Mikael memandang sepi pintu ward dimana Syirah sedang dirawat. Sudah 1 bulan isterinya tidak sedarkan diri dan sepanjang 1 bulan itu tidak pernah sekali pun dia masuk ward Syirah. Apa reaksi wanita itu bila Syirah dapat tahu dia kegugura? Mesti Syirah makin benci dengan dirinya. Haih ...
"Kau tak nak masuk ke?"soal Luth yang sedang duduk di sebelah kiri Mikael.
"Aku ... aku tak pasti Luth. Aku tak sanggup tengok keadaan Syirah macam tu. Semua yang jadi ni salah aku. Kalau aku tak tengking dia malam tu semua ni tak kan terjadi. Kalau aku tak abaikan dia semua ni tak kan jadi. Semua benda ni berpunca dari aku. Anak aku mati sebab aku."Mikael memegang rambutnya yang sudah sedia messy sejak tadi.
"Its been 1 month la along."sampuk Darwia dari sebelah kanan Mikael.
"And Its been 1 month since I've lost my babies, Wia"
"Tapi Along, Syirah and bab--"kata-kata Darwia dipotong oleh Mikael laju.
"Aku nak balik mansion. Jangan kacau aku."bidas Mikael dingin. Dia melangkah keluar dari ruangan ward itu.
"Haih aku tak habis cakap lagi dia dah bla. Bodoh betul la dia tu. Abang siapa pun aku tak tahu la"kutuk Darwia perlahan.
"Tak elok kutuk abang sendiri tau"sampuk Luth yang hanya berdiam diri sahaja dari tadi.
"Eh diam la. Aku tak cakap dengan kau"Darwia menjeling Luth lalu dia melangkah masuk ke dalam ward Syirah.
Luth tersengih.
"Uish garangnya ... I like! Rawr!"
(ˢᵏⁱᵖ)
"Isteri dia kena tahan ward"
Izzwan memandang Syabella pelik.
"Mana kau tahu?"
"Han"jawab Syabella pendek. Syabella meniup-niup perlahan kukunya. Cuba berlagak tenang walhal dalam hati, debaran cik jantung usah dikata! Bagai mahu terkeluar sahaja jantung Syabella saat ini.
"Sejak bila kau rapat dengan mamat sewel tu?"soal Izzwan sinis.
"Bukan hal you"jawab Syabella dingin. Tangan disilangkan di dada.
Izzwan mendengus kasar lalu dia mengoyak senyuman sinis.
"Kalau dah pelacur tu, pelacur je la"kata Izzwan sarkastik. Senyuman sinis masih terhias di bibirnya. Makin melebar apabila Syabella tidak membalas kata-kata nya.
Dan Ungku Syabella terpana. Air mata yang bertakung cuba ditahan dari jatuh.
"I jadi pelacur kelas atasan pun sebab ada bapak ayam yang cukup bagus jaga I. Ye la bapak ayam I kan gigolo terkenal. Siapa je tak kenal, Izzwan Lee? Makanan datin-datin tak sedar diri. Huh"bidas Syabella kembali. Dia sudah berjanji dengan Han yang dia akan melawan dan dia akan. Dia tidak akan sewenang-wenangnya membiarkan air mata nya jatuh disebabkan gigolo murahan ini!
'Buk!'
Syabella jatuh terduduk apabila perutnya terasa senak. Tangannya naik menekan perut yang semakin senak dek kerana tendangan Izzwan Lee.
"Mulut kau jangan nak biadap! Kalau bukan sebab aku bawa kau, mesti kau dah kena jadi isteri Dato' Khair tu kan!"tengking Izzwan lantang.
"You dengan papa I sama. Bastard! Useless! You nak cakap you selamatkan I? Kalau you selamatkan I, I tak kan jadi macam sekarang Izzwan! Setiap malam 4 orang lelaki akan masuk bilik I dan buat I macam pelacur! Kalau you selamatkan I, I tak kan sakit macam ni! Kalau you selamatkan I, You tak kan jadi orang pertama yang rogol I! I menyesal ikut You! I bodoh! I hate you bastard!"luahan yang selama ini terikat kemas akhir nya terluah. Selepas berkata demikian Syabella meninggalkan Izzwan yang jelas terpana dengan kata-kata nya sebentar tadi.
Izzwan hanya memerhatikan langkah Syabella. Dia terasa? Memang tak la!
Phone yang ada di atas meja diambil lalu number anak buah nya Faiq, didail.
"Faiq"
"Apa boss?"
"Plan jalan malam ni. Perempuan tu koma dekat hospital"Izzwan mengoyak senyuman sinis. 'Bodohnya kau Danish Mikael!'desisnya.
"Baik boss!"
'Tut'
Izzwan Lee mencampakkan phone nya diatas meja kembali, baju yang sedikit kusut dibetulkan, sambil bersiul dia berlalu pergi meninggalkan biliknya itu.
Dia akan pastikan plan nya berjaya.
Izzwan Lee, diamnya berisi. Hanya untuk mengaburi mata Mikael dia mencoroboh syarikat The Mikael's. Hubungan Mikael dan Syirah retak juga sebab dia. Dan sekarang 50% daripada plan nya sudah berjaya.
'Mummy, I'll do anything for you. Nyawa dibalas nyawa. I promise you mummy'.
(ˢᵏⁱᵖ)
"What!"Mikael terbangun dari kerusi.
"Macam mana boleh hilang?"soal Mikael kaget.
"Aku tak tahu! Aku masuk je ward dia dah tiada"
"Luth! Isteri aku tu koma! Ugh!"
"Tap--"tanpa menunggu balasan dari Luth dia mematikan talian lalu hoodie diambil dan disarung ke tubuh kekar nya. Dia harus ke hospital sekarang!
(ˢᵏⁱᵖ)
"Macam mana boleh hilang!"jerkah Mikael sebaik sahaja dia tiba di hospital. Tak habis satu masalah, timbul lagi satu.
Anak buahnya hanya menunduk kan pandangan ke lantai. Siapa sahaja berani bertentang mata dengan Tuan Danish Mikael? Mata hitam yang penuh dengan aura. Huh seram!
"Bro ..."
Mikael menoleh kearah suara yang memanggilnya.
"So anything?"
"Ikut aku masuk ward Syirah"tanpa menunggu jawapan dari Mikael, Luth terus melangkah diikuti dengan Mikael dari belakang.
Sebaik sahaja mereka tiba di ward Syirah kening Mikael bertaut. Kenapa ada buah-buahan yang sudah dimakan sedangkan isterinya koma? Namun daripada buah-buahan itu, ada yang lebih menarik perhatian seorang Tuan Danish Mikael.
Sapu tangan dan picagari?
"Macam mana boleh ada picagari dengan sapu tangan ni?"soal Mikael pelik.
"Kau tahu jawapan dia"jawab Luth bersahaja.
"Siapa je ada dengan Syirah?"
"Darwia ..."
"Kalau picagari untuk Darwia maksud nya sapu tangan ni ..."Mikael memandang Luth.
Luth tersenyum sinis. Tahu ... Ingatkan bodoh sangat tadi.
"Ma-macam man-mana?"
"Isteri kau dah sedar 2 minggu yang lalu Mikael ..."
"Dan kau tak de waktu dia perlukan semangat kau. Kau tak de waktu dia perlukan sokongan seorang suami"
Dan dunia Mikael terasa terhenti.
'Ya allah ... Isteri aku ..."
#tbc.
YOU ARE READING
TM | | BabyGurl Mr.Mafia - C -
Action1th Masterpiece Under The Mafia series Tuan Danish Mikael || Nur Syahirah Nabila Status || COMPLETE Start || 15 SEPTEMBER 2020 End || 6 MARCH 2021 Pretty cover from this lovely girll ! - @nurflwr