[[ Dylan Al-Luqman ]]Hai. Nama aku Dylan Al-Luqman. anak kedua kepada pasangan Hardi Al-Luqman dan Dinah Zarina. Adik kepada Danyel Al-Luqman dan abang kepada Daniya Qarirah
Umur aku tahun ni 26. muda lagi ye uolls 😉. kerja aku pulak......* drum rolls *.....aku bukak cafe kat Jalan Harvard. ( apakah ? ). aku sayang sangat kat cafe aku tu. Lafs cafe 😍. apa itu Lafs ? sebok je nak tahu. hehe tak lah. nanti abang bagi tahu awak awak sume ye 👉👈.( gedik semacam )
member aku pulak nama dia Mikael Arshadiq bin Ahmad Irshad. Umur dia tahun ni 27. muda ke tu ? ntah. Dia ni pendiam sikit. dengan aku je dia dapat tunjuk ke-tak betul-an dia tu 😂. dia kerja Lawyer. dia ni jenis ulat buku eh ? betul ke ? aku lupa HAHAHA. ke ulat bulu ? eh biar lah. yang pasti kalau kemana mana buku mesti ada kat tangan dia. dah !! staph all this mess !! eh ? merepek lah.
Back to the story
Selesai sahaja aku bercakap dengan cik Liyah tu tadi. aku ternampak abangku, Danyel berjalan ke arahku.
" hah apahal call aku tadi ? ni macam mana kau boleh langgar orang pulak. ni mesti sebab main fon LAGI kan ? " tembaknya
" uish Nyel. lek lah. salam pun belum. garu kang " seloroh ku. ( cara sebut nyel tu mcm sebut Niyel ye gais 😉)
" ish Assalamualaikum Adik ku Shayang. muah kit " " eii. aku tahu lah kau baru balik dari Thailand Nyel. janganlah mengunyit ngan aku. kalau nak mengunyit pun pegi kat Mika "
Mikael yang terdengar namanya disebut mengangkat kepala. " kenapa ? " tanyanya
" tadi Danyel kata nak mengunyit ngan kau. rindu kau katanya. " . Mikael meng acah acah nak humban buku dia tu kat kepala aku.
" dah lah kau sengal. ni mana orang punya kereta yang kau langgar tu ? " tanya Danyel.
"kat kereta dia. ni mana souveniers aku ? kau jangan nak buat buat lupa pulak. aku hempuk kau kang "" ada lah. ni kau suruh aku datang sini ni nak buat apa ? "
" eh haahlah. aku pun lupa. ni, kau ada tak contact workshop yang tempat kau selalu service kereta kau tu. yelah, aku dah langgar kereta orang, takkan taknak bertanggungjawab. "
" ada. jap. aku call "
" hah dalam setengah jam macam tu diorang datang "
" hm okeylah. aku nak panggil Cik Liyah jap "setelah memanggil, aku menuju ke kereta. baru sahaja tanganku ingin mencapai pembuka pintu kereta ( amende ni ) suara Liyah kedengaran.
" Dylan, boleh tak kalau kita pergi klinik kejap. Lea demam. " ujarnya. aku hanya mengangguk bersetuju.
[[ Nabilah Aliyah Pov ]]
Selesai sahaja ke klinik, Aku terus meminta Dylan untuk menghantar kami bertiga ke rumah. suasana sepi seketika
" er cik Liyah, Cik Lea dan Cik Tia kerja apa eh ? " tanya Dylan
" Saya dan Tia kerja doktor je. Lea ni pulak kerja tanam anggur " ujar ku
" dia ada buat part time work tanpa gaji jugak " sampuk Tia
" kerja apa ? " tanya Dylan lagi dengan mula blur nya. ' kerja tanpa gaji ? biar betul ? ' desis hati Dylan.
" Menternak lemak " jawab Tia. 'nasib baik Lea ni dah tidur. kalau tak..lebam badan aku dibuatnya. Nasib baik jugaklah Lea ni jenis yang tidur mati. huhu.'
Dylan dan Mikael tertawa kecil mendengar jawapan yang keluar dari mulut Tia
" ayam betina,ayam kampung,
Bunga Mawar berwarna Hijau,
kau kan Tia,sebelum aku lempang,
baik kau tutup mulut kau " jawab Lea dengan mata tertutup.
YOU ARE READING
Le Tiens. (ON-GOING)
RomanceNUR TIA AYUNI X DANYEL AL-LUQMAN NABELLA ALIYAH X DYLAN AL-LUQMAN NARISSA AZZALEA X MIKAEL IRSHADIQ babai. BEAUTIFUL COVER BY: @CikCoklat