Ara berjalan sendirian, menuju ke kelasnya dengan roti dan susu di tangan.
"Ara! " satu suara memanggilnya, membuatkan dia memalingkan kepala ke gerangan tersebut.
"Hai Jaemin. " ujarnya sambil menghadiahkan senyuman kecil.
"Baru balik dari kantin? " soal Jaemin apabila melihat susu dan roti yang berada di tangan Ara.
Ara hanya menganggukkan kepalanya. "Kau tak pergi kantin ke? "
Jaemin tersengih. "Tak, aku malas. Aku pergi dulu. Jeno dah datang. Tak pasal-pasal nanti aku kena belasah. Baiii! " Jaemin melambaikan tangannya dan terus berlari dari situ.
Jeno mendekati Ara dan lengannya direntap lembut. "Jaemin buat apa dekat kau? "
"Hah? Tak, dia cuma sapa aku je. Jangan risaulah, Jaemin tak mengorat aku. " Ara menepuk-nepuk bahu Jeno.
"Mana boleh percaya mamat tu, semua orang nak sangap. " Jeno memutarkan bebola matanya dan menarik lengan Ara untuk masuk ke kelas.
"Nak sikit. Suap." ujar Jeno tidak malu apabila mereka sudah mengambil tempat.
Ara menyuapkan roti ke dalam mulut Jeno. Jeno pula hanya mengunyah dalam posisi kepala dilentokkan ke atas meja.
"Heee sedap. Lagi-lagi kau yang suap. "
"Tch, mengada. "
Layanan dia pada aku, membuatkan aku terasa diri aku sangat istimewa baginya.
YOU ARE READING
wistful. ljn
Fanfictionꜱᴇᴍᴜᴀɴʏᴀ ꜱᴜᴅᴀʜ ᴛᴇʀʟᴀᴍʙᴀᴛ, ᴛɪᴀᴅᴀ ɢᴜɴᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴍᴇɴʏᴇꜱᴀʟ. ᴀ ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏ ꜱʜᴏʀᴛ ꜱᴛᴏʀʏ, 2021