NİŞANLILIK DÖNEMİ
Aşkın masumluğunu kaybederek helali yaşadığını söyleyen, evlenmek niyeti ile konuştuğunu söyleyen öyle çok insan var ki. Makâle seçimi için sizlerden konu istediğimde hep aynı konular isteniyor; ''Evlilik - Haram aşk - Zina'' Ahır zamanın en büyük fitnelerinden biri de bu olduğu için ve ümmetin kurtuluşunun helal bir yuva ile olacağı bilindiğinden bu konuya çok değinilmesi isteniyor. Ki haklılar, artık sevgilileri bırakın nişanlı çiftler dahi masumluğunu yitirmiş durumda. İnsanın ilk eşinden duyması gereken bütün sevgi sözcükleri tanışma aşamasında, nişan döneminde tüketiliyor. Ne kadar acı bir durum olduğunun farkında mısınız? Hanımına ''Seni seviyorum'' dediği vakit kızaran yanaklarını bizzat görmek yerine, kuru bir mesaj ile daha nikah yokken en mahrem şeyler bile konuşuluyor. Helal olarak başlayan evliliğin temelleri kısa bir süre sonra harama doğru gidiyor. Tanışma ve nişanlılık dönemi kişilerin birbirlerini tanıma, huylarını öğrenme zamanıdır, karı koca gibi rahat olacakları bir zaman değildir. Nişanlılık ve tanışmak için olan mühletler kişilerin istediklerini yapabilme, konuşabilme hakkını sunmuyor. Kadını ve erkeği birbirine helal kılan tek şey nikahtır. Bunun haricinde söz veya nişan sadece umuma ''biz tanışıyoruz.'' demektir. Toplumumuzda bu algının düzeltilmesi gerekiyor. İnsan nasıl ki ilk defa tanıdığı kişi ile tamamen tanıştıktan sonra açılıyor, sırlarını paylaşıyor İslâm'da da aynen böyledir. Tamamen açılman, bir şeyleri paylaşman için nikahın gerçekleşmesi gerekiyor. Sırf açılmak için nişanlıyken dini nikahın kullanılmaması gerekiyor. Nişanlıyken dini nikah kıymak sadece nikahı hafife almaktır. Kişilerin birbirlerine daha çok açılmaları için kıyılan bir nikah mazeret olamaz. Zira zaten nişanlıyken nişanlı gibi olmalısın, karı koca gibi değil ki nikah kıyıyorsun. Nişanlıyken nikahlanıp, nişan attıktan sonra tek bir sözle nikahını bitiren bir çok kişi görüyoruz. Halbuki nikah bu kadar basit bir şey mi? Bunun mehri var, kadının evde beklemesi var. Lakin iş buraya gelince nikah atmanın bu gereklilikleri hiç yapılmıyor. Nefislere göre kıyılan nikahlar yine nefislere göre bitiriliyor.. Halbuki nişanlılık dönemi de kazanılması gereken bir imtihan...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVLİLİK
General FictionEvlilik hakkinda önemli notlar... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar