Okuma Kuralları - 음절의 변화법칙

6.5K 136 138
                                    

*
"ㅅ" harfinden sonra "이,야,여,요,유,의,예,위,웨 " ünlüleri geldiğinde "ㅅ " harfi "ş" olarak okunur.
Örn:
쇼핑 (şoping)
시간 (şigan)
쉬다 (şüda)
슈가 (şuga)

● Hece sonunda "ㄷ, ㅊ, ㅌ, ㅅ,ㅆ
ㅈ, ㅎ harflerinden biri gelirse ve diğer hece ünsüz bi harfle başlıyorsa bu harfler "d" olarak okunur. Sonraki hecenin başında ünlü harf varsa kendi sesleriyle okunurlar.
Örn:
옷키 (odki)

옷이 (oşi) - diğer hece ünsüzle başlamadığı için kendi gibi okunurdu ama 's' harfi olduğu için sonrasında da 'i' harfi geldiğinden 'ş' diye okunur.

왔다 (vadda)

왔어요 (vassoyo) - diğer hece ünlü harf olduğu için kendisi gibi okunur.

•Tek hecelilerde de sonundayken 'd' olarak okunur.
Örn: 몇 (myod)

●"ㄹ" l,r harfi hece başında "r" diye hece sonunda ise "l" olarak okunur.
Örn: 를 (rıl) -ikisi de aynı harf ama baştaki 'r', sondaki 'l' diye okunur.

● Bir hecenin sonunda "ㄹ" harfi varsa ve sonraki hecenin başında da "ㄹ" harfi varsa ikiside
"l" olarak okunur.
Örn:
올라가다 (ollagada)
몰라 (molla)

● Bir hecenin sonunda "ㄴ" harfi varsa ve sonraki hecenin başında "ㄹ" varsa ikisi de "l" olarak okunur.
Örn: 언론 (ollon)

Hece sonunda "ㄱ", " ㄷ", " ㅂ" harflerinden biri varsa ve sonra "ㅎ" harfi gelirse bu harfler sertleşir. "ㅋ", " ㅌ", " ㅍ" olarak okunur.
Örn:기억하다 ( kiokhada ) , 대답하다 ( dedaphada )
-Bu olay bizdeki sertleşme gibi işte.. zaten söylenirken kendi öyle çıkıyo ağızdan ayriyetten ezberlemeye gerek yok bence...-

● ㄴ ve ㅁ harflerinden önce aşağıdaki harfler gelirse okurken karşılarındaki gibi olurlar.

ㄱ,ㅋ,ㄲ,ㄺ = ㅇ
ㄷ,ㅅ,ㅈ,ㅊ,ㅌ,ㅎ = ㄴ
ㅂ,ㅍ = ㅁ

Örn:
국내 (gungne) - 'g' harfinden sonra 'n' barfi geldiği için 'g' harfi 'ng' harfine dönüştü.

낱말 (nanmal) - 't' harfinden sonra 'm' harfi geldiği için 't' harfi 'n' harfine dönüştü.

있습니다 (issımnida) - 'b' harfinden sonra 'n' harfi geldiği için 'b' harfi 'm' harfine dönüştü.

●ㄷ ya da ㅌ harfi 이 den önce gelirse okurken ㄷ, ㅈ ye / ㅌ de ㅊ ye dönüşür.
Örn:
미닫이 (midaci)

굳이 (kuci)

같이 (kaçi)

☆☆☆
Çok önemli bi kural~~
• 'ㅇ' (ng) harfi hece başındaysa okunmaz. Hece sonunda ise okunur. Hece, sesli harfle başlıyorsa sesli harfden önce 'ㅇ' gelir. Sonra sesli harf neyse gelir.
Örn: 아 (a) başta olduğu için 'ㅇ' okunmuyo.. Sonraki harf 'ㅏ' okunur.
앙 (ang) baştaki 'ㅇ' okunmaz. Sondaki 'ㅇ' okunur.

~~~
Kurallara bakarak süreli okudukça aklınızda kalır... bu şekilde ezberlemesi zor tabi~~
Fighting fighting~

Korece ÖğreniyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin