L I M A

689 68 35
                                    

Alexander's Mansion.

11.30p.m.

Aku tersenyum bahagia mellihat kak ngah dan pasangannya tersenyum lebar di atas pelamin. Pasangan itu bagai pinang dibelah-belah! Kidding~ bagai pinang dibelah dua. Secocok dan sepadan sangat! I shipppp~

Mama dan papa naik atas pelamin bagi acara menepung tawar. Terserlah kegembiraan di wajah mereka berduaa. Yelah satu-satunya anak perempuan mereka 'yang masih hidup' telah mendirikan rumah tangga. Tak tahu kenapa tiba-tiba aku sendu. Mata berair.

Aku larikan pandangan daripada pelamin dan eerk pandangan aku bertembung dengan Firash, satu-satunya adik lelaki yang aku ada. Terus aku tunduk. Alamak! Rasa-rasa Firash perasan tak mata aku berair? Harapnya taklah!

Aku pejam mata tenangkan diri. Bila rasa hati aku dah tak sendu aku angkat kepala dan melangut pandangan ke arah pelamin kembali. Aku teringat reaksi muka Along dan Firash ketika Aryad kenalkan aku pada mereka berdua. Terkejut jangan cakaplah! Terserlah gila dekat wajah dia orang. Kak ngah tak ada masa tu dia tengah bersiap dekat atas. Pantra dan Diamond, ahli kumpulan Qalish, Hakimi, Hadiey dan Qaisarah juga terkejut. Tapi mereka hanya berdiam diri.

Ayat Firash tadi. " Can I hug you? " Aku dah bulat mata tak tahu nak kata apa.

" Err.. why? " Aku menyoal.

" Because you remind me of my late sister so if I hug you, maybe I will missed her less. "

" Of course you can kiddo, right Adyn? " Aryad menjawab bagi pihak aku.

Lambat-lambat aku membenarkan. Terpancar riak gembira di wajah Firash. Dia memeluk badan aku erat dan bahu aku terasa basah. Dia menangis dekat bahu aku tau tak! Tapi aku hanya membiarkan. Aku pun nak menangis sebernanya tapi aku tahan. Aku mengusap perlahan belakang badan Firash. Alahai adik kak lang ni cengeng rupanya.

" Can I hug you too? " Permintaan along membuatkan aku tersentak. Along missed me too? Surprising!

Aku angguk dan tersenyum nipis.

Seperti Firash, pelukan along sangat erat. Aku menghayati pelukan mereka berdua. Aku mengelip mata beberapa kali untuk menghapuskan air mata daripada bertakung. Saat itu, mata aku bertembung dengan Aryad dan Slighten Girls. Mereka tersenyum melihat aku. Aku membalas senyuman mereka.

" Daddy! " suara budak kecil meleraikan pelukan kami. Along mendukung budak lelaki dalam umur lingkungan 5 atau 6 tahun. Di belakang budak kecil tu kelihatan seorang perempuan mengandung sedang memimpin seorang budak perempuan. " I told you, don't run off like that. "

" I'm sorry, mummy.. " Budak lelaki di dalam dukungan along membuat 'puppy eyes'.

" Aishh this kid. Don't do that okay? like ever again. " 'Mummy' mencubit perlahan pipi anaknya.

Aku dapat lihat isteri along. Manis orangnya.

" Who is thishh, daddy? " Budak lelaki itu tunjuk ke arah aku. Aku tersenyum mendengar pelatnya. Along pandang aku sebelum membuka mulut.

" Our guest, baby. " Entah mengapa hati aku sakit. Auch!

" She's pwettyyyy~ " Aku senyum menampakkan lesum pipit aku. Auww he's sooo cute! Adorable!

" Hi my name ishh Daniel Firash! I'm six years old! "

" Me ishh Amelia Airishh Im five yes od! " Amelia Airish tunjuk angka 3 menggunakan jari. Aku tak tahu nak gelak ke terharu sebab along ambil nama belakang aku. Orang sekeliling kami tergelak kesilapan comel Amelia.

BEGINWhere stories live. Discover now