpt di salah satu bangku yg menghadap tasik. Secara tdk sengaja, dia terpndg pd sepasang kekasih yg sdg suap menyuap di bangku sblh. Melihatkan perbuatan mereka membuatkan dia mnjdi rindu pd Alicia.
Ali : Saya rindukan awk, Alicia 😔😔
Dia kemudiannya bangun dri bangku itu dn pergi dri situ. Dia memandu keretanya ke Cyberaya Mall dn berjln2 di situ. Semasa dia brjln, secara tdk sengaja pandangannya tertumpu pd satu restoran yg mempunyai ramai pelanggan. Restoran itu adalah restoran milik sifunya, Papazola.
Ali : Ehh restoran Papazola dh bukak balik 😧😧
Ali pun pergi ke restoran itu lalu melihat2 persekitaran restoran itu.
Ali : Mmg betul lah. Ni restoran sifu.
?? : Hi anak murid kebenaran 😁😁
Ali toleh ke belakang dn tersenyum saat melihat kelibat sifu Papazola berada di belakangnya.
Ali : Sifu, dh lama x jumpa 😊😊
Papazola : Hehehe, saya pun sama. Ni dtg ni mesti rindu masakkan sifu kan 😁😁
Ali : Errrr
Papazola : Dh tk pyh err2 sgt. Jom kita masuk. Saya ada byk bnda nk ckp dgn kamu ni
Ali tdk berkata apa2 sebaliknya hnya mengikut shj sifunya masuk ke dlm restoran itu. Dia sedikit teruja saat melihat bhgn restoran itu yg jauh lbh cantik dri sblumnya. Sifu itu membawa Ali sehinggalah mereka tiba di satu ruangan makan di hujung restoran itu.
YOU ARE READING
Isteriku Pengotor, Suamiku Perfect
FanfictionMengisahkan Ali yg sdh pun menjangkau umur 21 tahun. Ali merupakan seorang chef dn ejen MATA yg mementingkan kesempurnaan. Segala misi di MATA, kerja atau yg lain2 mesti dilakukan dgn sempurna. Tpi berlainan pula Alicia. Alicia merupakan seorang gad...