→Lucas's pov
"Kenapa kenapa??" Ivy yg baru bangun tidur terus datang ke dapur.
"YOU KENAPA ADE KATAK KAT SITU??? SO DISGUSTHANGGG" aku lari menyorok belakang Ivy.
Ivy just pandang aku 'are-you-keyring-me?'
"Katak tu tak kacau you pon, Huang Xuxi haihhhh" ahhh lantak la, katak dahla berdosa.
Ivy amik katak tu lepas kat belakang rumah. Aku hanya sambung masak sarapan.
"masak apa?" tanya Ivy sambil mencuci tangannya. Dengan bangganya aku menunjukkan waffle yang masih berada dalam waffle maker.
"You pergi mandi dulu, pastu baru sarapan, belum mandi TAK BOLEH SARAPAN" tegas aku. ha takot tak takot tak?
"alorhhhhhhhhh" dengan longlainya dia berjalan ke tandas.
--
"Xuxi, you ade plan ke harini?" aku mengeleng, dia mengangguk dan tersenyum.
"kenapa? you ade nk gi memana ke?" Ivy mengangguk. Eh... nak pergi mana plak pompuan ni??
"I nak jumpa boyfriend I" katanya tersenyum. tch, boyfriend? dah ade suami pon nk boyfriend, dasar katak (buaya)
→Ivy's pov
Muka dia nampak marah bila aku cakap aku nk jumpa boyfriend aku. Taula single, AHAHAHAHAHAHAHA. FYI aku dah fell in love ngn kau Xuxi...
Do you feel the same, Xuxi?
"you kan dah kawen, datang mana lak tetibe boyfriend??" Xuxi pout sambil menjeling aku. hahaha kau fikir kiut ah?
"nak ikut? you boleh tumbuk muka dia kalau dia kacau I?"
"Okay I ikut!!" terus dia lari masuk bilik tukar baju siap semua. Hamboi.. laju je .
"Xuxi, cepat sikit, I tinggal nnti kang" kunci berbentuk dolphin aku capai. Aku suka Ikan, kau diam.
sepanjang perjalanan aku tak ckp pape pon, Xuxi? dia duk vibing ngn radio, almaklumla aku yg drive ;-;
"lain macam tempat ni, boyfriend you nk goblin ke??" tch, comel la sial...tanpa menbalas pertanyaan Xuxi, aku terus berjalan.
"hai awak? awak sihat?? saya okay je kat sini... saya nak minta maaf, 2 bulan saya tak lawat awak" bunga kekwa putih aku letak dihadapan mendiang.
"saya nk minta maaf.. sebab saya.. tak dapat tunaikan permintaan terakhir awak.. saya... tak sanggup.." manik manik jernih mula bercucuran jatuh.
"saya rindu awak Jungkook, walaupun saya tahu awak takkan kembali .."
"Ivy.. you okay?" aku mengangguk. Sisa air mata di usap. Aku mendongak ke atas, Xuxi tersenyum.
→Lucas's pov
senyap...
aku drive kereta ke cafe terdekat disitu. Ivy masih diam, like aku sendu...
"Ivy jom?" pelawa aku, dia mengangguk lemah dan turun dari kereta milik aku.
aku memesan blueberry oreo cheesecake sekali ngn lemon drizzle, untuk Ivy, aku bagi strawberry shortcake.
"xiexie.." dia meratah sedikit strawberry shortcake tu.
"Ivy baby.. janganla sedih okay? I kan ada?" pujuk aku
flashback...
"sayang, janganla majukkk saya lambat cikit je ade assignment tadi..." Jungkook berguling guling meminta kemaafan dari teman wanitanya.
"kalau saya belanja awak strawberry shortcake awak kena maafkan saya, deal?" Ivy menjeling, mahu tak malu.
"sukati awak la" tgn Ivy dipimpin erat oleh Jungkook.
"awak nmpk buruk kalau merajuk, mcm anak ikan bilis" terbahak bahak Jungkook gelakkan teman wanitanya.
"tanak la maafkan camni.."
"ALAAAAAA"
end flashback
"eh, kenapaa??" aku terkejut, Ivy tiba tiba peluk aku, menyembam mukanya sambil menangis di dada aku.
"you janjikan you takkan tinggalkan I?" aku mengusap lembut rambut Ivy.
"satu je you kena ingat.. kita manusia.. bila bila je akan pergi... tinggalkan semua orang.. I tak boleh janji.. tapi I janji yang akan pisahkan kita hanya kematian je.. jangan nangis oke?" air mata Ivy diusap, dia mengangguk lemah dan masih memeluk aku dengan erat.
"sayang I tak?" dia mengangguk, aku tersenyum, Qian Ivy.. kau buat aku cair. kau perempuan pertama yg berjaya buat aku cair...
flashback
"bila awak nk balik ni? tak tahu ke dah malam?? awak tido jelah sana"
"aw-" panggilan ditamatkan. Lucas melempar telefonnya ke atas meja.
assignmentnya hampir siap, kalau ikutkan sudah tengah malam dan hujan, tetapi dia tetap ingin pulang.
kerja khusus, assignment dan buku rujukan di susun kemas, beg nya di galas.
"sial, payung nii" Lucas melempar payung rosak itu dan meredah hujan.
--
setelah 20 minit, Lucas sampai ke rumahnya, yang dikongsi bersama teman wanitanya, luhao.
pintu dibuka namun masih senyap, tiada sebarang bunyi. Lucas hairan lalu melangkah ke bilik tidurnya tetapi...
"aahh..ahhh.. faster daddy.. ahhh mmmphh"
"beg for me kitten, beg.."
air mata Lucas mula membasahi pipi..
pintu bilik wanita itu dibuka...
"l-lucas.. saya boleh exp-"
aku.pakai.colgate.com
YOU ARE READING
Husband Pungut • 루카스
FanfictionJangan tnya seya, seyakan cuman ikan? start: 1 dec 2020 end: