a y a m mcd.

18 8 16
                                    

[[ Nabilah Aliyah Pov ]]

"  Liyah...hiks...hiks....ma...macam.....man..mana...hiks hiks...ni ". aku mengeluh.haih budak ni. tu pun nak nangis.

tapi kan...aku pun sedih gak senanya. oh ya. maaf lah. aku lupa nak cerita. so macamni cite nyaa

Flasback...

baby shark, doo,doo,doo,doo,doo,doo
baby shark, doo,doo,doo,doo,doo,doo

Deringan lagu Baby Shark  yang menandakan ada panggilan masuk  mengganggu pemanduan ku. ish. ni mesti Lea punya kerja.

ada dalam empat kali jugak lah fon aku tu melalak. masuk je kali ke lima aku terus ambik fon aku kat Lea. budak Lea ni tadi pinjam fon aku. pastu bila tah dia terlelap. aku pun tak sedar kat mana budak ni letak fon aku.

alah alah. ni yang tak suka ni. Lea ni duduk belakang. aku pulak tengah drive. nak harapkan nenek Tia ni ? dia pun sama je macam Lea. KAKI TIDUR. 'kenapa aku yang jadi kembar dia 😭 kenapa tak dorang ni je jadi kembar😂. dah diam . aku nak sambung'. aku pun berhenti tengah jalan. jalan tu pun aku tengok sunyi je. seram lah jugak. aku malas nak keluar lepastu aku pun pergi tengok kat tempat 'duduk'  Lea. actually Lea tengah baring. so susah lah sikit aku nak jelajah kerusi belakang ni.

' hah tu dia ' desis ku dalam hati.

aku baru je nak ambik tapi tetibe budak ni begerak. fon aku tu dekat dengan kaki dia. so dia ni kalau tidur tu...kalau boleh semua yang ada kat tepi dia di  sepaknya 😑.dan akhirnya fon aku selamat mendarat ke lantai kereta. hah ? kau rasa ? susak kot nak ambik. ish malas lh kluar ! hah takpe Liyah. USAHA TANGGA KEJAYAAN. jadi aku pun memanjangkan tangan aku untuk mengambil fon aku yang dah selamat landing kat bawah tempat duduk Tia.

sikiiit je lagi tangan aku nak mencecah bende alah tu..tiba-tiba...

Bang !   * kereta liyah kena langgar ya gais *

" ARGH !! " -Liyah
"  EH BABY SAYANG AWAK " -Tia
" UMI AYAM MCD TERBANG  " Lea

" bunyi apa tu weh ? " - liyah
"  aku cakap apa tadi ? " -Tia
" aku rindu ayam umi "  - Lea

tok tok !

"  eh ? siapa pulak ni ?  " tanya ku. terkejut aku. dahlah aku belum habis terkejut dengan bunyi tadi tu. ni tambah lagi terkejut aku. Tia dan Lea hanya menggeleng tidak tahu.

" cik ? tolong bukak pintu cik " ujar suara di luar itu. pintu kereta ku buka lalu kaki melangkah keluar.

" maafkan saya  ya cik. cik okey tak ? " tanya ' suara' itu lagi. lembut giler beb suara dia. " saya okey. " jawabku. " maafkan saya lagi ye cik. sebenarnya saya TERlanggar belakang kereta cik "

" HAH ?! Langgar ?! "  tebeliak biji mata aku ni. punyalah tadi elok terkejut je.sekarang ni tambah lagi dengan terkedu,tergamam,terperanjat dan yang seangkatan dengannya lah.

" Liyah. kenapa ? " hah mampus aku. boleh pekak kalau dengar dorang dua ni menjerit. mahu pecah gegendang telinga aku.

" erm..sebenarnya...sebenarnya...seb- " kata-kataku dipotong oleh Lea
" cepatlah Liyah ! Lea lapar ni. kang tak pepasal ada yang jatuh longkang kali kedua. "  eh budak ni. mengungkit lak. debik kang. aku menarik nafas dalam lalu menghembuskannya kembali dan perbuatan itu aku ulang sebanyak 3 kali. aku cuba bertenang

" kereta accident  " jawabku tenang.

satu....
dua...
ti-

" HAH ?! MACAM MANA KITA NAK BALIK ?! "  dah mula dah drama dua ketul ni
" HAH ?! WUAA NI YANG NAK NANGIS NI !! "  tah pape.

" cik ? saya mintak maaf sekali lagi " eh eh lupa pulak pasal lelaki ni.

" eh ? encik ni siapa ? "  tanya Lea. cakap pun tersedu sedan. haih budak ni.

" oh saya Dylan. " jawabnya. wah lenbutnya suara dia 😍 eh gatal kau

" weh Lan ! kau buat langgar kereta orang kot ! tulah kau. aku dah tegur kau tadikan. aku kata jangan main fon masa tengah drive. eii kau ni geram je aku. sini kau. aku piat telinga kau tu. " bebel 'orang' tu. kawan si Dylan ni lah tu kot.

" WUA LIYAH 😭 LEA NAK MCD 😭 " mendengarkan itu aku terus menekup mulut Lea. makan je keje dia.

" aiyok Lan. kau dah buat anak dara orang nangis. aiyok.. aku report kan mama Jannah. " 

" debik nak ? " bole pulak dua orang yang tak dikenali depan aku ni gaduh. kereta aku ni macam mana.

End Flasback

" LIYAH !! LEA NAK AYAM "  alah alah. ni yang geram ni. aku pun terus berjalan menuju arah kereta ku. nenek tia ni boleh pulak tengah seronok tangkap gambar selfie. heh. faham sangat dengan perangai nenek ni. tangkap gambar beratus ratus tapi simpan buat jeruk.

" weh Tia. tolong call kan abang pan. fon aku takde credit. " pinta ku "hah okey lah kejap." jarinya menari nari di skrin telefonnya.

" assalamualaikum bang "
" tolong Liyah bole tak. kereta Liyah accident. hehe "
" hah ? oh kat jalan shortcut kat depan Kubur Lama Cina ni. "
" Lea kat luar tu hah. tengah buat drama. "
" ha okey lah. dah dekat nanti call tau "

" nah " fon Tia ku bagi balik. aku menuju ke arah Lea yang masih tersedu sedan menangis. " dah lah Lea. asyik nangis je. yang accident tu kereta aku bukan kereta kau. " aku yang tengok pun penat.aku mengelap air mata yang mengalir di pipinya.

" er cik " oh ya. Didi and friend tadi.
" ye encik. "
" sebenarnya....cik yang sebelah cik- "
" tak perlu ber cik-cik. panggil saya Liyah. yang ni adik kembar saya Lea. yang tengah selfie tak ingat dunia tu Tia. " 
" ha okey. ni kawan saya. Mikael"
" oh. apa ya yang tadi awak nak cakap ? "

" ha pasal tu. pasal adik awak ni. " eh ? pasal Lea ?

" kenapa ya dengan dia ? _______________________________

part 3 🙆💗

VOTE !!!
VOTE !!
VOTE !

pls lah vote 😔 and kalau korang nak promote story korang pun boleh. ill vote 🤓.  lagi sekali wana ingatkan TOLONG VOTE PLEASE 😚 and kalau ada apa2 kekurangan atau kesalahan atau typo tu. comment jelah. :)

Le Tiens. (ON-GOING)Where stories live. Discover now