Lisas perspektiv:
Vi satte på en ny film och killarna åt glass i fulla muggar och jag bad de att äta mer så jag slipper se de förbannade ischoklad glasspaketet i frysen.
Och jag har aldrig sett två killar äta så mycket glass så som Omar och Felix gjorde då. Det var helt otroligt. Dom bara åt och åt och åt och åt och jag kan inte förstå att min lilla smala muskulösa storebror kan äta så mycket som han gjorde. Men glassen tog slut iallafall och vi gick och lag oss vid 4 och jag undrar hur vi ska orka till skolan imon bitti.
---måndag morgon 26/1-14 ---
Jag vaknade 5.30 igen och tänkte göra en blogg nu så jag tog upp min dator och gick in på google och börja söka hur man gjorde en blogg och de slutade med en sida som heter ••••••••.••••••••nattstad.com och jag börja skriva.
"Hej!
Jag heter Lisa Björk och bor i stockholm.
För 3 månader sen fick jag reda på att jag har en sorts cancer som heter leukemi och det är mitt liv det kommer handla om från och med nu som jag kommer skriva här på bloggen! Jag kommer byta ut namnen i min närhet om de inte vill vara med med sina officiella namn i den! Jag kommer inte upptatera varje dag men så ofta jag kan.
10 saker om mig
1. Jag heter Lisa Björk.
2.Jag var 10 när mina föräldrar flög upp till himlen.
3. Jag har vart ensam sen dess.
4. Jag har min bästavän som är som en bror för mig.
5.Jag tror jag är på-G med någon.
6.Jag heter Teres och Nellie i mellan namn men de får bara min bästavän/bror kalla mig det.
7, Han kallar mig Tessan eller Nellie när han försöker va gullig.
8. Jag lyssnar nästan till alla namn som har vart i min omgivning ( även killnamn).
9. Jag hade en hund förut.
10. Det kommer vara kul att skriva den här bloggen och jag kommer upptatera så ofta jag kan <33
Vi ses kram Lisa <33 " lag jag ut (och bilden i början ^^)
Oscar som låg brevid hade börjat vakna av allt ljus från datan och han gnydde.
-Redan vaken gumman? sa han och log.
-Ja jag kunde inte sova så jag startade bloggen som du fick mig att starta! sa jag och flina och lag ifrån mig datan och Oscar lutade sig över mig.
- Får jag kyssa dig nu sa han med en mörk röst och jag nicka lågt och han kysste mig. Hans perfekta läppar mötte mina och den blev intensivare. Men vi avbröts av att Omar på min andra sida reste sig upp och gick mot toan och jag visste nu att han var sur eller kanske ledsen så jag gick efter och tog tag runt hans handled innan han stängde dörrern och han kolla på mig med skeptisk blick.
-Snälla Omar va inte sur på mig eller Oscar för att vi gillar varandra!
-Det är inte så lätt ska jag säga dig Lisa.
-Men.. Jag hade kännslor för dig ett tag men du friendzona mig då så du får fan stå ut eller gå för de väljer du själv sa jag och kolla på han med ledsna ögon
-Nellie.. förlåt! sa han och gick mot dörren och tog på sig sina skor och jackan och försvann.. Säkert kommer han inte komma tillbaka men det gör väl inget? Jag klarar mig igenom cancern själv för det låter ju som en bra ide eller inte.
YOU ARE READING
Cancer (fanfic tfc)
FanfictionDen här berättelsen handlar om Lisa hon är 15 år och har nyligen fått veta att hon har cancer, leukemi med andra ord! --- Läs om ni vill följa med i hennes vardag med killarna och allt.