Keesokan harinya dia akhirnya terlambat ke masjid kerana dia mempunyai beberapa tugas yang diminta oleh ayahnya untuk dia lakukan. Dia tahu dia mempunyai sisa hidupnya dengan Adrian Mikail sehingga dia dapat menunggu beberapa jam untuk melarikan diri dengannya. Dia tahu dia akan menunggunya. Dia yakin dengan hubungan mereka.
Dia sampai di masjid dan terkejut dia tidak ada di sana tetapi menganggap dia sibuk seperti dia. Dia menunggu dan kemudian menunggu lagi. Dia duduk di sana sepanjang petang sehingga akhirnya dia menerima bahawa dia tidak akan datang ketika matahari mulai terbenam di langit.
Dia menyeret dirinya pulang, menangis sepanjang jalan. Ketika dia masuk ke dalam rumah dan ayahnya melihatnya, dia memeluknya dan bertanya kepadanya apa yang salah. Dia menangis terhadapnya dan akhirnya memberitahunya bahawa Adrian Mikail tidak muncul.
Dia terus melabuhkan punggungnya dan memberitahu bahawa semuanya baik-baik saja. Dia menjelaskan kepadanya bahawa dia tidak pernah mempercayai lelaki itu dan itulah sebabnya dia terlalu melindungi. Dia tidak pernah mengesyaki ayahnya ada kaitan dengan Adrian Mikail yang tidak sampai.
Adrian Mikail meninggalkan hotel dan juga memikirkan musim panas itu tetapi ingatannya jauh berbeza dengan yang dilalui oleh Quinn Hazirah. Dia mempunyai banyak kepahitan pada hari itu tetapi jika dia benar-benar memikirkannya itulah yang membentuknya menjadi lelaki yang dia sekarang.
Dia jatuh ke atas tumit untuk gadis itu. Dia tidak pernah menyangka bahawa dia layak untuk bercinta dengan seseorang yang luar biasa seperti dia tetapi dia bertekad untuk menjadikan dirinya begitu. Ketika dia akhirnya membantunya dengan kerja sekolahnya dan menjalin hubungan bersama, dia tidak dapat menjauhinya.
Dia menyangka dia sangat berbeza dengan anak-anak lain yang mempunyai wang. Keluarganya adalah yang terkaya di bandar dan ayahnya gembira dengan kenyataan itu. Dia berjalan-jalan dengan pakaian khasnya dan memandu keretanya yang mahal sehingga semua orang yang lebih rendah darinya dapat menyembah di depan pintu rumahnya.
Ketika dia dan Quinn Hazirah bercinta untuk pertama kalinya dan dia menyedari bahawa dia telah memberinya hadiah paling suci, dia merasa terharu. Dia segera melamar dan memutuskan untuk melarikan diri dengannya, untuk melakukan perkara yang betul.
Dia merancang untuk menuju ke kota dan membuat sesuatu untuk dirinya sendiri agar dia dapat terus memberikan semua barang yang biasa dia lakukan. Dia mahu memastikan dia tidak pernah pergi tanpa apa-apa. Dia ingin meletakkannya di atas takhta dan merosakkan busuknya. Dia akan melakukan atau memberikan apa sahaja yang dia mahukan.
....
Dia muncul di masjid yang penuh dengan impian remaja yang naif dan satu beg. Ketika dia mendengar langkah mendekat dia menoleh. Hatinya tenggelam melihat ayahnya. Lelaki itu menghampiri dengan senyuman simpati yang terpampang di wajahnya.
"Adrian, saya minta maaf tetapi Quinn meminta saya untuk datang dan berbicara dengan kamu.," Kata Raziq Hisyam
Adrian Mikail tidak faham mengapa dia menghantar ayahnya.
"Quinn mengatakan dia tidak dapat menghadapimu tetapi dia tidak mahu pergi dari sini. Saya ada sejumlah wang tunai untuk membantu awak dalam perjalanan. Dia berkata kamu merancang untuk pergi ke bandar dan saya ingin menolong awak sampai di sana, ” Katanya dengan senyuman yang sama di wajahnya.
Adrian Mikail merasa seperti dunianya jatuh di bawahnya. Lelaki itu mengeluarkan sampul surat yang berisi wang kertas seratus dolar. Dia menghulurkannya ke arah Adrian Mikail. Raziq Hasyim berusaha melunaskannya. Seolah-olah dia berkata, terima kasih kerana melayan anak perempuan saya tetapi layanan awak tidak diperlukan lagi.
"Saya tidak mahu wang pakcik," Adrian Mikail memarahinya.
Raziq Hisyam terus memegang sampul itu, seolah-olah dia tidak percaya kanak-kanak itu dari sisi bandar yang salah tidak akan mendapat wang sebanyak itu.
"Quinn berharap ini dapat menenangkan perasaanmu dan menolongmu meneruskan hidupmu," Kata Raziq Hasyim buat terakhirnya sebelum pergi.
"Beritahu Quinn tidak, terima kasih," Adrian Mikail menggeram kepadanya dan kemudian berpaling dan berjalan pergi. Dia tidak pernah menoleh ke belakang. Dia kesal ketika lelaki itu menawarkan untuk melunaskannya tetapi ketika dia mengetahui bahawa itu adalah idea Quinn Hazirah dia melihat merah.
Dia tidak percaya betapa salahnya dia terhadapnya. Perkara yang membuatnya semakin marah adalah kesedihan yang melaluinya kerana mengetahui dia tidak akan melihatnya lagi. Ketika dia berjalan kembali ke rumah masa kecilnya, dia bersumpah suatu hari nanti dia akan memintanya untuk membawanya kembali dan kemudian dia akan menjadikan orang tak berguna.
Dia telah pulang ke rumah, mengucapkan selamat tinggal kepada ayahnya dan kemudian pergi ke bandar. Dia bekerja siang dan malam sehingga dia membeli syarikat pertamanya. Dia cemerlang dalam pekerjaannya. Dia mendapati syarikat-syarikat yang hampir muflis, membelinya dan membaginya, menghasilkan sejumlah besar wang. Pengambilalihan pertamanya menyebabkan banyak, banyak lagi. Dia sekarang bernilai jauh lebih banyak daripada Quinn Hazirah sebelumnya dan dia hendak membalas dendamnya.
Dia menunduk dan kemudian tidur. Hari itu adalah hari yang penuh esok dan dia mahu berehat dengan baik untuk apa yang akan datang. Dia akhirnya melukai Quinn Hazirah ketika ayahnya tidak lagi mempunyai wang.
~bersambung~
YOU ARE READING
QOR: Quinn Adrian Slow Update
RomanceQuinn Hazirah hampir jatuh di sekelilingnya dan yang bertanggungjawab atasnya tidak lain adalah cinta pertamanya, Adrian Mikail. Sudah sepuluh tahun dia tidak melihatnya, dan mereka berdua akan mengetahui kebenaran apa yang berlaku ketika itu. Quinn...