Bölüm 1: Avrupa'da Günümüzden Bir Ev

181 6 2
                                    

Finlandiya, Romanya, İngiltere, İtalya, Almanya

Zayıf, genç ülke her zamanki tutkusuyla eski bir radyodan klasik bahar müzikleri dinlerken, bir yandan da kahvaltı sofrasını hazırlıyordu. Üçgen, daire, dikdörtgen, kare, altıgen... Çeşitli şekillerdeki minik kahvaltı tabaklarını masanın her köşesine sanki resim yapıyormuşcasına yerleştiriyordu. Resmin küçük desenleri bitince, sıra kristal su bacaklarına geldi. Şekil şekil ve hoş görünümlü su bardakları resme parlak bir elmas taşı görüntüsü veriyordu. Genç ülke bunu çok seviyordu. Yemek yapmak, resim çizmek onun hobisiydi. Son kez hazırladığı masaya baktı. Evet, masa yine mükemmel olmuştu. Kendi kendini övdü.

???: Questo è stato perfetto! (Bu mükemmel!)

Fakat o an yaptığından pişman oldu. Çünkü o, bunu der demez arkasından bir kahkaha patladı. Genç ülke utanmış, kıpkırmızı bir hâlde arkasını döndü. Karşısında kahkaha ile onunla alay eden ülkeye sinirliydi, fakat utançtan yüzüne de bakamıyordu. Sadece sessizce ve utançla konuşabildi.

???: E... ben aslında... burada yanlız olduğumu düşünüyordum.

Karşısındaki ülke kahkahayı kesti. Fakat içinden hâlâ alay etmek geliyordu.

???(2): Az... hahaha! Şu.. haha! Söylediğini bir kez daha tekrarlasana!

Genç ülke kaşlarını çattı. Kendisiyle bu şekilde alay edilmesi hiç hoşuna gitmemişti.

???: Hayır!

???(2): Ne? Dur...

Fakat karşısındaki hâlâ onunla alay ediyordu.

???(2): Nasıldı? "Kuestiy estota bertfetdo!" mu?

Bu sefer genç ülke kahkahaya boğulmuştu.

???: Hayır... "Kuesto esstatoo pefotto!" diye okunuyor.

Bu sefer karşısındaki kızarmıştı. Sinirlenmiş bir şekilde ona bakıyordu.

???(2): Haydi ama İtalya! Ben bir İtalyan değilim. Benden bunu anadilim gibi söylememi bekleme!

İtalya: Hayır, canım. Onu benimle alay etmeden önce düşünecektin!

Diğer ülke tekrar kahkahalara boğuldu.

???(2): Yanlız... Sen ne kadar komiksin ya! Hahahahaha!

İtalya kaşlarını tekrar çattı.

İtalya: Tamam... Tamam ya!... Finlandiya!

İtalya'nın bağırması üzerine Finlandiya kahkayı kesti. Ama yine alay eden bakışlarla İtalya'ya bakıyordu. İtalya biraz sinirli, ciddi bir şekilde;

İtalya: Git, diğerlerine haber ver. Kahvaltı hazır!

Finlandiya "tamam" anlamında başını salladı ve diğer ülkelere haber vermek için üst kata çıkarken şöyle bağırdı.

Finlandiya: Kuestiy estota bertfetdo!

İtalya göz devirdi. Şimdi Finlandiya ile ilgilenecek hâli yoktu. Kahvaltı tablosuna son dokunuşları eklemeye devam etti. Çünkü hâlâ eksikler vardı.

Üst Kat

Finlandiya, İtalya'yı sinirlendirmenin getirdiği neşe ile üst kata çıktı. Koridorda yürümeye başladı. En son, koridorun sonundaki kapının önüne geldiğinde durdu, ciddileşti (!). Yavaşça kapıya vurdu.

Finlandiya: Öhöm, öhöm! Bay Almanya, değerli zamanınızdan (!) çalmıyorum umarım!

Almanya kapının diğer tarafından boğuk bir sesle;

Almanya: Alay etmeyi bırak, Finlandiya!

Finlandiya: Efendim (!), bu dünya eğlence dünyası! Alay etmeden olur mu hiç!

Almanya: Git başımdan!

Bunun üzerine Finlandiya ağzını kapıya dayayıp iki cümle bağırdı ve ardından koridorun diğer tarafına doğru hızla koşmaya (kaçmaya) başladı.

Finlandiya: Tamam! Kuestiy estota bertfetdo!

Almanya: Ne?!

Bunu duyan Almanya, sinirli bir şekilde çalışma masasından kalktı. Bir sinirle bütün odayı geçip sertçe kapıyı açtı. Finlandiya'yı koridorun diğer tarafında Romanya'nın kapısına yardım istercesine vururken gördü.

Almanya: Gel buraya Finlandiya! Sen bana ne dedin?!

Finlandiya gelmiyordu. Romanya'nın kapısına daha çok vurdu. Kapı kilitliydi. Kapıya dayandı ve onu ittirerek açmayı denedi. Ama olmuyordu.

Finlandiya: İmdat! Yardım edin!

Almanya sinirli bir şekilde Finlandiya'nın yanına geliyordu ve gerçekten çok sinirli görünüyordu. O an Finlandiya'nın bir yeri kırılabilirdi.

Almanya: Finlandiya! Sana bunun hesabını soracağım!

Finlandiya: Ben ne yaptım?!

Almanya kapının önüne kadar geldi. O anda bütün sinirini bir yerini kırarak çıkaracağı Finlandiya'yı tutuyordu ki;

Finlandiya: Ahh!

???: Aaaahhh!

Almanya'nın eli boşta kaldı. Şaşkın bir şekilde, az önce gözlerinin önünden -ağır çekilmiş gibi gelen- kayıp gitmiş olan yerdeki Finlandiya'ya baktı. Romanya'nın üzerindeydi... Kapı açıldıktan sonra ikisi de yere düşmüşlerdi. Almanya olayı anlayınca gülmeye başladı.

Almanya: Hahahaha! Şu hâlinize bir bakın!

O sırada düşerken canı yanmış olan Finlandiya hafifçe doğruldu ve üzerine düştüğü Romanya'ya baktı. Romanya hem şaşkın, hem de sinirli görünüyordu.

Romanya: KALK ÜSTÜMDEN!

Romanya'nın bu şekilde bağırması üzerine Finlandiya da Almanya da irkildi. Finlandiya sessiz ve ürkek bir ses tonuyla;

Finlandiya: Peki...

Finlandiya, yavaşça Romanya'nın üzerinden kalktı ve doğruldu. Romanya, Finlandiya üzerinden kalkar kalkmaz hemen doğruldu ve tek kelime etmeden odadan ayrıldı.

Finlandiya: Bu neydi şimdi?

Romanya: Ah, bir bilsem...

Yarım kalmış gibi olacak ama bunu 2 bölüme ölüyorum. Sıradaki bölüm Türklerden olacak.




Countryhumans 2021 ^~^  "2021..."Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin