🌹Saje💎

377 31 9
                                    

Baiklah korang, harini Zurin akan balas apa yang korang tanya dalam komen chapter lepas dan ada juga yang hantar dalam privasi mesej, walaupun sorang tapi soalan dia boleh tahan banyak...

Baiklah tanpa basa-basi lagi kita persembahkan Boboiboy semua.

Blaze: hai korang yang membaca cerita ni.

Taufan: baiklah mari kita baca soalan yang pertama untuk Gempa...

Gempa: apa soalan dia?

Taufan: soalan pertama, apa perasaan anda apabila tahu kau sememangnya seorang ibu?

Gempa: terkejut gila, yelah sebab aku kan lelaki tetiba jer dapat anak. Mengarut. Dahlah korang panggil aku MAMA GEM.

Solar: tenang Gempa. Soalan seterusnya....

Taufan: soalan kedua, kenapa kau dengan Hali tetiba sweet dalam ni?

Semua memandang kearah Gempa dan Halilintar...

Gempa: ehem, bukan aku yang nak tapi si Halilintar ni yang terlebih over.

Blaze: soalan seterusnya untuk Halilintar. Boleh tak kau ajarkan aku cara buat mesin dimensi tu?

Hali: hmm, mestilah.......





































TAK......

Solar: kasihan anda dapat fake hope..

Blaze: kenapa perangai kau baik semacam dalam cerita ni?

Hali: dah tu takkan lah aku nak jadi dingin jer setiap sangat dalam cerita ni. Makan dingin, buat kerja dingin, risaukan seseorang dingin, tidur pun nak dingin.

Taufan: dah2 lah tu...

Arissa: hai korang.

Thorn: hai Arissa OwO....

Blaze: nampaknya ada tetamu tak diundang lah.

Arissa: apa kau cakap.. Aku pun nak join jugak..

Ais: hoaww, soalan untuk Taufan. Kenapa kau suka buat masalah walaupun tiada Blaze dan Thorn..

Taufan: soalan apakah ini? Mestilah sebab aku adalah ahli Trio Trouble Maker, tak kisah di mana aku berada walaupun tiada Blaze dan Thorn aku akan laksanakan tugas aku sebagai ahli TTM.

Gempa: benda macam tu kau laksanakan, tapi kerja rumah dan kerja sekolah kelaut...

Taufan: hehehe (garu pipi)

Gempa: sekarang soalan untuk Blaze. Kenapa kau biarkan ayam kau tu terlepas dalam rumah, kan habis bersepah rumah. Hmm, ada betul jugak, kenapa yer Blaze. (bagi senyuman puaka)

Blaze: erk, apasal lah dia pergi tanya soalan ni. Aku just nak bagi dia makan jer tak tahu pulak yang dia lari.

Gempa: soalan kedua, siapa yang baling kuali kat kau hari tu?

Blaze: entah, aku pun tak tahu.

Arissa: erk, sebenarnya aku tahu siapa yang baling..

All kec Aris&Hali: siapa?

Arissa: nanti akhir aku bagitahu.

Hali: soalan untuk Ice pulak. Dalam ni jarang pulak nampak kau tidur. Kenapa yer?

Ice: Zurin paksa akulah. Dia kata kalau aku jarang tidur dalam ni nanti dia bagi katil ikan paus.

Gempa: ouh patutlah tetiba ada katil ikan pauh dalam bilik kau.

Solar: okey, soalan untuk Thorn. Kenapa kau comel sangat?

Thorn: sebab Thorn memang comel OwO......

Taufan: tapi tu bukan jawapan.

Gempa: takper lah..

Thorn: Thorn pulak, soalan untuk Solar...

Solar: aku memang dah nantikannya.

Thorn: kenapa Solar terlalu perasan?

All kec Solar&Thorn: hahahahahah (gelak tak ingat dunia)

Solar: ish apa punya soalan lah ni... Malaslah nak jawap.

Arissa: biar aku bacakan yang ini. Untuk Fusion.....

Trio Fusion: yer kami.

All kec trio fusion : melatah masing2

Hali: ish terkejut kitorang.

Frostfire: hehehe, sorry lah.

Gempa: dah alang2 korang datang, sila jawap soalan ini..

Trio fusion: okey...

Arissa: soalan pertama, siapa mak dan siapa ayah korang semua. Aku tak faham lah.

Glacier: yang tu perlu tengok gambar yang ada di chapter FUSION DI SINI  okey. Kalau kitorang terangkan kat sini silap2 kena buat musim 2 pulak untuk buku ini.

Arissa: soalan kedua, siapa elemental yang paling korang sayang?

Blaze: wah soalan KBAT ni.

Glacier: erk, susah ni.

Frostfire: hmm, kalau aku pilih.....erk.

Supra: aku rasa aku pun tak tahu.

Gempa: cuba cakap siapa, aku tak kisah pun kalau aku tak terpilih.

Supra: baiklah, kita cakap serentak. Dalam kiraan tiga. 1,2,3.......

Trio fusion: Gempa/Blaze/Solar

Solar: hahaha, aku terpilih. Kau tak terpilih pun,hahahaha (gelak pada Halilintar)

Thorn: tapi kan, Halilintar yang dapat no.1 dalam rating populariti beberapa tahun lalu. Solar pulak no.2....

Bagai dihentak oleh batu yang sangat berat. Solar menerima ucapan itu dari Thorn abang kembarnya itu...

Solar: sampai hati Thorn... (duduk di hujung bilik sambil conteng dinding guna jari dan ada cahaya lampu di kepalanya entah dari mana)

Blaze: sungguh pedas kata-kata mu itu Thorn..

Thorn: OωO??

Gempa: baiklah ini soalan untuk Author kita Zurin...

Zurin: baiklah, disebabkan ini cerita Zurin jadi biar Zurin pula yang jawap. Yang tak ditanya pun Zurin akan jawap.

Nama Nurhazurin Binti Mohd Zairi, dilahirkan di Pasir Mas,Kelantan dan duduk dekat Keratong 2, Pahang. Keturunan Melayu (utama), Siam (belah mak) dan Kalimantan (belah ayah). Umur 16 tahun 2021, warna kesukaan unggu dan biru, makanan kegemaran Nasi Ayam dan Nasi Kerabu, minuman kegemaran Coconut Shake. Masih lagi single tapi jangan risau single is better in this time 😀😢. Minat Kpop BTS.

Dalam cerita Boboiboy minat Elemantal Gempa, Taufan, Halilintar dan Ais sahaja. Kenapa cerita aku unik? Cerita aku unik sebab semuanya ada dalam kepala aku, kalau dah terbayang kita terus buat. Nanti mungkin akan buat cerita baru lagi. Mungkin bulan 2 nanti.

Blaze: eh jap, sebelum tu. Tadi Arissa ada cakap yang Arissa tahu siapa yang baling kuali tu kan, siapa Arissa? Jangan2 Zurin.

Zurin: aku jer yang salah, korang semua betul. Hum (merajuk)

Arissa: sebenarnya Arissa yang baling, geram sangat tengok Blaze berlagak masa tengah buat cerita.

Blaze: apa!!! Sini kau...

Arissa: bye. (lesap dan pergi ke dimensi lain dimana Cerita My True Love)

Okey itu sahaja untuk kali ini. Semoga sihat selalu para pembaca semua.

Gempa: Bye. Asalamualaikum.

TTM: Jumpa kat cerita lain...

Hali: hmm, bye.

Solar: bye, Asalamualaikum, Sayonara, Selamat tinggal.

End.......

Boboiboy Elemental & Fusion  ✔️✅Where stories live. Discover now