chap 10

6 1 0
                                    

Arrique mengajak ryanna masuk ke dalam kereta dan ariqque keluar dari perkarangan rumah dan menuju ke arah tempat yang dia tempah khas untuk mereka berdua dating mungkin. Haha.

~skip~

Kereta audi milik ariqque laju di atas jalan raya yang lenggang tiada kereta lalu lalang dan mula lah aksi ariqque semasa membawa kereta. Ariqque  membawa kereta masa itu tersangat lah laju... Ariqque full speed dan ariqque tidak perasan masa itu ryanna yang duduk di sebelah nya. Ariqque pantas menoleh ke arah sit sebelah nya ynag di duduki oleh ryanna kerana dia ada mendengar tangisan halus sebab itu lah dia menoleh ke arah ryanna ternyata ryanna sedang menahan tangisan nya agar tak akan lepas dan kelihatan ryanna sudah pun mengalirkan air mata gara-gara ariqque membawa kereta dengan laju tadi.

"weyh... Ko ok tak ni? Macam trauma je aku tengok ko sampai nangis-nangis ni pasal apa?" tanya ariqque kepada ryanna.

"sir lah bawak kereta laju-laju nak ke mana je pun... Saya tau lah yang jalan kat sini selalu lenggang tak ada kereta lalu lalang jadi jangan lah bawak kereta laju-laju... Saya tak nak mati awal sebab saya masih nak kahwin" kata ryanna sambil menahan tangisan.

"la... Aku bawak kereta memang macam ni kalau jalan lenggang sorry lah... Pastu aku ada dengar yang ko tak nak mati awal sebab ko nak kahwin... Tu je ingat kan apa lah tadi... Asal ko nak kahwin ngan aku ke? Cakap pasal kahwin kan mummy aku nak aku kahwin tapi aku tak ada calon... Sedih bukan... Aku ni tak suka bergaul sangat ngan perempuan time zaman sekolah dulu... Aku jumpa ko kat kedai mainan haritu terus tergoda aku... Ahahah"panjang lebar ariqque berkata sasa sambil ketawa kecil.

"erm... Nanti kalau ada masa datang lah rumah sebab abang saya kata kalau saya ada calon saya kena bawa calon saya tu jumpa abang saya yang nama dia rayqarl tu yang awak ada jemput saya kat rumah tadi tu lah abang saya" ryanna berkata dengan semangatnya. Haha.

"ouh... Kalau gitu seminggu depan aku datang ngan family aku ok"kata ariqque

"ok" senyuman terserlah di bibir ryanna.

~skip~

Sampai sudah ariqque ke tempat yang dia set up dengan pembantu nya a.k.a alex kalau ada apa-apa yang perlu ariqque mahukan pasti dia akan memanggil alex untuk siap sedia kan bahan apa yang ariqque perlukan. Ariqque chat si Alex di manakah ia berada dan mengapa ariqque tidak melihatnya di sekitar kawasan yang Ariqqie dan Alex set up untuk Ryanna.

Alex lange
online

Oit... Kau kat mana aku tak nampak kau pun bro kata kau akan tengok-tengok sekitar kitaorang tengah dating ni mana tau ada pengacau ke...

Aku ada je ni bro aku baru melepas tadi sorry ye...

Sorry kau aku terima dah mana kau ni kata baru melepas kan hajat yang tertangguh tadi...

Ada je berdekatan ngan kau bro tapi aku ada nampak sorang lelaki ni dia dari tadi usya kau bro dengan si ryan tu... Dari tadi bro aku rasa tak sedap hati lah bro sebab lelaki tu asik pandang kat meja korang dating sekarang ni dia ada kat meja yang bertentangan ngan ryanna so lelaki tu kat belakang kau bro...

Lelaki tu tengah buat apa kat belakang aku sekarang ni?

Dia tengah makan tapi aku jangka yang lelaki tu tak makan pun makanan yang dia order just minum je pastu dia punya mata tak berhenti pandang si ryanna tu... Aku risau bro kalau lelaki tu nak colek ryanna kau sebab malam ni ryanna punya pakaian agak ketat dari biasa nya...

Tengku AriqqueWhere stories live. Discover now