פרסי ג׳קסון וגנב הברק או הארי פוטר ואבן החכמים

855 56 127
                                    

פרסי ג׳קסון 1:

גיל: 12

הצלחותיו ודבריו המרשימים שפרסי ג׳קסון עשה בספר הראשון:

בתחילת הספר ללא כל ידע קדום בלחימה עם חרב הוא הורג מפלצת חזקה שקשה מאוד להרוג.

הוא נוסע במכונית למחנה החצויים ומינאטור תוקף אותם. מפלצת עוד יותר חזקה מגברת דודס. והוא הורג אותה אחרי שנלחם רק פעם אחת בחייו.

הוא מגלה שהוא בן פוסידון ממש חזק והוא בן של 3 הגדולים. (לא ממש הצלחה אבל כן משהו שחשוב לשים לב אליו)

האלים מאשימים אותו על זה שהוא גנב את הברק ושולחים אותו למסע (רק שתדעו בערך יומיים אחרי שהוא מגלה שהוא חצוי)

המפלצת החזקה שתקפה אותו בהתחלה (נוטת חסד - גברת דודס) חוזרת עם האחיות שלה. כך שאחרי בערך 3 ימים מאז שהוא גילה שהוא חצוי הוא צריך להילחם עם 3 מפלצות חזקות מאוד.

הם פוגשים את מדוזה עוד מפלצת מאוד חזקה שכבר הרגה מאות אנשים והוא כורת את הראש שלה בלי להסתכל לה בעיניים.

עוד מפלצת ממש חזקה שמתחזה לכלב צ'יוואווה תוקפת את פרסי. הוא כמעט הורג אותה אבל בסוף הוא מצליח לברוח בלי שהוא יהיה חייב להרוג אותה.

האל ארס אל המלחמה שולח את פרסי ״לעשות לו טובה״ הוא עושה לו תרגיל וגורם להם להילחם במלא עכבישים מכנים ופרסי מנצח אותם.

הוא מצליח לברוח מקזינו לוטוס - מקום ממכר מאוד שאנשים לא מצליחים לצאת ממנו ושהזמן עובר בוא לאט. (אגב, סתם עובדה שאני זורקת - ניקו וביאנקה עברו שם 70 שנה מהחיים שלהם)

פרסי מגיע לחנות מיטות מים והוא מגלה שהמוכר מתעלל בקונים שלו ושהוא (המוכר) מפלצת. הוא מציל את החברים שלו מזה שהוא יחתוך להם את הרגליים וימתח אותם.

הוא יורד לשאול (זאת הצלחה. הוא גורם לאיש שאחרי על הכניסה לשאול להכניס אותם)

גרובר כמעט נופל לטרטרוס ופרסי מציל אותו. (טרטרוס זה מקום שהסיכויים לשרוד בו הם 0 אם אתה לא אנבת׳ ופרסי)

הוא מצליח לברוח מהשאול. השיג מרשים בהתחשב בכך שבמקום יש אינסוף נשמות מתות שכנראה כבר ניסו לברוח משם ולא הצליחו.

אחרי שהוא יוצא מהשאול הוא פוגש את אל המלחמה ארס ועושה איתו דו קרב. פרסי מצליח לגרום לארס לדמם גם זה הישג מרשים ממש בגלל שארס הוא אל המלחמה.

גברת דודס חוזרת לתקוף אותו והוא משכנע אותה להחליף את אמא שלו בתמורה לקסדה של האדס. וכך הוא מציל את אמא שלו

פרסי עולה לאולימפוס להחזיר את הברק של זאוס וכך מונע מלחמת אלים שהייתה כנראה מחריבה את העולם

הוא מצליח להתגבר על ארס של העכביש הכי ארסי בעולם.


הארי פוטר 1:

גיל: 11

הצלחותיו ודבריו המרשימים שהארי פוטר עשה בספר הראשון:

הוא שיחרר נחש מכלוב. (אממ מרשים? הייתי צריכה כמה שיותר דברים כדי שזה לפחות יראה קצת הוגן)

הוא מצליח לעוף על מטאטא בצורה מרשימה כבר בפעם הראשונה שהוא טס עליו.

הוא עוזר לנוויל ונלחם עם מלאפוי באוויר. (אמממ אני לא יודעת. זה בסך הכל היה כדור זיכרון. אני חושבת שמה שהוא עשה היה לגמרי ביטחון עצמי מופרז. הוא צדק, אבל הוא היה יכול להיפצע כמו שפרופסור מקונגל אמרה)

הוא השחקן קווידיץ׳ הצעיר ביותר במאה האחרונה.

הארי מצליח לגבור על טרול שאיים על הרמיוני בשירותים.

הוא מצליח להשיג את המפתח הנכון לדלת כשהוא מנסה להשיג את אבן החכמים.

הוא מנגן לפלאפי (כלב עם 3 ראשים) ומרדים אותו

הארי מגלה שהמורה שלו מחזיק את וולדרמורט בגוף שלו ומצליח להרוג אותו. (אממ כן. אז די הוא מצליח בזכות זה שאמא שלו הקריבה את חייו בשבילו ושמה עליו לחש הגנה וכשקווירל מנסה להרוג את הארי הוא נשרף בלי שהארי עשה שום דבר אז... כן.)

סיכום:

אומנם הארי עשה את כל הדברים האלה כשהוא קטן בשנה מפרסי, אבל אני לא חושבת שזה מאוד משנה כי פרסי עשה כל כך הרבה דברים שגם עם הייתי מצרפת את מה שהארי עשה בספר הזה למה שהוא עשה בספר 2 ומשווה למה שפרסי עשה בספר 1 עדיין פרסי מנצח בגדול. 




הארי פוטר נגד פרסי ג׳קסוןWhere stories live. Discover now