Syirah diam. Otak ligat memikirkan syarat yang dibincangkan dengan suaminya sebentar tadi.
"Redha je la Nur Syahirah Nabila."gumam Syirah perlahan.
~Flashback~
"Syarat yang kau wajib patuhi sepanjang kau membawa title Mrs.Mikael . Dan syarat yang wajib aku patuhi jugak sepanjang aku bergelar suami kau."
"Syarat?"kening Syirah bertaut. Syarat apa pulak ni?
"Yes. Syarat"
"Apa?"
"Tapi sebelum aku mula kau kana setuju dengan syarat pertama"spec matanya yang jatuh dibetulkan kembali. Lengan kemeja hitam nya dilipat hingga ke siku.
"Insyaallah. Bergantung pada 'syarat' awak tu"jawab Syirah selamba. 'Oh nak main syarat-syarat. Saya pun boleh la. Heh!'
"Kau kena setuju dengan semua syarat yang bakal kau dengar."
"Okey. Saya setuju. Tapi saya pun ada syarat jugak"Syirah mengeluarkan phone. Perbualannya bersama Mikael di record tanpa pengetahuan jejaka itu. Memandangkan Mikael sedang membelakangi dia sudah pasti lelaki itu tidak menyedari tindakan Syirah sekarang.
'Hak eleh minah sekor ni. Banyak naw demand nya!'desis hati Mikael.
"Apa?"soal Mikael tanpa nada. Nak tak nak kena la setuju kan..
"Awak jugak kena setuju dengan apa saja yang saya cakap. Maksudnya saya ada hak nak bantah 'syarat' awak tu"
"So aku mula dulu"
Syirah hanya mengumam tanda 'okey'.
"Syarat yang pertama. aku tak kesah kau nak buat apa..Tapi kau WAJIB pakai niqab tu bila dengan aku..kau tahu kan tentang penyakit aku?"soal Mikael sarsiktik.
"Tahu dan syarat diterima kecuali bahagian awak tak kesah saya nak buat apa. Apa pun yang saya buat awak wajib ambil tahu dan apa pun yang saya nak buat saya wajib inform dekat awak"
"Urm..okeyh"jawab Mikael. 'Untung dapat isteri ustazah ni'
"Syarat number dua. Bilik kau kekal dekat tinggat 3 sepanjang kita duduk US ni. Dan bila balik Malaysia..hmm nanti aku fikir"
"Tidur asing la ni?"soal Syirah.
Mikael mengangguk.
"Maaf saya tak setuju. Kehidupan kita ni bukan macam dalam novel ye nak tidur asing bagai. Tempat seorang isteri disisi suami."
"Habis tu kalau aku pengsan sebab nampak muka kau macam mana?"soal Mikael selamba.
Ceh alasan bodohnya.
"Easy. Awak masuk bilik lepas saya tidur la. Lagipun saya jenis tidur awal. Awak pulak pukul 12 baru masuk bilik so okey la tu"jawab Syirah selamba.
Setiap masalah mesti ada jalan penyelesaian bukan?. Benda boleh settle buat apa nak pening.
"Ada je benda nak menjawab la kau ni"nada Mikael sedikit kasar. Geram dengan mulut murai bini dia tu.
"Awak jugak yang setuju dengan syarat saya tadi. So it's not my problem.."Syirah mengjongket bahu.
"So syarat yang terakhir?"soal Syirah tak sabar. Dia nak berbual panjang dengan Darwia memandangkan sudah lama dia tidak lepak bersama gadis itu.
"Syarat yang terakhir. Kau dilarang panggil Luth dengan panggilan 'Abang Luth'. Easy right ? Yeah I know.."muka toya ditayangkan Mikael. Menyampah la. Asal keluar bilik je, Abang Luth..Asal masuk dapur je, Abang Luth..Asal lepak dekat ruang tamu, Abang Luth..Eh berbulu telinga aku la!
YOU ARE READING
TM | | BabyGurl Mr.Mafia - C -
Action1th Masterpiece Under The Mafia series Tuan Danish Mikael || Nur Syahirah Nabila Status || COMPLETE Start || 15 SEPTEMBER 2020 End || 6 MARCH 2021 Pretty cover from this lovely girll ! - @nurflwr