kap 8

121 6 0
                                    

Lisas perspektiv: 

Jag vaknade av att en sköterska kom in med frukost till mig och hon stälde den på mitt nattduksbord och jag mima tack och hon nickade och gick.

jag vände mig om och såg att Omar var vaken och låg och kolla på mig. 

-Vad? sa jag kaxigt 

-Jag kollar bara på den underbara tjej som jag älskar så mycket. sa han och skratta och jag kände ångesten i mig växa men jag log mot han.

-Får jag kalla dig min nu?  fråga han och jag visste inte vad jag skulle säga men jag nicka lågt och det känndes så fel.

Han kysste mig och jag kysste honom tillbaka och drog ifrån och satte mig upp och tog mackan jag hade fått.

-Hur mår du? fråga Omar och satte sig brevid mig.

-Jag mår skit vad tror du fråga jag och kolla på honom.

-Jag undra för du är väldigt blek sa han och log.

-Jag förstog nåstan det sa jag och vände ansiktet mot dörren där docktorn kom in.

-Hej sa han och log. 

-Hej svara jag och Omar i munnen på varandra.

-Hur mår du sa han och flacka med blicken mellan mig och Omar 

-Som jag sa till Omar så mår jag skit sa jag och kolla smått irreterat på honom.

-Här sa han och gav mig en hår borste.

-Mm vad ska jag göra med den där sa jag och tog den 

-Borsta igenom håret morgon och kväll varje dag. sa han och log.

-Mm visst sa jag och kolla på borsten han gav mig.

-Bra och här sa han och ställde en hink på golvet.

-Vad ska hon ha den till fråga Omar och jag kolla efter blivet på honom.

-Hon kommer förmodligen spy ganska mycket under en tid sa han och log mot Omar och jag himmla med ögonen och han nicka lågt.

Jag fortsatte tugga på min macka medan dockton prata med Omar om att han ska ta extra hand om mig under en låååååååång period.

När dockton enkligen gick så kollade Omar oroligt på mig.

-Sluta fucking kolla på mig fräste jag och kolla jätte argt på honom.

-Jag är bara orolig över dig min älskade.

-Kalla mig inte de jag är inte dig och jag kommer aldrig vara dig och jag var bara med dig bara för att vara snäll för att jag har skuld kännslor för att du gillar mig och jag gillar din bästa vän och du är min bästa vän och allt blev fel skrek jag och kollaledset på honom och han kolla chockat på mig.

-Förlåt sa jag och tårar rann ner från mina kind.

-Säg inte förlåt.. jag skulle ha tagit reda på om du gillade mig innan jag sa att jag gillade dig. sa han och reste sig upp.

-Snälla gå inte! sa jag och kolla på honom.

-Nej jag ska bara gå och köpa en macka sa han och gick ut genom dörren och försvann. 

Jag lag mig ner i sängen och försökte somna men de gick inte.

20 min senare :

jag kände att nån satt sig i min säng och jag öppna ögonen och kolla på personen som satt i min säng som var Oscar och jag log mot mot honom. 

-Omar ringde och var förtivlad sa han och kolla på mig.

-Förlåt sa jag ledset och kolla bort från honom.

-Det var inte bra att du inte sa till honom.. sa han och rikta upp mitt aniktet så jag var tvungen att kolla in i hans ögon.

-Jag ville vara snäll och det känndes rätt då sa jag tyst och han kysste mig och när han inte drog ifrån så kysste jag tillbaka och han bet mig i läppen och bad om inträde till min mun som jag gav han genom att sära på läpparna och där satt vi och näst in till grovhånglade

---

sorry matt jag inte har upptaterat på 3 dagar men jag har inte haft tid för jag har firat mig själv med släckt och vänner och skit men aa och sorry för kort kapittel. och jag hade inte tid att gå igenom det jag har skrivit så sorry för alla felstavningar för jag stressa igenom det !! och att det inte blev en bild i början för jag har skrivit det på datan godnatt -ZABRINAH 

Cancer (fanfic tfc)Where stories live. Discover now