a/n aku- haih. vote lah gais. Dan chap kali ini pasal Keluarga Heroins kita je keh. Heros tu, next chapter kot.
Anw since aku pum dah hbis exam 🤓 maybe lepasni aku akan " shelalu " update. maybe je keh. ikut mood lah. so ? pandai2 lh pujuk saya supaya update 🤓🤓 abaikan segala typo dan gramma error. malas lh nk double check. 1800+ woi. okaiii enjoy !
♡~
Tangan Tiara Anita menyentuh tangan yang menutup matanya. " Isya ? nak surprise mama jugak ke. kalau ye pun tak perlulah tutup mata mama " Tiara Anita tergelak kecil. " sejak bila pulak tangan Isya ada empat ? " tanya Herman Syah Hairan. Terdiam terus Tiara. " oh ni Liyah eh " tanya Tiara Anita
" salah. teka lagi " ujar Tia Ayuni. Tiara Anita tergamam seketika. Tangan yang menutup matanya ditepis. Tiara memusingkan badannya. Sekali lagi, Tiara Anita tergamam.
" T-tia ? " mata Tiara berkaca-kaca menahan air mata dari menitis. Tia Ayuni tersenyum manis hingga menampakkan lesung pipit di pipi kanannya.
" Assalamualaikum and Happy Birthday Mama " Badan mamanya didakap erat. Seketika terasa bahagian bajunya basah dengan bahu mamanya yang teresak-esak menangis. Terhambur terus gelak Tia Ayuni.
" mama kenapa nangis ? tak suka eh Tia balik ? tak sayang Tia? penat je Tia tiup semua belon ni. Hm. Nak balik Afrika lah macamni." rajuk Tia
" Tak drama bukan Tia lah namanya- " Mulut Azzalea ditekup oleh Aliyah. " Ha sambung lah. Sorry ma Lea ni memang mulut nak kena cili " . Umi menggeleng kecil
'sabar jelah ada anak macam ni' desisnya.
" Papa " panggil Tia. Tangan papanya disalam dan dikucup lembut. Begitu juga dengan tangan Mamanya tadi. " bila balik ? " tanya Herman Syah tenang. Namun dalam hatinya hanya tuhan yang tahu betapa gembiranya dia. " er dua hari lepas " jari telunjuk kanan dan kirinya di satukan membentuk 👉👈.
" Hah ? dua hari lepas ? " ujar Mama terkejut. Tia tersengih seperti kerang busuk. Tiba-tiba terdengar bunyi kerusi ditolak (?) di lantai. Tiara Anita yang jelas diwajahnya riak kecewa terhadap perbuatan anaknya itu terus berlalu menaiki tangga menuju ke bilik tidur. Tia Ayuni, Azzalea dan Aliyah berpandangan sesama sendiri. Terus ketiga-tiga mereka berlari terkedek-kedek mengejar langkah Tiara Anita.
" mama janganlah majok ngan Tia " laung Tia
" Mama jangan marah lama-lama ngan kitorang tau. ngan Tia ni boleh " gurau Aliyah
" Mama janganlah lari. Kesian lah baby dalam perut tu. " Sampuk Azzlea pula8buk !
" woi sakit punggung aku " ujar Tia
" kau dah kenapa berhenti mengejut " soal Aliyah mengusap dahinya yang terlanggar belakang tubuh Tia.
" woi ! tak belajar memandu ke hah ? begegar kepala otak aku ni langgar belakang badan Liyah " Tudia..si pelik Azzalea muncul.Pak !
'" aduh ! epic gile perangai " Tia dan Aliyah memandang Azzalea tajam. Azzalea tersengih. " Eh mama " terus ketiga-tiga anak dara itu berlari kebilik tidur Papa dan Mama mereka. Mereka yang dimeja makan menggeleng kepala.
Tok Tok Tok !
" mama !" panggil mereka bertiga serentak. Beberapa kali mereka memanggil namun pintu bilik masih belum dibuka. Tia Ayuni menggaru kepalanya yang tidak gatal.
" Ma..sorry lah. Tia janji tak buat lagi " rayu Tia Ayuni. Aliyah mendiamkan diri manakala adik kembarnya menguis-nguis jarinya dipintu. Buat beberapa minit, pintu masih belum terbuka. Azzalea mengeluh.
Aku jugaklah yang kena pujuk...
" mama. Lea ni. Lea nak mintak maaf walaupun ni bukan salah Lea- Adoi ! sakit lah ! arh takde. Duduk diam diam. Ehem. Mama...memang ni bukan salah- ep ep tangan tu duduk diam-diam boleh tak Tia ? poting stim betul. Mama..Lea mintak maaf bagi pihak Tia. " Air mata yang sedari tadi diusahakan untuk keluar akhirnya menitis.
YOU ARE READING
Le Tiens. (ON-GOING)
RomanceNUR TIA AYUNI X DANYEL AL-LUQMAN NABELLA ALIYAH X DYLAN AL-LUQMAN NARISSA AZZALEA X MIKAEL IRSHADIQ babai. BEAUTIFUL COVER BY: @CikCoklat