"Ivy kau okay tak ni.. dari kitorang balik stabak sampai skang kau murunk je?" soal jungwoo prihatin..
mataku masih terkunci pada lucas dan Luqi..
Luqi, adik kembar Yuqi.. siapa saja yg tak kenal Luqi melainkan orang baru.
Luqi dan perangai jahilnya telah merosakkan beribu hubungan dari kawan hingga pasangan suami isteri.
namun berbeza dgn Yuqi, wajahnya nampak lebih matang walaupun perangainya serupa anak kecil,, namun begitu dia disenangi ramai orang.
Yuqi dan Luqi dapat dibezakan dlm pandangan orang yg tertentu, tak semua orng perasan perbezaan mereka.
"qian ivy anak ikan fatkun, tanak makan ke?? kalau tak aku abeskan????"
"heh donkey derhaka!! jgn kau rembat ayam aku,," aku mula mengunyah ayam tu.
sedar tak sedar aku dah lahap 3 kotak, fuh.. kenyang dia
"banyak gak ek kau makan.. tapi tak gemuk jugak camne nih" aku tergelak kecil, jungwoo jungwoo,
"tah tah kau bela saka tak??" tanganku reflex menyepak Hendery,, sian ehh
" aku tak rasa yg dia bela saka.. tapi.." jungwoo menjengket keningnya kearah Hendery.
→Lucas pov
fuh, lepas kelas tadi aku lepak dengan classmate aku sebabkan terlalu penat, aku terus mandi tanpa menyapa Ivy
heheh, tibe tibe rasa nk test dia.. aku nk try ignore dia, nk tgk camne dia react... MUEHEHHEHEHEHEHE JAHAT AN AKU??
lepas mandi aku menghampiri Ivy yg sedang sibuk buat assignment, aku berdehem beberapa kali, nk minta attention sebenarnya.
"oh, hello? prof saya dah hantar assignment.. and saya nk bagitahu saya absent esok maaf ya" Ivy mematikan panggilan dan terus tarik selimut and tido membelakangi aku.
EH,,, aku belum makan malam, goodnight kiss?? netflix before sleep? cuddles? fuh... sape yg ignore sape ni??
"bby, you dah tido ke??" takde respon, adekah dia tahu aku nk prank dia?? ataupun dia prank aku jugak?? ke dia marah???
otak aku berhenti berfungsi sejak gelak teruk ngn Luqi tadi,, hadeh pompuan gila tu..
kakiku melangkah ke dapur dan ternampak sekotak chicken.. eh ni bukan ke kedai chicken yg aku pegi ngn Luqi tadi ke?? ni mesti jungwoo kirim kat dia tadi.. sebab aku nampak jungwoo ngn hendery kat stabak tadi..
"haih,, kertas assignment sepah sepah.. sayang sayang.." kertas berupa kertas hospital tu disusun atas meja, mmg amik medic kertas dia actual hospital punya ekk.. dah la aku tak paham natang ape yg tertulis.
gEokjEOnghAjiMAaaa~
"hello??"
"hello yukhei?? awak busy ke" lah Luqi ghupenye
"eh, takdela,, tengah makan. jap gi nk tido, kenapa??"
"takdela,, awak nk teman saya buat assignment tak?? saya lonely ni, kakak saya tido.." aku mula berfikir, nak ke tanak... kang nnti Ivy dengar aku sembang ngn pompuan, nanges aku nk explain kat dia
"sorry Luqi, saya nk makan and then terus tido" rengekkan Luqi kedengaran, dh gelabah gelabah
"eh Lu-qi ---li--ne saya t---ak be--rap--a ku-a-t ok by-e" panggilan segera aku matikan
apehal aku ni, kesian pompuan tu, *sips milo*
usai makan, aku terus ke bilik tido, dan dapati Ivy hilang, baru nak gelabah aku nampak pintu toilet bercahaya, aku pun membaringkan diri atas katil dan lama kelamaan, aku dibuai mimpi
--
YOU ARE READING
Husband Pungut • 루카스
FanfictionJangan tnya seya, seyakan cuman ikan? start: 1 dec 2020 end: