Kore Alfabesi 한글

28.7K 608 460
                                    

Herkese yeniden kocaman bir merhaba.
Daha önce farklı kaynaklardan alıp bu kitabı yazmıştım ama şimdi bizzat kendim size koreceyi öğreteceğim. Anlatımım pek iyi olmayabilir ama daha iyi olması için elimden geleni yapacağım. Ben de bu kitapla, sizlerle beraber koreceyi öğreneceğim.
Hepimize kolay gelsin :)

•Korecede 14 ünsüz ve 10 ünlü harf vardır. Ayrıca 11 tane de yarı ünlü harf vardır.

Öncelikle ilk alfabeyi öğrenmemiz gerek. Alfabeyi öğrenmeden diğer bölümleri çalışmayalım.
Bu harflerin tabi bir de kuralları var. Diğer bölümde kurallarını öğreneceğiz.
Not : Baştayken derken demek istediğim hecenin başındayken, aynı şekilde sondayken derken hecenin sonundayken demek istiyorum.

Ünsüz Harfler - 자음 ( Çaım )

ㄱ - 'g' harfidir ama baştayken 'k' olarak okunur. Yani başta 'k' sonda 'g'
ㄴ - n
ㄷ - 'd' harfidir ama başta 't' olarak okunur. T harfi yok mu neden böyle okuyorlar derseniz
T harfi var ama dil kuralları böyle o yüzden itiraz edemeyiz, üzgünüm..
ㄹ - başta 'r' sonda 'L' olarak okunur. Başka l ve r harfi yoktur. İkiside aynı şekildedir.
ㅁ - m
ㅂ - b harfidir. Baştayken 'p' gibi okunur
ㅅ - başta 's', sonda 'd' harfidir. Kendisinden sonra bazı harfler gelirse 'ş' olur. Kurallarda anlatacağım.
ㅇ - ng harfidir. Baştaysa okunmaz, sadece sonda okunur.
ㅈ - c harfidir. Baştayken 'c , ç ' arası okunur ama 'ç' harfine daha yakın. Sondayken 'd' diye okunur.
ㅊ - başta 'ç' , sonda 'd' harfidir.
ㅋ - k
ㅌ - t
ㅍ - p
ㅎ - başta 'h' , sonda 'd'. Ortada genelde okunmaz.

F, z, y, v harfleri yok ama 'f' harfi yerine 'p', 'z' harfi yerine 'c' harfini kullanıyorlar.
Y ve v harfini birazdan anlatacağım.

Bu sessiz harfler dışında 5 vurgulu sessiz harf vardır.
Vurgulu okunur.

ㄲ - gg
ㄸ - dd
ㅃ - bb
ㅆ - ss
ㅉ - cc

Vurgulu harfin vurgusuzundan farkını görmek için
Örnek : 가끔 = kag-gım, eğer vurgusuz olsaydı 가금 = ka-gım

Ünlü Harfler - 모음 ( Moım )

Not : Heceye sesli harfle başlanıyorsa sesli harften önce 'ㅇ'( ng ) harfi getirilir. 'Ng' harfi okunmaz, sesli harf okunur.

Örnek : ㅏ(a) harfi ile heceye başlanacaksa 아 (a) olarak yazılır. Okunuşu değişmez.
Neyse kafa karıştırdım sanırım. Ben sesli harfleri anlatayım sonra tekrar bu konudan bahsedeceğim.

ㅏ- a
ㅑ - ya. Ağız 'a' diyecekmiş gibi açılır ve Ya denir. Bu y harfi kolay. Bu harf 'ㅏ' (a) iken 'ya' demeniz için küçük, yan tarafa bakan çizgiden iki tane koyuyorsunuz. 'ㅑ' oluyor. Anladınız dimi?
ㅓ - o harfi (a ve o arasında bir ses gibi)
ㅕ - yo. Ağız 'o' (a'ya yakın) diyecekmiş gibi açılır ve Yo denir. Küçük yandaki çizgiyi anlıyorsunuz dimi? Bakın aynı tarafta bu sefer iki tane. Kolay ya eminim çok hızlı öğreneceksiniz.
ㅗ - o. Ağız 'u' diyecekmiş gibi açılır ve o denir
ㅛ - yo yine ağzı 'u' gibi açıp yo denir.
ㅜ - u
ㅠ - yu
ㅡ - ı
ㅣ - i
ㅔ - e
ㅖ - ye
ㅐ - a,e arası bi sestir ama e ye daha yakın.. 'eğğ' gibi
ㅒ - yae harfidir ama daha çok ye'ye yakındır. Yavaş okuyuşta yieeğğ gibi..
ㅚ - we harfi gibidir bazı okuyuşlarda ö 'ye yakındır.
ㅟ - wi ( ağız yuvarlak biçimdeyken vi diyomuş gibi)
ㅘ - wa harfidir. Bizdeki 'v' gibi okunmaz. Aslında 'oa' harfinin birleşmiş halidir. Hızlıca söylerseniz nasıl olduğunu daha iyi anlarsınız.
ㅙ - we harfidir. 'Öe ' harfini hızlı söylerseniz daha iyi anlarsınız ve ㅙ yani 왜 korecede 'neden' demektir. Belki dizilerden hatırlayabilirsiniz. Neden, neden? diye bağırırlar.
ㅝ - wo harfidir. Ağız yuvarlak biçimdeyken hızlıca uo diyiniz :)
의 - ıiy gibi okunur.

Harfler bu kadar. Diğer bölümde kuralları ve yazılışlarını işleyeceğiz..
Anlamadıklarınızı yorum atarak sorabilirsiniz. Görüşmek üzere!!

Korece ÖğreniyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin