"how was your class bebeh" lucas berskipping kearah aku. aku gelak jela tgk gelagat dia. lah comel.
"neoooooomu happy"
"eyyyy, apeh nih curi ayat I" bibir seksehnya dimuncung, halah rasa cam nk sepak tapi sayang haa gitu. haih... 2-3 bulan nih, xuxi asyik buat aku cair je.. pewnat la asyik blush jeh.
lately, Lucas cling ngn aku lain macam. dia cam ade something yg dia sorok. entah la, aku tatau. so disebabkan xuxi ade kelas, aku lepak ah ngn hendery wa jungwoo.
"watchu gon' do(watchu 'gon do) , follow my route(follow my route)" tak lain dan tak bukan si hendery yg merembat milo aku. dahla sepeket RM13.90, tch taguna punya tauke speedmark.
"takpe ke korang teman aku kat rumah nih??" alkisahnya begini...
flashback.
"hati hati!" jerit aku, xuxi melambai kearah aku.
trutt trutttt...
"morgen tag!!!!!" jerit hendery. ah sudah, sejak dia berkawan dengan yangyang, classmate dia. mcm mcm siot, yg aku takleh bla dia boleh nyanyi lagu schnappi tu dari first day sampai skang.
"mane abe jungwoo kiter?? ilang suda,
"KEJAP, BAGI AKU CUCI MUKA DULU" maka tergelaklah aku ngn hendery. jungwoo dgn perasaan malu duduk di depan kamera.
kitorang bukak zoom, study group memandangkan semua amik course sama an.
"oke jom mu-" namun percakapan jungwoo terhenti bila aku tetiba lari,
suara aku tak kedengaran oleh mereka, sampailah aku jerit dgn suara tangisan. dorang cepat cepat tutup laptop dan terus bergerak ke rumah aku.
end flashback
"tade tade, kang aku repot kat fatkun nnti biar kau kene-"
"fine, kita gi klinik.. sitan main ugut ugut" rungut aku, jungwoo ngn hendery berhigh five lagi tuh.
--
"so, kenapa ngn kakak pungut saya" bahabi punya adik pungot...
"puan Ivy cuma demam biasa, tapi dia perlukan penjagaan rapi" jungwoo dan hendery mengangguk. aku dibawa keluar utk ke cafe.. nk mkn lapar ;-;
"tu la kau, aku da ckp banyak kali da, jgn skip makan, jgn stress sgt, jgn pressure diri kau." bebel Jungwoo. taebah anak dibebel jungwoo.
"ey dery, ko bagitahu fatkun or mama or lucas, aku sepak kau." hendery mengganguk ketakutan, dia pernah disepak aku and trauma dengan sepakkan Ivy yg hensem.
"aku lapar, jom makan hinghhhhh" rengek Hendery. aku pown lapar jugakk.. hiks.
--
"balik balik kedai kek,, kau ni laa.. mana kenyang siot makan kek.." rungut hendery
"tapi aku jarang pegi kedai lain selain kedai ni..." sejujurnya kalau keluar makan,, lucas la yg aturkan semua
"dah jom aku bawak gi kedai ayam" ajak jungwoo, dengar je dia sebut kedai ayam, aku tiba tiba teringin nk makan ayam goreng hiks
setelah beberapa minit memandu, akhirnya sampai di kedai ayam
"fuhh, chicken" hendery juga, dah lama tak makan ayam, al maklumla sejak tinggal ngn jungwoo ni, dia selalu makan homemade food je
lepas dorang order ayam, hendery ngn jungwoo pegi kedai sebelah, beli boba tea. aku? duduk sini jela, maleh aku nk jalan jauh jauh.. penad.
but suddenly...
"awak masuk la dulu, lady's first" gadis disebelahnya tertawa kecil
"gentleman awak ni" xuxi melayannya seperti puteri raja. air mata aku mula bergenang.
gadis itu... seperti ku kenal..
YOU ARE READING
Husband Pungut • 루카스
FanficJangan tnya seya, seyakan cuman ikan? start: 1 dec 2020 end: