HARI YANG BIASA

1.2K 82 20
                                    

Keadaan dilangit sudah pun cerah kerana cahaya matahari yang menendakan semua makhluk bernyawa di muka bumi ini bangun..

Gempa:semua orang dalam rumah ini bangun sekarang.... Sarapan dah siap

Mereka semua muncul ke dapur untuk berjumpa atau lebih tepat lagi makan...

Gempa:ish korang ni, slow lah sikit dah macam kena kejar dengan anjing..

Taufan:kitorang lapar lah gempa..

SKIP

Kesemua mereka melakukan perkara biasa yang mereka lakukan iaitu Gempa dan Hali meniaga di kedai Kokotiam, TTM entah kemana, Ice pulak erm..... tak payah cakaplah dan Solar menjaga rumah mereka...

Hali:penatnya!

Gempa:haih Hali, ni baru sikit dah penat.

Hali:aku penat sebab aku ulang-alik, kesana-kesini kesana-kesini ambik order pelanggan,kau pulak duduk dalam tu buat koko jer.

Gempa:yelah..erm mana Taufan?

Hali:entahlah, tadi diorang ada dekat sini.. Weh Gempa, Gempa!

HALI MELIHAT GEMPA SEDANG TERMENUNG ENTAH KEMANA!

Hali:weh Gempa (jerit hali)

Gempa:ohmakkau!!! Ish kau ni Hali, boleh tak jangan jerit dekat aku.

Hali:dah tu aku dah panggil kau lebih daripada 2 kali kau tak jawap pun. Kau fikir pasal apa tadi?

Gempa:entahlah! Aku tetiba teringat mimpi aku malam tadi

Hali:pasal apa tu sampai membuatkan kau termenung sampai sekarang?

Gempa:kau betul nak dengar?

Hali:kalau aku taknak dengar aku tak cakaplah (¬_¬)

Gempa:yelah aku cerita. Sebenarnya aku mimpi kita semua bertarung dengan satu alien yang datang entah dari mana,  lepas tu dia buat satu portal yang erm nak kata besar tak nak kata kecil tak juga, kita semua sempat berlindung tapi aku, Solar,Ice ngan Taufan telah disedut kedalam portal tu dan....

Hali:dan???

Gempa:dan aku pun bangun dari tidur ≧∇≦

Hali:-_-||

Taufan:weh korang, sekarang masa untuk tutup kedailah

Hali:ceh time macam ni baru kau nak muncul!!!😡😡

Hali:alah sorrylah,aku pergi tolong Thorn tadi...

Gempa:tolong apa? 🤨🤨

Taufan:tolong senyap tadi,hahaha:-)

Haligem:ish nak kena budak ni...

Taufan:ALAMAK..............

Hali:heh padan muka kau

Gempa:dah2 jom balik,mesti diorang dah tunggu kat rumah sekarang ni..

MEREKA PUN PULANG KERUMAH MEREKA.... TETAPI SESAMPAINYA MEREKA BERTIGA KERUMAH ITU

Gempa:hah apa dah terjadi dengan rumah ni??

Blaze, Thorn dan Solar:alamak Gempa

MANA TAK MARAH KALAU RUMAH DAH MACAM KANDANG, BERSEPAH, KIPAS JATUH, TV HANCUR, SOFA TERBELAH, DINDING ADA YANG BERLUBANG, NAMPAK KESAN TERBAKAR, DAN MACAM2 LAGILAH..

Gempa:aku takder kat rumah cuma beberapa jam saja tapi rumah rumah dah macam ni!!!  😡😠

Solar:ampun Gempa, ni semua salah Blaze,dia pergi lepaskan ayam dia dekat dalam rumah ni lepas tu ayam dia pergi lari dalam rumah sampai dia mengganggu kami....

Thorn:haah, kami cuma nak tangkap ayam tu semula tapi dia pantas sangat

Gempa:oh macam tu yer( keluarkan aura yang menyeramkan)
(Hali dan Taufan pula menyorok dulu sebab dia takut Gempa marah dekat diorang)

DISEBABKAN GEMPA MARAH PADA MEREKA SEBAB BERSEPAHKAN RUMAH DIORANG DIDENDA KEMAS SATU RUMAH SELAMA 1 BULAN SUPAYA MEREKA INSAF

Solar:huhuhu tak pasal2 aku kena kemas rumah 1 bulan...

Blaze:salah kau lah Solar sebab bagi tahu Gempa pasal ayam aku tu...

Thorn:tapi kalau tak bagi tahu Gempa lagilah Gempa marahkan kita

Solar:pandai Thorn, kau pun tahu yang dia tu tak suka orang menipu.

Blaze:yelah (sudah pasrah)



AMACAM BEST TAK KORANG?
KALAU BEST TOLONGLAH LIKE DAN KOMEN YER... SIAPA YANG LIKE AUTHOR DOAKAN YANG DIA DISAYANGI OLEH TUHAN KERANA GEMBIRAKAN HATI AUTHOR...

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Boboiboy Elemental & Fusion  ✔️✅Where stories live. Discover now