EVLİLİK ÜZERİNE ÖNEMLİ NOTLAR...👇🌹
Evleneceğin kişinin
sabah Namazı Hassasiyetine dikkat et...
.
Sizler başarılı bir evlilik yapmak istiyorsanız, Allah'ın razı olacağı bir gelin adayı ya da damat adayı arıyorsanız, onun hafız olmasından önce, filan okul mezunu olmasından önce
son bir aylık sabah Namazı grafiğine bakın, çok şey yakalarsınız...Hele 40 gün sabah namazı kaçırmamış bir damat Mübarektir, etiketi yüksektir...
40 gün sabah namazı kaçırmamış bir mümine kız Mücahidedir... O Allah dostudur.. Onun bir gözü engelli de olsa, bir ayağı protezde de olsa, o Mübarektir, kaçırılmamalıdır...
.
Onlar Namazlarını titizlikle koruyan kimselerdir..
____________
Mearic 34.ayet1-Sorunsuz bir evlilik olmadığını her şeyden önce kulağınıza küpe yapın.. Sorunsuz evlilik yaşayanlar aslında sorunlu bir evlilik yaşamaktadırlar..
2-Kaliteli insanların 1-2 yılda, orta kalitedeki insanların 3 yılda, sıradan insanların ise 5 yılda hakkıyla birbirlerine alıştıklarını biliyor muydunuz?
3-Takvalı ve huşulu bir ev ortamı oluşturulmalı, Allah'a karşı kulluk bilincinin farkında olunmalı...
4-Karşı tarafı rahatsız edici kokulara son derce dikkat edilmeli. Ter kokusu, ağız kokusu vb. şeyler...!
5-Karşı tarafı rahatsız ve rencide edici davranışlardan kaçınılmalı...
6-Eşinizin ailesine ne kadar değer verirseniz, o da sizin ailenize o kadar değer verecektir...
7-Eşinizi olduğu gibi kabul edin, onun kusurlarını kabullenin. Kur'ân ve Sünnete uymayan yönleri varsa onu uygun bir şekilde dile getirin...
8-Eşinize ve çocuklarınıza gerektiği kadar vakit ayırın. Zira bir Müslümanın en önemli görevi iyi bir nesil yetiştirmektir. Bu da ancak onlarla ilgilenmek olur...
9-Diğer insanlara gösterdiğiniz hoşgörü ve ilgiyi eşinize de gösterin..
10-Allah'ın dinini yaşamayı ve anlatmayı dava edinmelisiniz. Bu sizin ortak hedefiniz olmalı...
11-Düzenli dinî dersler yapmalısınız....
12-Hanımlarımızı İslamî noktada şuurlandırmalı ve her daim insanlara davamızı ulaştırmamız gerektiğini onlara aşılamalıyız....
13-Nitelikli beraberliğe son derece dikkat edilmelidir. "Nitelikli beraberlik", eşinizle güzel vakit geçirmek, onun dertlerini dinlemek, evin rutin ortamından onu rahatlatacak yerlere götürmek ve benzeri şeylerle olur...
14-Eşinize güven vermelisiniz. Eğer güven veremezseniz, o zaman derse bile gitseniz sizi telefonla rahatsız eder...
15-Asla birbirinize yalan söylememelisiniz....
16-Aile sırlarını başkalarına anlatmamalısınız. Özellikle de ailelerinize!...
17-Eşinize karşı sevginizi dile getirin. Bu, Hz. Peygamber'in sünnetidir...
18-İşinizi eve taşımayınız!..
19-Müşterinize gösterdiğiniz sevgi, ilgi ve nezaketi eşinize de gösterebilmelisiniz...
20-Özür dilemeyi bilmelisiniz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVLİLİK
General FictionEvlilik hakkinda önemli notlar... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar