Sekarang boboiboy elemental hidup seperti biasa dan tiada gangguan, erk sebenarnya masih ada Adudu dan Probe. Ditambah lagi dengan kerja dari *TAPOPS U* yang misinya untuk mencari Pasubot. (macam manalah rupa dia)
Mereka telah melupakan fusion2 itu atau dikenali sebagai anak2 mereka. Tetapi bayangan fusion tersebut kadang2 ada dalam mimpi mereka lebih2 lagi Gempa, Taufan, Ice dan Solar.
Taufan: hmm, apasal lah aku selalu dapat mimpi yang sama setiap hari yer.
Blaze: mimpi apa?
Ice: ni mesti mimpi pasal sekumpulan remaja yang muka diorang hampir sama macam kita kan.
Solar: kau pun selalu dapat mimpi tu ke?
Tau&Ice: ha'ah.
Gempa: aku pun dapat mimpi yang sama jugak tapi apa maksudnya?
Hali: (minum special hot coklat) mungkin cuma kebetulan je kot.
Taufan: kot?
Thorn: habistu gambar siapa yang dalam telefon Solar tu?
Solar: manalah aku tahu.
Ochobot: weh korang!!
7element: kenapa Ochobot?
Ochobot: takder pape ʕ•ε•ʔ
Hali: ish dia ni, kalau kau kawan terbaik kitorang dah lama aku smackdown kau.
Ochobot: heh, nak bergurau pun tak boleh.. Aku ada satu video nak tunjuk kat korang ni.
Ice: video apa?
Ochobot: kejap yer..........
Dalam Video..... (dalam video ini cuma tunjukkan Trio Fusion sahaja)
Frostfire: dah mula ke Supra?
Supra: kan aku dah kata tadi...
Glacier: ish korang ni, janganlah gaduh, nanti tak jadi video ni karang.
Supra: hai korang, kami semua tahu yang korang semua dah lupakan kami jadi kami buat keputusan untuk buat rakaman video dan hantatkannya pada Ochobot dan suruh dia bagi pada korang semua.
Glacier: saya juga rasa yang kamu semua pasti tertanya siapa nama kami lagi sekali. Baiklah nama saya Glacier, yang pakai cermin mata tu Supra yang 'poyo' dan yang belakang tu-eh (kena tolak)
Frostfire: nama aku pulak Frostfire. Kami semua rindukan korang yang berada di masa lepas. Kami harap kamu semua tak lupakan kami walaupun kamu semua dah lupakan kami.
Supra: ayat keling mana kau cakap ni?
Frostfire: sibuk jelah kau ni...
Glacier: hmm, tak habis-habis.
Trio Fusion: kami semua doakan yang kamu semua sihat selalu dan tak berputus asa selagi ada harapan. Bye.
Maka tamatlah Video tersebut...
Solar: apasal muka diorang macam aku pernah nampak.
Taufan: dan apasal nama diorang macam aku pernah dengar.
Gempa: jap tadi dia kata kita dari masa lepas?
Hali: lebih baik jangan dipersoalkan lagi.
Boboiboy Galaxy...hey...hey...hey
Gempa: hello?
Fang: boboiboy mana kau?
Gempa: kitorang dekat kedai Tok Aba, kenapa?
Fang: kita ada misi. Kau suruh Ochobot telepot kau ke Planet Rimbara. Tuan guru Gaharum nak jumpa dengan kau komander kata.
Gempa: ouh, okey....
T.Aba: kenapa Boboiboy?
Gempa: Fang telefon, dia kata tuan guru Gaharum nak jumpa.
Blaze: ha'ih nak apa lagi tuan guru tu. Takkan dia nak suruh kita masak tomyam lagi, taknak lah aku.
Hali: cakap jelah yang kau taknak buat makanan tu terbakar lagi.
Gempa: sudah2. Walau apapun yang terjadi kita kena juga pergi.
Semua mengangguk tanda setuju. Ochobot power sfera mereka pun membuka telepotasi dan pergi ke Planet Rimbara untuk meneruskan misi mereka.......
Tamat
************************************
Zurin: baiklah semua. Zurin tahu yang penamat dia tak best sebab Zurin memang takder idea wehh, stress nanti dah kena sekolah. 😭
Zurin: okey, Zurin tahu yang korang nak tanya soalan jadi kat bawah ni Zurin akan letak nama diorang dan korang bolehlah tanya.
1.Boboiboy Gempa....
2.Boboiboy Halilintar....
3.Boboiboy Taufan....
4.Boboiboy Blaze....
5.Boboiboy Ice....
6.Boboiboy Thorn....
7.Boboiboy Solar....
8.Boboiboy Fusion....
9.Yaya,Ying,Fang,Gopal....
10.Tok Aba....
11.Ochobot....
12.Author Zurin (gurau jer 😜)....
Okey, jangan lupa like, komen dan follow tau. Dan jangan lupa baca cerita Zurin yang lain.
YOU ARE READING
Boboiboy Elemental & Fusion ✔️✅
AbenteuerTahun 2020 (Covid-19 xder dalam ni faham) 7 elemental sedang melakukan perkara yang biasa mereka lakukan tetapi pada suatu hari telah berlakunya perkara yang tidak diingini oleh mereka dan 4 daripada 7 elemental telah ditarik ke masa depan dan berj...