Darwia memejam matanya. Sakit di celah kelangkang nya ditahan.
"I'am s-sorry Darwia. I c-can't do anything"Syirah cuba bercakap walaupun tekak nya terasa perit. Darwia yang berada di sebelah nya hanya mampu dipandang. Keadaan nya terlalu lemah untuk mengangkat tangan inikan pula ingin membantu Darwia.
"Kau dah tolong aku dengan bertahan sampai sekarang. Thank you"Darwia tersenyum.
"N-no. Kalau kau tak de, aku tak mampu bertahan sampai sekarang. Thanks Wia"Syirah menggapai tangan Darwia lalu digenggam sedikit erat. Pengorbanan Darwia sangat besar buat dirinya. Jika Darwia tiada, mampukah dia bertahan sehingga sekarang? Anak nya masih selamat sehingga sekarang kah?
"Kau rasa Abang akan datang selamatkan kita ke?"
"Ke-kenapa kau ta-tanya? Kau tak percayakan Mikael ke?"
"Bukan tak percaya. Cuma aku rasa dah lama kita dekat sini tapi Mikael macam tak buat apa-apa tindakan pun."Darwia mengeluh perlahan.
Jika diikutkan sudah 4 atau 5 mereka disini namun Mikael masih lagi tidak dapat menjejak lokasi mereka. Bukankah abangnya mempunyai team hacker yang sangat hebat? Mana pergi nya semua itu?
"Aku dapat rasa dia ada Wia. Aku dapat rasa dia akan datang cari kita. His Danish Mikael remember? What belong to his always be his."
"HEY slut!"sapa Izzwan ceria namun kedangaran sangat menjengkelkan di telinga Darwia.
"Hey too soon of bicth or should I call piece of shit?"sinis sahaja suara Darwia menjawab. Walaupun sakit mulut nya tetap pedas.
"Don't be rude! Where's your manners little girl?"
Izzwan naik benggang. Paling pantang orang menghina mendiang mummy nya.
Hampir sahaja tangan nya naik menampar pipi Darwia namun terhenti apabila suara Syirah kedengaran."Tak cukup lagi?"soal Syirah lemah. Selama berhari-hari dia dikurung baru hari ini dia berani memandang wajah Izzwan.
"Tak cukup lagi ke? Kau hancurkan hidup Darwia! Kau rosakkan keluarga aku! Mommy kau bunuh Danisha! Daddy kau bunuh Baba aku! Tak cukup ke?"tengking Syirah lantang. Tenaga yang bersisa digunakan sebaik mungkin.
"Tak cukup selagi Danish tak rasa apa yang aku rasa! Dan tak kan pernah cukup selagi Danish tak menderi--"
"Menderita?"soal Syirah lemah. Suara nya kembali rendah dan perlahan.
Syirah tertawa halus.
"Suami aku tak cukup menderita? Kau bodoh ke atau memang tak de otak?"soal Syirah lagi. Mata penuh benci dilemparkan buat Izzwan.
Izzwan terkejut. Tidak pernah sekali pun Syirah memandang tepat ke arah mata nya. Namun hari ini dia memandang Izzwan tepat. Penuh benci.
"Boleh kau bagitahu aku tak, apa definisi menderita pada kau? Sakit hati? Terseksa? Tak bahagia? Rasa kosong? Boleh tak cuba jelaskan maksud menderita dalam hidup kau tu apa?"
Izzwan Lee tergangmam.
"A-apa maksud ka-kau?"soal Izzwan tidak mengerti.
Syirah tertawa. Cukup sinis. Sehingga Darwia pun diam. Pertama kali nya Syirah berubah sebegini rupa!
"Kenapa kau kata Mikael tak menderita sedangkan dia hilang kembar dia, anak dia dan dia hilang sahabat dia, Izzwan. Boleh kau bagitahu aku tak kenapa Mikael bahagia sedangkan dia dah hilang orang yang paling bermakna dalam hidup dia?"
Air mata Syirah bergenang.
Sesak dada nya cuba membuka kisah yang sangat perit. Namun cuba ditahan sebaik mungkin. Dia kena kuat!
"Dia bunuh mommy aku la sial!"bentak Izzwan kuat. Kerusi disebelah nya ditendang kuat.
"Mana kau tahu dia bunuh mommy kau sedangkan kau tak de dekat mansion ni masa hari kejadiaan tu? Sebab Daddy kau buka cerita macam tu?"
Bagai dipukau Izzwan mengangguk.
Syirah tertawa perit.
"Kau lebih percayakan orang yang dera kau dari orang yang dah selamatkan hidup kau? Mana otak kau ah masa tu?"
Izzwan tersentak. Ya, dia merupakan mangsa dera ibu bapa nya sendiri. Hanya kerana dia lahir atas dasar paksaan dia dibenci, dimaki dan ditendang seperti anak patung yang tidak punya rasa sakit.
"Tuan Danish Mikael... Tuan Deniell Mikael... Mia Mikay--"
"Cukup la!"Izzwan jatuh terduduk. Dia menekup telinga nya serapat mungkin.
"Dan Mia Mikayla"sambung Syirah tanpa menghiraukan Izzwan yang sudah terpekik meminta dia berdiam.
"Enough! Just shut up!"jerkah Izzwan lagi. Telinga ditekup sekuat mungkin.
"Kau lupa ke kau dapat rasa kasih sayang seorang ibu disebabkan seorang insan bernama Mia Mikayla? Kau lupa ke siapa yang kutip kau dekat lorong tu? Its your own best friend, Tuan Danish Mikael."
"Tapi kau pilih untuk berdiam diri. Kau tutup mulut kau dari bagitahu Papa Deniell yang aku, Danisha dan Mikael terkurung dalam mansion ni."
Syirah menarik nafas dalam. Cuba bertenang sebaik mungkin. Darwia yang berada disebelah nya sudah terkesima. Baru hari ini dia mengetahui hal yang sebenarnya.
"Kenapa? Sedangkan Mikael punca kau selamat. Mikael punca kau dapat rasa kasih sayang sebuah keluarga. Tapi kenapa kau sanggup khianati dia?"
"Sebab aku cintakan kau! Aku sayangkan kau lebih dari seorang kawan baik!"
"Kawan baik aku, Izzwan Lee dah lama mati sebab pilihan bodoh dia. Aku tak pernah anggap kau kawan baik aku. Sejak kau ambil keputusan untuk diamkan diri dari bagitahu semua orang kebenarnya kau bukan lagi sahabat aku, Mikael dan Danisha."
Izzwan terkejut dengan jawapan yang meluncur dari mulut Syirah. Seperti ada yang sedang menyiat hati nya. Sakit!
"Kawan baik apa yang sanggup tengok kawan dia terseksa?"
"And one more thing, kau tak pernah cintakan aku Izzwan Lee. Buka mata dan hati kau. Perasaan kau tu cinta atau cemburu dan nafsu? Kau tak pernah cintakan aku. Kau tak pernah sayangkan aku lebih dari seorang kawan Izzwan"
"Kau cuma cemburu dengan kehidupan yang Mikael ada. Dia bahagia. Tapi kau? Dibenci dan dibuang keluarga. Sebab tu kau sanggup khianat dia kan?"
Tanpa menjawab soalan Syirah, Izzwan melangkah keluar dari bilik itu. Setelah menutup pintu bilik itu, Izzwan jatuh terduduk dihadapan pintu bilik itu. Anak buahnya yang memandang sudah tidak dihirau kan lagi.
Apa yang Syirah katakan semua nya benar. Tiada satu pun yang salah. Hakikatnya dia memang berasa cemburu dengan kehidupan Mikael. Mikael bahagia dan sempurna dari segi harta,rupa dan yang paling penting keluarga. Sedangkan dia? Dia mungkin punya rupa dan harta. Namun keluarga? Tidak.
"Kau betul. Dari awal lagi sebenarnya aku dah kalah. Dari awal lagi kau sentiasa pemenangnya Mikael. Dan aku hanya si pengecut yang main dengan cara kotor".
#tbc.
YOU ARE READING
TM | | BabyGurl Mr.Mafia - C -
Action1th Masterpiece Under The Mafia series Tuan Danish Mikael || Nur Syahirah Nabila Status || COMPLETE Start || 15 SEPTEMBER 2020 End || 6 MARCH 2021 Pretty cover from this lovely girll ! - @nurflwr