TIDAK DISANGKA SANGKA

740 62 12
                                    

Xavier:aku tak sangka yang mak ayah kita betul betul muncul dihadapan kita sekarang (teruja tak tentu pasal)

Nova:eh Xavier, sejak bila kau jadi seteruja ni? Peliklah kau ni!

Snowdusk:alah sekali sekala dapat juga tengok dia teruja

Glacier:dah, sekarang dah nak magrib ni baik korang balik sekarang... Erm abang Frosty boleh tumpangkan 2 orang ke rumah abang tak?

Ff:boleh jer, tapi siapa yang nak tumpang tu?(pandang bbb elemental)

Gempa:ehem! Aku..... (belum sempat gempa berucap taufan mencelah)

Taufan:aku dengan gempa dekat rumah ni, solar dengan ice dekat rumah sana, ini adalah muktamat...

Solar:asal aku nak dengan dia pulak, kau pun tahu apa yang dia kata hari tu menyakitkan hati aku!!

Gempa:erk,tapi ada betulnya. Dan aku fikir kalau korang bersama tentu korang akan berbaik semula..

Ice:aku okey jer janji boleh tidor

Solar:yelah yelah,hem!!(peluk badan)

SEMENTARA FUSION YANG TERDENGAR PERBUALAN MEREKA TADI BERBISIK SESAMA SENDIRI...

Ff:kenapa ayah bergaduh dengan aunty solar.

(hahaha solar jadi aunty 😂😂😂)
(diamlah kau author)

Supra:aku tak rasa yang mak gaduh dengan uncle Ice macam tu jer,mesti ada benda yang terjadi sebelum ni,kesian Snowdusk mak dan ayah gaduh..

Snowdusk:tulah pasal, kita kena buat sesuatu supaya mak dan ayah tak gaduh dan berbaik..

All:ok

SEMASA MEREKA SEMUA BERBISIK,MEREKA TIDAK SEDAR YANG ELEMENTAL ITU PANDANG MEREKA DENGAN PANDANGAN PELIK...

Gempa:apa yang korang bincangkan tu?

Glacier:erk,tader pape, hehehe

Taular:hem, mencurigakan...

Terra:CURIGA,PADAH MU PENUH CURIGA

Ice:sempat nyanyi lagi drama.

Terra:hehehe

Glacier:ok kalau macam tu, korang dah boleh balik rumah masing-masing...

All-elemen&glacy:Orait

DI WAKTU MALAM, KELIHATANNYA GLACIER DAN GEMPA SEDANG MEMASAK BERSAMA MANAKALA YANG LAIN BERMAIN DI RUANG TAMU...

Glacier:wah,makanan ni nampak sedap, tapi makanan apa ni?

Gempa:inilah nasi goreng kampung special elemental. Ini tok aba sebenarnya yang buat tapi gempa tambah sedikit bahan supaya menjadi lebih special.

Glacier:apa benda tu? (teruja)

Gempa:nanti aku bagitahu kau sekarang masa untuk diorang makan.

Glacier:eh,haahlah

MAKANAN PUN TELAH DISEDIAKAN DIATAS MEJA DAN AROMA NASI GORENG ITU SANGAT MEMUKAU

Oxy:bau apa ni? Sedapnya!

Hail:aku rasa ini adalah bau makanan, tapi aku tak pernah tahu yang Glacier tu mampu masak makanan yang beraroma seperti ni

Taufan:kejap ni macam masakan gempa

Blizzard:(terbangun sebab bau makanan yang sedap)masakan gempa? Masakan apa tu?

Taufan:NASI GORENG KAMPUNG SPECIAL ELEMENTAL, Taufan datang!
(taufan berlari kearah dapur)

Oxy:haha dia lari dulu.

Boboiboy Elemental & Fusion  ✔️✅Where stories live. Discover now