Çocukların en sık sorduğu sorulardan bir tanesidir "Allah'ı neden göremiyorum?Allah var mı?
Çaresiz bakışlı annneleri görür gibiyim.
Okul öncesi çağda çocukların soyut kavramı çok fazla gelişmediğinden, herşeyi somut olarak görmek isterler. Yani elle tutulur,gözle görülür bir şekilde. Bu yüzden tatmin olmak için arka arkaya soru sorarlar. Size bu sorulara karşı kısa bir örnek vereyim.
Çocuğunuza "beni seviyor musun?"diye sorun."Evet"dediğinde"pekela şimdi senden bana olan sevgini elinle tutup göstermeni istiyorum,işte burada demelisin onu gözümle görmeliyim,yoksa beni sevdiğine inanmam"deyin. Çocuğunuz muhakkak sizi sevdiğini defalarca söyleyip ikna etmeye çalışacak ve sevgisini gösteremediğini ama sizi çok sevdiğini söyleyecek. İşte burası kilit nokta. Çocuğunuza şunları söyleyin:"Evladım bak sen bana olan sevgini gösteremiyorsun,ama ben senin beni çok sevdiğini biliyorum. Allah'ı göremeyişimiz buna benzer. Biliriz ki Allah var ama elimizle tutup gözümüzle göremeyiz,işte burada diyemeyiz. Şimdi ben senin bana olan sevgini sırf sen gösteremiyorsun diye reddetseydim,sana haksızlık etmiş olur,sevgini inkar eder ve seni üzerdim. İşte Allah'ı da göremiyoruz diye O'nun varlığını inkar edemeyiz.O'nu yarattıkları ile biliriz. Kafanı kaldır bak güneş,ay, dünya nasıl böyle desteksiz,düşmeden havada kalabiliyor?Onları bu şekilde tutan kim?Bu kapkara topraktan, tatsız tuzsuz çamurdan, tatlı mı tatlı, meyveler, sebzeler çıkaran kim?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EVLİLİK
General FictionEvlilik hakkinda önemli notlar... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar