S A T U

743 60 23
                                    

Abaikan typo!

Rai Pov

" Family kau dalam bahaya "

Pucat.

Itu yang berlaku sebaik sahaja ayat itu diungkapkan. Wajah Aryana terus pucat ala-ala vampire gituw. Muka Aryana kalau ditoreh dengan pisau aku jamin tidak ada darah yang keluar. Gurau! Sebelum pisau dekat dengan muka nya pasti Aryana sudah tumbuk muka orang tu. Tindakan refleks minah ni laju gila macam Usain Bolt!

Ya Aryana Airish Alexander masih lagi hidup! Of course! Siapa kata dia dah mati sila meninggal! Plan Aryana 9 tahun lepas berjaya mngkhaburi mata umum termasuk ahli keluarganya sendiri. Tapi aku tahu Aryana termakan dengan plan yang dibuatnya sendiri. Dia tersiksa. Tapi penyeksaan jiwa dan raga, mental dan fizikal itu telah berhenti sejak Aryana berjumpa dengan si dia. Si dia yang banyak mengubah dan mengajar Aryana untuk menjadi lebih matang. Si dia yang membentuk dan menjadikan Aryana yang sekarang.

Aku gembira Aryana sudah kembali seperti dulu. Tak, kami semua gembira. Kami semua lega bila Aryana tersenyum dan bergelak tawa seperti dulu. Malah sekarang Aryana lebih gembira, bergelak tawa, dan bergurau senda berbanding dulu. Kami amat berterima kasih kepada si dia.

" Apa yang berlaku? " soalan Aryana mengembalikan aku daripada mengelamun.

" Washin dapat tahu kedudukan keluarga kau dekat Malaysia. Kelmarin papa dan mama kau terlibat dalam kemalangan. Lori minyak langgar kereta papa kau daripada tepi dekat traffic light. Pemandu lori tu mabuk. Kembar dapat selamatkan papa dan mama kau daripada rentung dalam kereta. Kalau dekat mata umum tu semua kebetulan.  Aku tengok gambar pemandu lori tu and man he has tattoo. "  Aku memaparkan gambar tersebut di skrin projector.

 "  Aku memaparkan gambar tersebut di skrin projector

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Simbol Loki.. " Aryana berkata perlahan. Aku angguk mengiyakan. Simbol Loki adalah simbol Slighten yang dulu, sebelum Aryana menjadi ahli. Selepas kemasukkan Aryana, simbol kami berubah. Tidaklah berubah jauh tetap menggunakan simbol Loki tapi ditengah-tengahnya ada bunga Rose. Kenapa Rose? Rose menggambarkan Aryana. Satu-satunya perempuan yang menjadi ahli Slighten ketika dahulu. Rose.. cantik tetapi berbisa. Like her. Beauty but deadly. 

" Washin rancang untuk hapuskan family kau semasa pelancaran terbaru Jewels. "

Jewels adalah nama syarikat Aryan, abang sulung Aryana.

Aku dan yang lain memerhatikan riak wajah Aryana. Walaupun Aryana selalu tunjuk dia tidak lagi ambil kisah perihal familynya di Malaysia tapi kami tahu dia tetap pantau familynya dari jauh. Bukti? Aryana kembangkan syarikat Blue Empire kami dekat Malaysia dengan alasan tempat disitu strategik. Tapi sebenarnya tempat tu dekat dengan familynya. Aryana hantar Kai menjadi COO syarikat Blue Empire dan beberapa ahli Slighten Blue di Malaysia untuk memantau dan melindungi gerak-geri Keluarga Alexander.

" What will you do, Ry? " Liam melontarkan soalan. Kami semua diam menanti jawapan.

" When? Bila pelancaran Jewels tu? " Aryana memandang mata aku tepat.

BEGINWhere stories live. Discover now