Adrian Mikail meneliti failnya lagi dan terkejut dengan seberapa rendah gajinya. Sekiranya dia bekerja di posisi yang sama di syarikat utamanya, dia akan membayarnya hampir dua kali ganda dari yang dia buat di sini. Ayahnya seorang lelaki egois, walaupun dengan anak perempuannya sendiri, nampaknya. Dia tidak menyedari mengapa itu mengejutkannya.
"Kau akan segera mendapati aku tidak diancam, Cik Quinn. Aku tidak memecat kau hari ini tetapi kau hanya akan kekal sebagai kakitangan buat masa percubaan. Sekiranya kau tidak mematuhi standard aku yang lebih ketat maka kau akan melepaskannya, ” Kata Adrian Mikail sambil bersandar di kerusinya.
Dia mahu berdiri dan menamparnya di wajahnya yang sombong. Dia tidak pernah begitu marah dalam hidupnya. Bagaimana dia dapat memandangnya dengan dingin? Bagaimana mungkin dia berubah menjadi lelaki yang berhati kejam ini? Dia sangat bersyukur dia tidak pernah memberitahunya tentang anaknya, kerana dia yakin dia akan berusaha memperolehnya dengan cara yang sama seperti dia mendapatkan perniagaannya.
"Aku melakukan tugas aku dengan sangat baik. Aku pasti akan dilayan seperti pekerja lain di sini. Aku juga tidak mahu bercakap dengan kau lagi," Balas Quinn Hazirah sambil berdiri untuk pergi. Dia perlu mencari bilik mandi dengan cepat, di mana dia boleh hancur secara peribadi.
Sebelum dia mengambil lebih dari beberapa langkah, dia meraih lengannya dan dia tiba-tiba berdiri di sana, terlalu dekat dengannya. Dia pengkhianatnya yang ingin bersandar padanya. Baunya menyerang deria, membuat kolam panas masuk ke intinya. Tidak, tidak, dia berteriak pada dirinya sendiri. Dia enggan membiarkannya mempengaruhi wanita itu.
"Sukar untuk memperlakukan kau seperti pekerja lain kerana kau satu-satunya di sini yang aku tenggelam jauh di dalam semasa kau menjerit nama aku," Adrian Mikail berbisik kepadanya, sambil bibirnya hanya beberapa sentimeter dari miliknya. "Dan aku benci untuk memberitahu kau ini tetapi sebagai ketua pegawai, kau akan bekerja rapat dengan aku kerana kami mempunyai banyak pekerjaan untuk diganti dalam beberapa minggu ke depan. Sekiranya kau tidak dapat menangani posisi ini, jangan ragu untuk keluar sekarang," Geram Adrian Mikail.
Adrian Mikail seharusnya menghampirinya tetapi marah dengan pengkhianatan tubuhnya sendiri. Yang kedua dia menyentuh tembakan pelembut lengannya melalui hujung jarinya, terus ke pangkal paha. Baunya, yang jauh lebih halus daripada kebanyakan wanita, mengelilinginya. Dia mahu menariknya ke dalam pelukannya dan segera membawanya ke meja barunya.
.....
Dia cuba bermain dengannya dan sebaliknya dia yang terbakar. Sekiranya bukan kerana matanya melebar dalam keinginan atau fakta bahawa pernafasannya semakin cetek, dia pasti akan kehilangannya sepenuhnya. Melihat keinginannya untuknya memberikannya kembali kekuatan. Dia akan memilikinya lagi tetapi ia akan sesuai dengan syaratnya dan dialah yang akan pergi, membiarkannya menginginkan lebih banyak.
Ia memerlukan setiap inci kawalannya tetapi dia melangkah mundur dan dengan santai menumpangkan dirinya di tepi mejanya. Sepertinya dia sama sekali tidak mempengaruhinya. Dia hebat memakai topeng.
Tangannya mengepal penumbuk di sisinya ketika dia terkawal. Bibirnya menoleh ke sudut dengan senyuman mengejek sambil menunggunya.
"Pertama sekali, apa yang berlaku pada masa lalu sudah lama berakhir. Aku tidak memikirkan kau sejak hari terakhir kami bersama. Sekiranya kau tidak membawanya, aku pasti akan lupa bahawa kita juga melakukan hubungan seks, ” Adrian Mikail berbohong kepadanya. Dia mendapat kesenangan kerana senyumannya dilenyapkan dari wajahnya dan matanya mengecil padanya.
"Kedua, aku dapat menangani apa sahaja. Sekiranya kita perlu bekerjasama, aku pasti berada di sekitar kau. Aku lebih suka tidak kerana aku menjijikkan aku” Adrian Mikail meludah ketika dia keluar.
Dia berlari menyusuri lorong dan menuju ke bilik wanita, di mana dia mengosongkan makan tengah hari. Dia duduk di lantai selama beberapa minit ketika dia kembali tenang. Dia tidak tahu bagaimana dia dapat menangani bekerja dengan lelaki yang begitu patah hatinya sehingga dia takut untuk terlibat dalam hubungan lain.
Dia akan berusaha dan bekerja selama dia boleh, sementara dia mula mencari pekerjaan lain tetapi dia tidak dapat pergi tanpa gaji. Dia mempunyai anaknya untuk difikirkan. Dia berkumpul bersama dan kemudian berjalan dengan bangga kembali ke pejabat lamanya. Amy mendongak memandangnya. Dia menjeling ke belakang. Dia tidak mempunyai toleransi terhadap wanita cemburu itu.
"Sekiranya kau mahu bergerak, aku perlu ke meja aku," Kata Quinn Ariana bangga dengan kewibawaan dalam suaranya.
"Dia tidak memecatmu?" Tanya Amy terkejut, sebelum dia dapat menghentikan dirinya.
"Dia tidak mempunyai alasan untuk memecat aku., Akusangat baik dalam pekerjaan aku," Jawap Quinn Hazirah.
Amy berjalan keluar dari bilik, mengira, untuk mengetahui apakah dia mengatakan yang sebenarnya.
"Aku perlu mengumpulkan banyak perkara untuk bersama-sama dengan Mr. Adrian. Bolehkah aku mempunyai privasi?" Quinn Hazirah bertanya kepada orang-orang di dalam bilik itu, dengan suara mencuri. Dia mungkin bertanya tetapi jika mereka menolak untuk pergi, maka dia tidak lagi bertanya, dia akan menuntut. Ini masih pejabatnya dan dia mahukannya sendiri.
Dua orang yang lain pergi tanpa sepatah kata pun. Dia menganggap mereka berlari ke bos untuk mengetahui apakah dia dapat mengusir mereka. Dia tidak peduli. Dia tidak mempunyai apa-apa untuk disembunyikan tetapi tidak merasa harus berkongsi ruang dengan sekumpulan orang asing.
Adrian Mikail duduk kembali di mejanya setelah Adrian Mikail pergi. Dia marah padanya tetapi lebih marah dengan dirinya sendiri. Dia tidak percaya dia akan membiarkannya menghampirinya. Seluruh dendamnya adalah untuk mempengaruhi wanita itu, bukan sebaliknya.
Dia sangat gembira apabila mengetahui bahawa dia bekerja di syarikat itu. Dia hanya merancang untuk memotong bekalan wang tunai dengan memecahkan ayahnya. Dia akan segera ke pejabat sekiranya dia tahu bahawa dia adalah pekerja. Seharusnya dia melakukan lebih banyak penyelidikan agar dia dapat bersiap bertemu dengannya pada petang itu. Keadaan berjalan jauh lebih baik daripada yang dia harapkan. Dia mengharapkan dia muncul di pintunya, memintanya untuk memberi belas kasihan kepada ayahnya.
Sebaliknya dia membuatnya bekerja di bawahnya. Fikiran itu membuatkan pangkal paha mengetatkan sekali lagi. Dia benar-benar mahukan dia di bawahnya lagi. Dia tidak akan membawanya sehingga dia lebih terkawal. Keseluruhannya adalah untuk memberinya pelajaran untuk berjalan padanya, tidak jatuh cinta padanya lagi.
~bersambung~
YOU ARE READING
QOR: Quinn Adrian Slow Update
Lãng mạnQuinn Hazirah hampir jatuh di sekelilingnya dan yang bertanggungjawab atasnya tidak lain adalah cinta pertamanya, Adrian Mikail. Sudah sepuluh tahun dia tidak melihatnya, dan mereka berdua akan mengetahui kebenaran apa yang berlaku ketika itu. Quinn...