Setiap minggu biasa mami akan beli beberapa jenis biskut/kerepek/jajan untuk anak-anak makan. Tapi, sebelum dapat makan makanan ringan nie, biasa mami akan pastikan dorang dah makan makanan berat dulu. So, kalau tak makan nasi, tak boleh makan makanan ringan. Budak-budak nie, bukan boleh sangat, Kang dah makan jajan, nasi pun tak nak makan.
Selain dari kena makan nasi, dorang tak bole makan sesuka hati. Mesti dapat permission mami dulu. Bukan la mami nie zalim sangat, tapi, kalau tak control macam tu, silap² sehari dah habis semua.
Semalam, mami sampai je rumah, adik terus masuk kereta. (Mami jenis suka lepak dulu dalam kereta). Ingatkan rindu mami, rupa-rupanya nak mintak izin makan jajan. Hish,bertuah betul.
Adik : mami, boleh tak adik nak makan coklat?
Mami : tak boleh
Adik : tapi, adik lapar
Mami : lapar makan nasi
Adik : dah, adik dah makan nasi dua
Mami : ohhh...bagus lah..
Adik : tapi adik lapar lagi.. nak makan mamee monster boleh?
Mami : tak boleh
Adik : alaaaa.. boleh la mami... Adik lapar nie (masa nie dia dah buat muka kesian,sedih,pilu, semua ada)
Mami : hmmmm.. yela².. pegi la makan keropok Babi.. eh, keropok mamee Tu
Masa mami tersasul tu, bukan main lagi adik menjerit gelakkan mami. Kenapa tak mami boleh tersasul dari mamee pegi Babi pulak. Hadoi..
Dapat je approval terus adik lari masuk rumah. Excited betul dapat approval.
Bila mami masuk murah, gembira betul masing-masing tengah makan mamee sampai tak ada sorang pun yang greet mami. Bertuah betul. Mamee lagi membahagiakan dari seorang mami nampaknya.
YOU ARE READING
Anak-anak Mami
RandomCerita tentang anak-anak Mami, semoga Mami tak lupa bila dah tua nanti ❤️