Dalgona Anganku Musnah

487 20 34
                                    

Hari tu masa beli groceries, Mami ambik la 2 kotak fresh milk, sebab memang bercita-cita sangat nak minum lagi dalgona coffee. Sekotak dah licin sebab kiddos dok bancuh dengan milo. Ok la, tak kisah asal kan tak membazir.

Hari nie memang tekak nak makan dan minum benda-benda sejuk, lepas tu dok tengok pulak Ngektsai layan dalgona, wahhhhh.. Lagi la membuak keinginan tu.

Mami pun dengan segala kegigihan blend nescafe sampai kembang, ambik mug yang paling tinggi dan isi dengan ais. Bila pegang kotak Susu, rasa macam, eh, kenapa lain macam je Susu nie? Bila bukak cap, rasa nak nangis sebab dah ada yang lubangkan tapi tak simpan dalam peti ais. Hati merintih sayu.. Why oh why????

Mami pun confront la budak bertuah 4 orang nie. Harus la tak ada yang mengaku. Actually, Mami suspect adik yang buat, sebab dier memang suka buat kerja yang macam nie. Lepas tu, akal detective Conan Mami pun on, Mami panggil budak bertuah 4 orang, dan suruh acukan jari dekat lubang tu. Mami tak suruh abang dengan kakak, sebab agak mustahil dorang nak buat macam tu. 1st Mami suruh Dee, dier menagis tak nak. Sah, memang kerja Dee, sebab Dee nie, kalau bukan dier yang buat, dier suka show off. Tapi, kalau dier takut, memang tu kerja dier la. Tapi, walau dah kantoi dengan Mami, tetap jugak Dee tak nak mengaku. Ok, Mami twist sikit soalan. Mami tanya, bila Dee buat? Semalam ke pagi tadi? atau hari tu? Dee cakap hari tu.. See? Kantoi sudah..

Jadi, Mami denda Dee duduk kat satu sudut. Jangan bergerak. Tapi, tak sampai 5 minit dah terbaring dan tertidur. Hai la Dee, budak bijak memang macam nie kan..

Anak-anak MamiWhere stories live. Discover now