" morgen tag- "
" ko ni dari chaper 9 dok morgen tag, morgen tag, guten tag la.. guten morgen " marah yangyang, hendery hanya bersahaja, begnya dicampak dengan estetik sungguh.
" aku nak masuk kelas ni, kelas aku tetibe awal " kata yangyang, eh
" okeh sayang bai bai " flying kiss dihadiahkan pada yangyang, malangnya yangyang hanya menunjuk ekspersi ' gamau ga suka gelay '
disebabkan semua orang cuti sem, dia dan beberapa murid lain hanya menghadiri beberapa kelas tambahan, bijuck sungguh
bosan mula melanda diri hendery, dia pun bangun lalu berlari larian seperti anak kecil, dan
" AH !! " cappuccino membasahi buku bahasa cina gadis yang dilanggarnya. tanpa meminta maaf hendery terus berlari.
hendery juga meninggalkan student ID nya, teruk betul anak muda ini. pokoknya jan berlari seperti anak kecil, anda itu sudah tua, umur pun dah tak lama. insafla anak muda.
--
" oh begitu. memang salah kau la sitan udara " hendery dilepuk jungwoo yang penat melayan kebangangan hendery.
" ape plak, dia yang jalan tak focus "
" ei ko ni.. ko yang lari apehal, ko ingat ko budak sekolah rendah ke??? jan sampai aku campak kau balik macau. haa.. skang ni ko gi jumpa dia, ko mintak maaf.. be gentle, kita sebagai seorang lelaki kena gentle.. aduu ko ni pon.. " bebel jungwoo penuh perasaan. acah je. dia tu takut ngan pompuan gak hadeh.
" yela yela, aku mengalah.. " hendery bangun dan meninggalkan bilik hendery, haih keluar duit lagi nak belanja pompuan tu.
" nasib aku baik, pompuan, kalau tak lambert lagi aku nk jumpa kau " almarinya dibuka, perah otak jugak la nak fikir pakai baju ape.
" halah, dok sah semak semak pale mu la kunhang, bukan nk pegi blind date, nak pegi mintak maaf je punn.. " baju hijau bersama outwear berwarna hitam dan kaca mata, (malas nk pakai contact lens)
--" I'm an action figure~ hm ni la pompuan, lambat je kerja. " malas nak gaduh gaduh kat pm, hendery pon datang la awal.
TETIBE
Ting !!
saya busy harini, jumpa esok jelah.
niat aku menyumpah wanita ini dengan sengaja. hfrgffeuhwehdiejdoqj penat hendery tunggu macam orang takde life boleh lak dia pending. maka meroyanlah seketul hendery yang berjalan ke station bas.
namun, ada sesuatu yang menarik perhatiannya.
" luqi? sejak bila dia berbaik dengan yuqi? " hendery dengan acah acah action movie mengekori kedua dua wanita itu. telefon pintar jenama iphone berwarna merah dikeluarkan.
pengaruh movie anak ini.
" dengar sini eh... aku dah belanja makan.. kau kena dengar cakap aku..." aplikasi recorder dipasang, hendery mendekati pasangan kembar itu
" aku tahu kau rapat dengan ivy, jadi aku nak kau singkirkan dia dengan anak dia, tolong aku dapatkan lucas. once dia dah putuskan hubungan dia dengan lucas.. kau bebas. andai kata kau report polis... aku akan bunuh jungwoo.. bukan tu je, kalau kau berani belot aku, aku akan hapuskan lucas dan jungwoo... atas sebab kau. " ugut luqi pada yuqi. dia tahu bahawa yuqi tak pernah kisah jika dia ugut untuk membunuh dia,
tetapi dia akan menurut jika dia dijadikan penyebab kematian orang lain, tambahan pula jungwoo itu rakannya sejak mereka tadika dan lucas pula suami kepada kawan baiknya. disebabkan tertekan dengan ugutan luqi
yuqi tiada pilihan, melainkan ada yang membantu dia atasi hal ini. alangkah bagusnya jika ada yang memahami isi hati yuqi yang terpaksa menipu diri sendiri.
hendery berlari meninggalkan tempat tersebut tanpa meninggalkan jejak. terus ke balai polis untuk melaporkan hal ini pada polis
--
" bukti yang awak bagi ini.. tak diterima undang undang..."
" apakah?? tapi bukti ni kukuh kot..." rakaman suara dimainkan sekali lagi
" rakaman sulit tak sah disisi undang undang... melainkan ada mangsa dan saksi serta bukti bukti yang sah.. " batang hidung dipegang, hendery bingung, polis seperti tidak mahu membantunya...
satu idea muncul dikepalanya.
yang pasti, bukan idea biasa...
idea gila..
YOU ARE READING
Husband Pungut • 루카스
FanficJangan tnya seya, seyakan cuman ikan? start: 1 dec 2020 end: