3 : DÜZEN

21 6 4
                                    


Mısra ' yı yerde kanlar içinde görünce hepimizin panik olduk ama böylesi durumlarda bunun bir fayda vermeyeceğini biliyordum .

Hemen yanına koştum kafasını yavaşça elimle kaldırdım ve kan akan yeri bulmaya çalıştım . Baygınlığının sebebinin kafasını çarpmasından dolayı olmadığını bildiğimden biraz daha sakindim . Diğerleri de başıma toplandı ve kendimizce müdahale etmeye çalıştık .
                                 

                            .....................
                         ( 1 saat sonra )
            

Kader :

- Hayır yani bıraksaydın da ölseydi ne diye yardım ediyorsun ki  ?

Alisa :

-  Kader yapma ! Şöyle bir zaman da birbirimize destek olmalıyız . Benim bir ölüm daha kaldıracak psikolojim kalmadı .

Sumru :

- Kızlar telefonlarınıza bakın hemen .

Hemen telefonumu cebimden çıkardım . Yine bir toplu mesajdı .

" Cumhurbaşkanlığı

Sy. TC vatandaşlarımız , bu yaşanan OHAL için aldığımız önlem ve kurallara itinayla uymanızı ve sakin kalmanızı istiyoruz . Bizi bu zor günlerden ancak birlik ve beraberlik sağ salim kurtarır . Aldığımız önlemler , yasaklar ve cezaları takip etmek için www.tc.saglikbakanligi.org.tr adresinden yararlanabilirsiniz.  "

Tamam sakin . Yine kötü bir haber değil en azından .

Alisa :

- Sumru akıllı tahtadan haberleri açar mısın?

Sumru kafasını salladı ve tahtayı açtı .
Ben de internet sayfasından alınan önlemlere ve yasaklara baktım .

1. Her yaş için geçerli tam kapanma

Hiçbir sebep kabul edilmeden herkes için günün 24 saati boyunca sokağa çıkma yasağı .

Ceza : 3 - 6 ay arası hapis

2. Hastalıklı bir insana temas etmek ve yaklaşmak  yasak

Ceza : 5.000 TL para cezası

3. Günlük elektrik ve su tüketiminde belirlenen miktarın üzerine çıkmak yasak

Ceza : 5.000 TL para cezası

Sayın vatandaşlarımız bu kurallara uymanızı rica ediyoruz ve  sağlıklı günler diliyoruz .

Önlemler ve Yardımlar

Vatandaşlarımızın hepsinin   878 i arayıp nerede olduklarını ve ihtiyaçlarını bildirmeleri gerekmektedir . Vatandaşlarımıza ihtiyaçları bir temas olmadan  helikopterler aracılığıyla ulaştırılacaktır.

Alınan önlemleri ve yasakları sesli bir şekilde bizimkilere okudum . O arada da Sumru haberleri açtı . 

Spiker :

" Evet sayın izleyiciler şuan da Kadıköy İskele ' den yaptığımız yayını bitirmek zorundayız . Sözü merkeze bırakıyoruz . Merkez sendeyiz . "

" Evet sayın seyirciler gelen yasaklar sebebiyle arkadaşlarımız oldukları bölgeye en yakın korunaklı alana gitmek için yayını kapatmak zorunda kaldılar . Yetkililerin yaptığı açıklamalarda son aylarda fazlasıyla artan asit yağmurları ,  nükleer sızıntılar ve küresel ısınma  sebebiyle 5 yıl önce geçirdiğimiz virüse yakalanıp ölmüş olan insanlarda kalan etkilerin  tepkimeye girmesi sonucunda zombi diye adlandırdığımız hastalıklı kişilerin ortaya çıktığı düşünülüyor  . Bilindiği üzere bu virüse yakalanmış ve sonrasında ölmüş olan insanların bedenlerinin çürümesi diğer insanlara oranla 50 kat daha yavaşdı bu sebeple de şuan etrafda dolanan zombilerin vücutları 5 yıllık bir ölünün ki gibi değil . Yetkililer virüsün yayılma hızının çok üst seviyede olduğunu şuana kadar tespit edilen bulaş şekillerinde zombiler tarafından yenme ve  yaralanma  olduğunu söylediler . Zombilerin salgıladıkları salyalardan ve soludukları havadan bir bulaşmanın söz konusu olup olmadığı araştırılıyor."

Herşey şaka gibi geliyor . Bu virüs  nasıl bir illet . Zaten geldiği zamanlarda hayatımızı mahvetti ve birçok yeni normali hayatımıza soktu ve şimdi tekrardan başka bir mutasyonuyla karşı karşıyayız . Biz bu 5 yılda ondan kurtulduğumuzu sanarak yaşarken meğersem o , bizim karşımıza daha beter bir haliyle  çıkmak için zemin hazırlıyormuş . Karantinalara alışığız ama böyle bir ortamda böyle bir tehdite karşı olması kaldırmamızın epeyi güç olacağı bir durum . Burda olan kişilerle anlaşabilecek miyiz ? Aramızda çıkan sorunlar nasıl çözülecek ?

Geçmişte yaşamış olduğumuz olaylar , birbirimize olan yaklaşımlarımız . Bunlar çok kötü sonuçlar doğurabilir .

Sınıfın içinde bir sessizlik hakimdi . Adeta fırtına öncesi sessizliği gibi .
Hepimiz birbirimize bakıyorduk .
Söyleyecek sözümüz yoktu .
Olacakları düşünüyor düşündükçe korkuyorduk . 

Hepsini zaman bize gösterecekti ..

                          ...................
                          Bölüm sonu                            
 

Oylarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum ..


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 30, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

HAPİSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin