SPECIAL CHAP : PART TWO ( II )

2.9K 146 39
                                    

Izzwan Lee
×
Khadijah Alfian

Izzwan Lee× Khadijah Alfian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( ●●● )

Khadijah memandang wajah pucat Izzwan Lee. Ini pertemuan mereka yang ketiga. Sepanjang bertemu baru hari ini wajah Izzwan kelihatan begitu pucat. Sudah lah Izzwan cina, lagilah ketara wajah pucat lelaki itu.

"Awak tak sihat ke?"soal Khadijah terus. Galau hatinya memandang wajah Izzwan yang terlalu pucat itu.

"Tak la. Migraine je ni"jawab Izzwan perlahan.

Khadijah penasaran dengan wajah Izzwan yang sangat pucat malah suara dan tindak-tanduk nya juga lemah. Seolah-olah tidak bermaya.

"Be honest please"rayu Khadijah perlahan. Entah kenapa hati nya rasa tidak tenang memandang wajah pucat Izzwan Lee. Seolah-olah ada sesuatu yang  membuatkan hati nya tidak tenang.

'Kau masih sayangkan dia ke, Khadijah Binti Alfian?'soal hatinya sendiri. Dia juga tidak pasti dengan rasa ini. Dia risau, melihat Izzwan sakit, seperti dia yang sakit. Melihat Izzwan senyum menjadi satu kepuasan buat diri nya.

"I'am fine Miss Khadijah. No worries about me. Just do your work"balas Izzwan dingin.

"I already finish my work. Now we talk about your 'work'"perkataan 'work' ditekan Khadijah. Matanya mencerlung tajam anak mata Izzwan.

"What's wrong with my work, Miss Khadijah?"soal Izzwan lembut. Atau lebih kepada sinis. Bibir pucat itu menyinggung senyuman sinis buat Khadijah.

"Awak faham tak sekarang ni, muka awak, cara awak cakap, tindak-tanduk awak. Semuanya lemah. Macam orang sakit. Saya risau tahu tak? Awak macam ni, macam mana lah saya nak siapkan kerja saya? Awak buat saya risau tahu tak?"soal Khadijah dengan nada yang sudah naik seoktaf.

Izzwan mengeluh lemah. Tangan naik memicit kepala yang terasa berdenyut. Kata-kata yang terluncur keluar dari bibir Khadijah seolah-olah angin yang lalu. Kepalanya terlalu sakit untuk mentafsir bebelan Khadijah.

"Eh Izzwan? Awak okey tak?"soal Khadijah risau.

Izzwan tidak menjawab soalan Khadijah sebaliknya dia mengelap keringat yang semakin membasahi dahi. Kepala terasa sakit semakin mencucuk-cucuk.

"Kha--ub-ubat ak-aku"kata Izzwan diselangi desis sakit nya.

"Ubat apa? Dekat mana?"soal Khadijah kelam-kabut.

Izzwan mengerdip matanya yang terasa silau. Peluh semakin lebat menghujani dahi dibiarkan. Kepalanya terasa semakin sakit. "D-dek--"Izzwan jatuh tidak sedarkan diri di atas meja cafe.

TM | | BabyGurl Mr.Mafia - C -Where stories live. Discover now