s a k i t 😫

24 8 4
                                    


[[ Tia Ayuni Pov ]]

tengah seronok aku berselfie tiba-tiba telefon ku berdering. ' abang pan rupanya. panjang umur '. dan kalau nak tahu..abang Pan ni sebenarnya abang Liyah ngan Lea. umur dia tahun ni 27. Dia ada tunang, nama tunang dia pulak Kak Ecah atau nama sebenar dia Aisyah Lara binti Adi. tak lama lagi diorang dua ni akan melangsungkan pernikahan. dia kerja sebagai tauke kepada bengkel kereta di Bandar ni.

" assalamualaikum abang pan. abang dah nak sampai ke ? " tanya ku

" eh ? kenapa abang tak dapat datang pulak ? ouh. faham faham. tapi kitorang nak balik macam mana. ? "

" ha okeylah. Tia faham. nanti Tia pesan kat    Liyah ngan Lea. kirim salam rindu kat Kak Ecah tahu. ehek "  adeii. abang pan tak dapat datang pulak

umi suruh Abang Pan ngan Kak Ecah beli barang hantaran. kitorang yang terdampar di tepi jalan ni pulak disuruh menumpang kat orang yang langgar kereta tu. Abang Pan kata tadi suruh orang tu bertanggungjawab. macamlah kereta tu kena rogol. eh 😂

sebaik sahaja aku keluar, mataku tertancap pada dua susuk tubuh yang aku kenali dan dua lagi susuk tubuh yang tidak dikenali. aku berjalan menuju Liyah dan Lea.

" ha pasal tu. pasal adik awak  ni. " aku terdengar lelaki itu menyebut tentang Lea

" kenapa ye dengan dia ? " soal Lea.

" tadi dia ada cakap dia nak ayam mcd umi. lepas je dia cakap tu terus dia nangis "  haih budak ni. tak habis habis dengan ayam mekdi dia tu.

" Liyah Lea "  panggil ku
" ye pahal ? " jawab Liyah
" amboi. sombongnya kak hahaha " apa entah kelakarnya. tapi faham faham jelah. aku ni jenis yang mudah terhibur. even orang tu buat lawak hambar sekali pun aku tetap gelak 😂. tiber.

" abang pan kata dia tak dapat datang. Umi suruh beli barang hantaran dengan Kak Ecah " ujarku. aku menyedekahkan senyuman buat dua orang lelaki itu. senyum tu kan sedekah 🙆 .

" huwaaaa !! Ayam mekdi Lea !! Umi huuu nak ayam umi eh mekdi " aku tergelak mendengar raungan Lea. boleh pulak budak ni buat lawak waktu waktu macam ni. dahlah orang tu langgar kereta sampai senget tayar dibuatnya ahaha. eh ?

" Liyah. sini jap. " panggil ku. aku memberitahu yang kami disuruh menumpang orang tu.

" hah ?! alah apa ni ?! ish abang pan ni pun. janji melayu betul. huu ni yang nak nangis ni. malu lah. ish papejelah. "  Liyah terus berlalu pergi
" buat jelah. lagipun aku dah seram sejuk tengok kubur cina tu " tak sampai beberapa minit aku terasa sakit yang menyengat pada perut ku. ' oemjih ! adoiii kenapa hari ni '

" Liyah....aduduu sakitnyaa  " aku rasa macam nak baring je kat jalan tar ni.

yes gais 😔 aku senggugut aka period cramp. haish. ni yang nak nangis ni . eh ? macam kenal je ayat

" eh eh cik ? cik okey tak ? " baru je tubuh aku nak menyembah bumi...tiba-tiba tubuh ku terasa seperti ada sesuatu yang melingkari pinggang ku. alah macam biasa.   cliche sangat.

mataku terus terbuka luas apabila menyadari ada seorang lelaki yang sebelah tangannya sedang menyambut badanku dari tersembam ke bumi.

" s-saya..okey " jawabku. aku mengucapkan terima kasih lalu dengan perlahan menuju ke dalam kereta. nak makan panadol lepastu sambung tidur. haih.

[ Nabilah Aliyah pov ]

selepas sahaja Tia mengatakan bahawa kami bertiga harus menumpang Encik Dylan ngan kawan dia tu, aku terus menuju ke arah Lea. aku nampak dia dah berhenti nangis. cuma tu lah, muka dia tu dah merah merah. heh. nak demam lah tu. nangis lah lagi. Lea ni antibody dia lemah.  nangis kuat sikit je dah demam. aku tak pulak macam tu.

" Encik Dylan, kami takde transport nak balik rumah. boleh tak kalau encik hantarkan kami balik ? " pinta ku ( ye eh ?)

" oh. boleh je. cuma boleh tak tunggu sekejap ? saya sebenarnya nak jumpa kawan saya. " ujarnya

" boleh je. saya tunggu kat kereta tau " ujar ku

" hah okeylah. kawan saya pun dah sampai tu. tu hah dia "

" saya masuk kereta saya kejap ye. Lea jom. makan ubat. kau tu nak demam. " selalu kalau baca kat Wattpad, mesti ada character yang tak suka makan ubat ( betul kan ? ). Lea ni pulak terbalik. dia lah yang paling suka makan ubat.

Lea hanya menurut lalu masuk ke kereta.
masuk je kereta terus tidur. ' haish budak ni. makan ubat pun belum ' desisku

" Lea bangunlah. Liyah nak bagi makan ubat ni ". Lea memakan ubat yang dihulurkan dan sambung tidur balik

aku merehatkan badanku dengan melayan lagu yang disiarkan di HavFm. mataku sesekali melirik kearah tiga lelaki yang sepertinya sedang berbincang sesuatu yang serius.

aku hanya menghiraukan lalu menyambung menikmati lagu yang disiarkan.

____________________

yeay !! part 4 🙆💗

Le Tiens. (ON-GOING)Where stories live. Discover now