Harflerin Birleşimi

198 7 3
                                    


Harflerin karşılıklarını öğrendikten sonra nasıl okuyacağımızı, harfleri nasıl birleştirip yazı yazacağımı öğrenmeye geldi sıra.

Bir kaç püf noktadan bahsedeceğim ama ondan önce bilmemiz gerekenler var.

▪ Korece yazarken her heceyi bir kutu gibi göreceğiz.

○바나나 kelimesinin her hecesini kutu olarak nasıl göreceğimize bakalım
바 bir hece yani bir kutu, 나 başka bir kutu, diğer 나 da başka bir kutu.

○우유 kelimesinin heceleri ise 우 ve 유

○사람 kelimesinde ise 사 ve 람

▪ Harfler birbirinin altına ya da yanına gelebiliyor, bu yüzden okumak için heceleri ayrı ayrı analiz etmemiz gerekir. Kutu gibi görürsek işimiz kolaylaşacaktır.

○수 örneğinde görüldüğü gibi ㅜ harfi alta gelen bir harftir.

○사 örneğinde görüldüğü gibiㅏ harfi yana gelen bir harftir.

▪Heceye ünlü ya da yarı ünlü harfle başlanırsa o ünlü ya da yarı ünlü harften önce ㅇ harfi koyulması gerekir ve o ㅇ harfi okunmaz. Yani hecenin başında gördüğünüz ㅇ harfini okumuyorsunuz.

아 , 여 , 유 , 와 , 왜 gibi

▪Yana veya alta gelen diye bahsettiğim harfler yalnızca ünlü ve yarı ünlü harfler için geçerlidir. Ünlü harften sonra gelen ünsüz harf aşağıya geliyor.

○반

○분 gibi

☆Başlangıç için bu kadar bilgi yeterli şimdi ünlü harflerden hangisinin alta hangisinin yana geldiğine bakalım.

Alta Gelenler

ㅜ, ㅠ, ㅗ, ㅛ, ㅡ

Yana Gelenler

ㅏ,ㅑ, ㅔ, ㅖ, ㅐ, ㅒ, ㅓ, ㅕ, ㅣ

Hem Alta Hem Yana Gelenler

~Bunların dışında bazı yarı ünlü harfler vardır, onlar harfin hem altını hem de yanını kaplarlar.
Örneğin ㅘ harfi geldiği harfin hem altını hem de yanını kaplar ( 과 ).
Bu harfler şunlardır:

ㅙ, ㅝ, ㅚ, ㅘ, ㅞ, ㅟ, ㅢ

Bu harfleri okurken ilk önce alttakini sonra yandakini okuruz.

Taktik: Çok kural varmış gibi gözüküyor ama aslında çok kolay. Harfleri ezberleyip bu bölüme gelmiş olduğunuzu düşünüyorum, ezberlemediyseniz ezberleyip gelmelisiniz. Ünlü harflerden bazıları dikey bazıları yatay duruyor bazıları ise ikisi birden. Dikey olanlar yana, yatay olanlar aşağıya gelecek, diğerleri ise her iki yere. Olay yalnızca bu.

가, 게, 개, 거,

구, 그, 고, 교

과, 궈, 괘, 긔 gibi

Diğer bölümde alıştırma yapmayı ve istisnalardan bahsetmeyi planlıyor, yorumlarınızı bekliyorum.






Korece ÖğreniyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin