Het was 7 uur en de wekker ging, normaal moesten we tegen 8 uur op kantoor zijn maar van de commissaris mogten we later komen zodat we voor de zekerheid nog met barry naar de dierenarts konden. ik ging naar de badkamer en douchte me toen ik net mijn uniform aanhad hoorde ik koen roepen. ik liep naar de slaapkamer en zag koen op de rand van het bed zitten " schat wat is er?" "Ik denk dat ik wat stijf ben door da varken hier" zei koen terwijl hij wees naar barry die nog steeds onder het deken lag te slapen. "Ja ge moet iets overhebben voor uwen hond e" zei ik al lachend en ging naar beneden toen ik halfweg de trap was riep ik nog naar koen" schat binnen een halfuur moeten we vertrekken naar de dierenarts" ik maakte mij vlug een boterham en omdat ik voorspelde dat koen maar juist op tijd naar beneden ging komen maakte ik ook voor hem een boterham. "koen komaan het is tijd " ik stond volledig klaar samen met barry aan de deur te wachten ik zag koen van de badkamer naar de slaapkamer en terug naar de badkamer hollen "koen komaan jong haast u keer". " ja wacht schat juist barry nog nemen" "nee koen barry staat hier al naast mij nie iedereen is zo traag als u e" koen rende de trap af en op 1 van de laatste tredes viel hij bijna. " juist nog een boterham nemen" glimlachte koen. ik stak het zakje in de lucht en koen kwam naar mij. " wat zou ik doen zonder jou?" Zei koen en gaf mij een kus we zette ons in de auto en reden naar de dierenarts. toen we daar aangekomen waren mochten we direct binnen. de dokter keek enkele minuten naar barry en richte zich tot ons " volgens mij is hij aan een draad blijven hangen met zijn poot ik ga hem spalken en hij moet een week zo veel mogelijk rusten na een week kom je terug en dan bekijk ik of hij terug mag werken." de dierenarts spalkte barry zijn poot wij betaalden en bedankte hem en reden naar het commissariaat. " breng je barry eerst nog naar huis?" Vroeg ik aan koen "nee hij mag mee naar kantoor hij kan daar ook rusten." antwoorde koen. barry en koen waren zo gehecht aan elkaar dat ze geen minut zonder elkaar konden, vaak nam koen barry toch mee naar kantoor ookal hadden we geen patrouile. We waren toegekomen op het commisariaat en gingen direct naar de commissaris. Koen klopte op de deur "binnen" antwoorde de commissaris. " Ah daar zijn mijn drie musketiers hoe ist er mee" "het kan beter antwoorde ik" "barry mag een week niet werken" vervolgde koen. "ok geen probleem, zijn gezondheid gaat voor. doen jullie nu maar papierwerk en deze namiddag kan je op patrouile." "bedankt chef" zeiden we in koor. we namen barry zijn mand uit zijn hok en legde ze naast onze bureau barry legde er zich direct in en wij begonnen aan ons papierwerk.
JE LEEST
collega's? of toch meer?
FanfictionWat als je verliefd wordt op je collega maar plots slaat de twijfel toe, zal ze het redden? Kan je haar ooit nog vertellen hoeveel je wel niet van haar houd?