Ik kijk naar de digitale klok op mijn telefoontje en zucht teleurgesteld. Aishea en Derailey zouden er om twee uur zijn. Het is inmiddels kwart voor drie en ik heb niets van de dames gehoord. Ik heb mijn best gedaan om het huis er zo fatsoenlijk mogelijk uit te laten zien. Zelfs de keuken heb ik zodanig geboend dat ik mijzelf in de gootsteen kon zien. Ik pak een paprika chip uit de schaal en doe de televisie aan.
Er wordt geklopt op de voordeur. Ik spring op van de bank en open de voordeur. "Suprise!" Schreeuwen de dames uit. Ik lach blij door hun spontane aura en laat ze meteen binnen. "Welkom in mijn bescheiden huisje." Verwelkom ik hen beiden. Ze trekken hun schoenen uit en ik begeleid hen naar de woonkamer. "Zeg eerlijk je dacht dat we je zouden flashen." Lacht Aishea. Ik lach met haar mee. " Ik hoorde niks van jullie dus ik dacht, dan niet toch."
"Het is Derailey's schuld!" Schreeuwt Aishea. Op een of andere manier weet Aishea niet op een normale toon te praten. "Helemaal niet jij kon geen kleren vinden!" Protesteert Deraily. De dames nemen al kibbelend plaats op de bank. "Moeten jullie drinken?" Vraag ik lopend naar de keuken voor bekers. "Is goed!"
Met drie bekers en een fles cola loop ik terug naar de woonkamer. "Ohja, Velly." Zegt Aishea. "Derailey heeft Derrell en z'n matties uitgenodigd, als je het goed vindt." Ik frons mijn wenkbrauwen, dat had ze wel even kunnen overleggen. "We kunnen ze nog afzeggen als het erg is." Zegt Deraily snel erachteraan.Ik glimlach. "Nee, nee is al goed." Dit lijkt me een goed moment om meer mensen te ontmoeten en een leuke tijd te beleven met anderen. De bel gaat en ik kijk hen beiden verontwaardigd aan. "Serieus!" Ze lachen beiden net twee betrapte kleuters. Ik druk op het sleutelknopje om de deur beneden te openen. Derailey maakt uit vreugde spastische bewegingen voordat ik de voordeur open. Er staan vier jongens, waaronder één van hen Derrel. Twee herken ik van school en de ene ken ik totaal niet. "Faka." Is het enige wat de jongens zeggen voordat ze naar binnen lopen.
"Zou je je schoenen kunnen uitdoen." Vraag ik de onbekende jongen die doorloopt naar de woonkamer. Hij maakt een tjoerie en schopt zijn sneakers uit. Ik frons mijn wenkbrauwen door zijn brutale gedrag. Wie denkt hij wel niet dat hij is? "Hij is niet echt in een goede bui." Zegt één van Derrels's vrienden. "Het zal wel." Mompel ik, voor deze keer laat ik het gewoon gaan.Nu iedereen een beetje ongemakkelijk op de bank zat, was er geen plek meer voor mij. Lichtelijk geïrriteerd grijp ik naar de bureaustoel en ga daar zitten.
Derailey neemt plaats op Derrel's schoot en geeft hem een lange innige zoen. "Doen jullie rustig met dat gelik!" Schreeuwt Aishea tegen de twee. We barsten allemaal in lachen uit door haar boze reactie. "Smerigheid." Dat was de ijsbreker van de middag.
We spelen een kennismakingsspelletje op Derrel's verzoek en raken allemaal met elkaar aan de praat. Ik voel me veel beter en heb nog nooit zoveel gelachen.
Derrel zijn vrienden zijn best cool. De onbeschofte jongen heet Lori, en de twee anderen Chris en Densio. Chris en Densio zitten een klas hoger dan de dames en ik, net als Derrel. Lori zit op een van de meest beruchte scholen van Amsterdam, het Augustinus College. Dat verklaard zijn gedrag. Denk ik bij mezelf.We kijken Boysz in the Hood, en spelen doen, durf of de waarheid. "Chavelly, jou beurt doen, durf of de waarheid?" vraagt Densio aan mij.
"Ik kies waarheid." Densio knikt en wrijft in zijn handen. "Aight, Derrel jou houden we erbuiten want je hebt al een sma op je schoot." Ze grinniken. "Wie van ons drie is de lekkerste?" Ik lach ongemakkelijk hard door zijn vage vraag.
"Ey Densio, je gaat altijd op deze tour!" Schreeuwt Chris. "Ik heb je al gezegd ik ben de lekkerste en dat is het gewoon." Chris pakt zijn kin vast en likt zijn lippen terwijl hij smooth probeert te kijken. "Chris hou je bek je lijkt op die chickie van Hey Arnold met je dikke wenkbrauwen!" giert Aishea van het lachen. "Met je lange hoofd." vult Lori haar aan. Iedereen barst uit en ik veeg een traantje onder mijn oog vandaan. "Ainoh, ik ben serieus." Schreeuwt Densio over het gelach heen. "Chavelly, wie is de lekkerste van ons drie." Iedereen valt stil en kijkt me verwachtingsvol aan. "Ik zou voor Densio gaan man." grinnikt Aishea zachtjes. "Maar niemand vroeg jou wat, mislukte Missy Elliot." bijt Chris haar toe. Aishea geeft hem een klap op zijn achterhoofd.
JE LEEST
Ze is Alleen
Non-FictionHet verhaal van Chavelly gaat over een jong meisje in haar vroege tienerjaren. Na verschillende vervelende levensgebeurtenissen beland Chavelly op verschillende plekken, waar zij nooit behoorde te zijn. We nemen een kijkje in het verhaal van Chavel...