Ik ren de schoolbadkamer in en gooi mijn tas op de wastafel. Gehaast breng ik twee laagjes mascara aan op mijn wimpers en doorzichtige lipgloss op mijn lippen. Tevreden kijk ik naar het resultaat in de spiegel, mijn karamel-bruine huid zorgt voor een perfect contrast op mijn lichtgrijze trui, en mijn kroeze krullen hangen na een lange periode, los op mijn schouders.
Mijn telefoon gaat af en ik zet hem gehaast tegen mijn oor aan. "Hallo?" Zeg ik, mijn winterjas dichtritsend. "Yo, ik wacht buiten." antwoord Kevin door de telefoon. "Ontmoet me bij die flatgebouwen iets verderop ja?" Ik schud mijn hoofd glimlachend en antwoord: "Ik kom eraan." Ik snel naar de uitgang van het schoolgebouw. Als Kevin en ik niet kunnen afspreken buiten school, spreken toch gewoon af tijdens school!
Na oom Stanley's vertrek had ik de rest van de dag in stilte doorgebracht. Hij bezorgde mij een zeer onaangenaam gevoel en ik zorg er voortaan voor dat ik op mijn kamer ben als hij komt. Later in de avond, toen mijn vader thuiskwam, deed ik alsof ik sliep. Mijn vader was op dat moment de laatste die ik wou zien, noch spreken. Het doet mij enorm veel pijn, dat mijn vader mij niet eens de kans geeft om uit te leggen wat er is gebeurd. Het is niet makkelijk om een gesprek met hem aan te gaan, hij is zo gesloten en koud geworden sinds mama's overlijden. Ik weet dat hij veel meer heeft geleden dan ik ooit zou kunnen, maar ik heb mijn vader nu meer nodig dan ooit. We hebben totaal geen band meer.
Als ik om de hoek loop zie ik Kevin in de verte staan, hij zit op een motor met een grote helm op zijn hoofd. Mijn maag draait om van de zenuwen, hij staat er echt! Hij ziet er angstaanjagend knap uit, een echte man! Ik kan niet geloven dat hij geïnteresseerd is in mij?
Ik vraag me af wat we gaan doen vandaag, hij had me inderdaad verteld over een appartement. Ik hoop maar niet dat hij denkt dat we seks gaan hebben. Layla vertelde mij altijd verhalen over meisjes die afspraken met jongens die ze nog niet zo goed kenden, dan zette ze een soort drugs in hun drinken en dan hadden ze seks met hen tegen hun wil in. Wat nou als Kevin dat ook met mij wilt doen? Ik bijt nerveus op mijn onderlip en stap toch vastbesloten op hem af.
"Hey." Kevin draait zich om en glimlacht zijn tanden bloot terwijl hij me van top tot teen bekijkt. "Saang." zegt hij 'complimenterend.' Ik glimlach verlegen en antwoord enkel: "Dankjewel." Hij gunt me een knipoog en overhandigt mij een grote motorhelm. "Zeg je mooie krullen sorry, maar veiligheid gaat voorop." Ik giechel, doe de helm op mijn hoofd, en trek de banden van mijn tas strak. Ik neem plaats achter Kevin op de motor en hij schreeuwt: "Houdt je goed vast!" op het moment dat zijn motor begint te brullen. Ik grijp hem vast om zijn middel en druk mijn hele lichaam tegen zijn brede rug, hij start zijn motor en begint in hoge snelheid te rijden, althans, het lijkt heel snel voor mij. Ik voel de ijskoude wind over mijn benen zodra hij optrekt richting... Richting weet ik veel.
Ik duw die vervelende gedachte direct van mij af en besluit te genieten van het vrije gevoel dat ik krijg op de motor. Ik glimlach en leg mijn hoofd tegen zijn rug aan, ik vraag me af of wij een echte stel zouden kunnen worden, ooit.
Na een paar minuten komen we aan bij een flat in een, voor mij onbekende buurt. Kevin stopt zijn motor en we stappen er beiden vanaf. Ik trek de grote helm van mijn hoofd af en overhandig het aan Kevin. Verkennend kijk om mij heen, op zoek naar enige herkenningspunten, maar tevergeefs. Ik herken het hier niet. "Zo, daar zijn we dan." Zegt hij, refererend naar het gebouw voor ons. "Waar zijn we?" Vraag ik. De wantrouwen is duidelijk te horen in mijn stem en ik pers beschaamd mijn lippen op elkaar. "We zijn helemaal achterin Gein schatje, is niet ver van je huis." Hij lacht laag maar kijkt mij al snel ernstig aan. "Je vertrouwd me wel toch?" Vraagt hij. Zonder te aarzelen knik ik, iets te snel. Hij neemt een stap dichterbij en verkleint de afstand tussen ons. "Ik beloof dat ik niets zal doen, dat jij niet wilt." Zegt hij, mijn hoofd opheffend met zijn wijsvinger. Mijn hart racet in mijn borstkast, zo hard dat ik mij afvraag of Kevin het ook hoort.
JE LEEST
Ze is Alleen
Non-FictionHet verhaal van Chavelly gaat over een jong meisje in haar vroege tienerjaren. Na verschillende vervelende levensgebeurtenissen beland Chavelly op verschillende plekken, waar zij nooit behoorde te zijn. We nemen een kijkje in het verhaal van Chavel...